Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen kopen in USA en verkoopadres?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen kopen in USA en verkoopadres?

van het voorjaar ga ik naar de USA
    LA is de plaats en omgeving van calefornia
    1 vraag geld de garantie van canon wereldwijd of is dat gescheiden
    2 vraag zijn het de zelfde producten
    3 vraag wat mag je invoeren zonder problemen met de douane.
    ik ben BTW plichtig zijn er dan voor mij voordelen.
    weet iemand een adress in los angeles die ze uit voorraad leverd?
    groet Jack

Voor welk merk lenzen geldt de vraag?

1. De garantie geldt meestal niet wereldwijd. Sommige merken zullen dus ook herstellingn binnen "Amerikaanse" garantie gewoon aanrekenen.

2. het zijn wel dezelfde producten. Voor lenzen zul je ook geen andere benamingen vinden. Voor camera's is dat wel zo.

3. Normaalgezien moet je invoerrechten betalen (je moet dus je goederen aangeven). Je kunt die natuurlijk proberen te omzeilen... Zorg er dan wel voor dat je niet met de spliksplinternieuwe verpakkingen rondzeult...

4. Als je voordelen wil hebben naar de Belgische BTW, dan moet je eerst de invoerrechten betalen, en ik weet niet wat van de 2 dan het voordeligste is (m.a.w. is de BTW hoger dan de invoerrechten?)

Greetz
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

er zijn sites waar je "imported" lenzen kan kopen, en dat zijn lenzen die eigenlijk voor de europese markt bestemd zijn, en die zijn nog iets goedkoper dan de USA lenzen.

ikzelf zit nu ook hard te twijfelen: deze week USA bestellen, en ze 15/1 hier hebben (via collega) of ze hier bestellen en hier zeker waarborg hebben.

Comment

De garantie is meestal niet wereldwijd, is in regio's. (Noord Amerika, Europa ...) In de betere fotowinkels in de USA kan je een wereldwijde garantie bijkopen. Ik heb vorig jaar de canon powershot G5 gekocht in New York. Ik heb 45$ opgelegd om een 5 jaar lange, wereldwijde grantie te hebbben. (Let ginder wel op, want er zijn veel van die louche winkels. Lijkt goedkoop maar is het meestal niet en je gaat met andere dingen buiten dan dat je moest hebben.)

De producten die ze verkopen zijn dezelfde. Mijn G5 is zelfs voorzien van Nederlandse menu's, enkel de handleiding is Engels en Spaans. Zoals CooMa zei, zijn het meestal de (analoge) camera namen die anders zijn.

Normaal mag je tot €1000 goederen importeren zonder taks te betalen. Bij een aankoop zorg je er gewoon voor dat je alle verpakkingsmateriaal achter laat en enkel het nodig terug meebrengt. (Handleiding, CD ...) Zorg ook dat het toestel of lens gebruikt is. Neem een aantal foto's terplaatsen of zorg dat je al een aantal foto's van thuis op je geheugenkaart hebt staan. Ik heb ondertussen al een aantal camera's uit de USA meegebracht en tot hiertoe nog nooit problemen gehad met douane.
        Nikon D80

Comment

Originally posted by Marcky
          Normaal mag je tot €1000 goederen importeren zonder taks te betalen. Bij een aankoop zorg je er gewoon voor dat je alle verpakkingsmateriaal achter laat en enkel het nodig terug meebrengt. (Handleiding, CD ...) Zorg ook dat het toestel of lens gebruikt is. Neem een aantal foto's terplaatsen of zorg dat je al een aantal foto's van thuis op je geheugenkaart hebt staan. Ik heb ondertussen al een aantal camera's uit de USA meegebracht en tot hiertoe nog nooit problemen gehad met douane.
          oeps.. In Nederland mag men tot 22 euro belasting vrij invoeren.
          Over producten boven de 22 euro betaal je 19% BTW.
          Omdat digitale fotografie onder computeraccessoires vallen betaal je geen douane rechten.
          Meer hierover op http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm
          Omdat je BTWplichtig bent kun je wanneer dit een zakelijke aanschaf is het betaalde belastingbedrag uiteindelijk weer verrekenen.

Wanneer je dit niet kunt en je daar terplaatse een product aanschaft kan je wel het beste de verpakking achterlaten en het product meteen gaan gebruiken, zodat je dan de douane omzeilt.

Het vinden van een betrouwbare shop kan je evt. al op internet doen door eens te kijken op http://www.resellerrating.com
          Controleer bij aankoop wel de verpakking, open deze en kijk of ALLE bescheiden aanwezig zijn, zeker wanneer de verpakking reeds geopend is geweest en verlang een factuur van de aangekochte goederen. (i.v.m. de garantie wil Canon altijd de originele factuur zien)
          Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

Originally posted by jack-l
            van het voorjaar ga ik naar de USA
            LA is de plaats en omgeving van calefornia
            1 vraag geld de garantie van canon wereldwijd of is dat gescheiden
            2 vraag zijn het de zelfde producten
            3 vraag wat mag je invoeren zonder problemen met de douane.
            ik ben BTW plichtig zijn er dan voor mij voordelen
            groet Jack

mmmmmmmmmmm. denk je ook nog een plekje in je koffer te hebben om een BG-E1 grip voor de 300D mee te nemen

Gr Motordigitaal
            Gr Motordigitaal
            www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Originally posted by Visio
              er zijn sites waar je "imported" lenzen kan kopen, en dat zijn lenzen die eigenlijk voor de europese markt bestemd zijn, en die zijn nog iets goedkoper dan de USA lenzen.
              Dit is niet automatisch zo: Imported lenses in de USA zijn niet altijd voor Europa bestemd. Dat kan ook een ander werelddeel zijn.
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Originally posted by Visio
                Dit is niet automatisch zo: Imported lenses in de USA zijn niet altijd voor Europa bestemd. Dat kan ook een ander werelddeel zijn.
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Normaal mag je tot €1000 goederen importeren zonder taks te betalen.
                  Is dat een typo??
                  Je mag net als in nederland (en de rest van de schengenlanden) 22€ importeren zonder douaneformaliteiten te moeten vervullen. Eens daarboven komt er - voor camera's 4%, lenzen 6,5% invoerrechten bij, op dat totaal nog 21% btw. Als je in de US online zou bestellen betaal je ook invoerrechten en btw op de transportkosten plus extra kosten voor het inklaren (ong. 8€, afhankelijk van de transporteur)

Of je kan, zoals hier al gezegd, de lege kartons en software vanuit de US naar thuis opsturen en met de nieuwe spullen door de douane lopen

Oli.

Comment

weet iemand een goed adres in los angeles of kan iemand
                    mij vertellen hoe ik dit kan vinden
                    dus een adres die de lenzen in voorraad heeft
                    groet Jack

Comment

Originally posted by Oliver
                      Normaal mag je tot €1000 goederen importeren zonder taks te betalen.
                      Is dat een typo??
                      Je mag net als in nederland (en de rest van de schengenlanden) 22€ importeren zonder douaneformaliteiten te moeten vervullen. Eens daarboven komt er - voor camera's 4%, lenzen 6,5% invoerrechten bij, op dat totaal nog 21% btw. Als je in de US online zou bestellen betaal je ook invoerrechten en btw op de transportkosten plus extra kosten voor het inklaren (ong. 8€, afhankelijk van de transporteur)

Of je kan, zoals hier al gezegd, de lege kartons en software vanuit de US naar thuis opsturen en met de nieuwe spullen door de douane lopen

Oli.
                      Hey bedankt oliver dat is info waar ik nu al een tijdje naar op zoek ben. Ben je zeker van je info? Waar heb je deze vandaan want ik maar zoeken en niets vinden

Comment

Op de site www.diplomatie.be is te lezen:

Reizigers die van buiten de Europese Unie een lidstaat van de EU binnenkomen: andere aangeschafte goederen: tot een maximumwaarde van 175 euro. Boven dit bedrag moet men invoerrechten en btw betalen.
                        Dit is geldig voor de niet BTW plichtige!

Een goed adres in San Francisco: www.discountcamera.com
                        Hier heb ik mijn digitale camera gekocht. Vriendelijke en niet opdringerige bediening.
                        Een goed adres in New York: www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home
                        (De grootste camera store ooit gezien)
                        Links naar shops: www.photosecrets.com/links.stores.html

Tip: koop een krant ter plaatsen en kijk naar naar de advertenties. Enkel de betere shops gebruiken advertenties. Misschien staat er zelfs nog een kortingsbon bij.
                        Nikon D80

Comment

Originally posted by Kevlar
                          Ben je zeker van je info? Waar heb je deze vandaan want ik maar zoeken en niets vinden
                          Uit eigen ervaring - heb over een maand nog een lens toegekregen "Olympus wcon 08B" prijs 80$ + 20$ port (82€ betaald). Prijs in duitsland 250€ . Ik heb bij ontvangst nog 35,?? euro rembours moeten betalen voor btw, inklaren en invoer, aan de transporeur. Ik zal morgen even de rekening opsnorren, inscannen en je eens doormailen, dan ben je zeker. Helaas zijn er op dit vlak ook veel cowboy verhalen te lezen, en meestal van mensen die nog nooit een aankoop in de states gedaan hebben.
                          Om zeker te zijn heb ik vooraf een telefoontje gepleegt naar de infolijn van de Belgische douane (02/2251376). Je moet wel aan de telefoniste uitleggen waarvoor je belt, je komt namelijk niet onmiddellijk op de juiste dienst terrecht. Ze hebben ook een brochure die je kan downloaden: http://minfin.fgov.be/portail1/nl/brochure/publicaties/pdf/WegwijsDouane2003.pdf

Oli.

Nog een kleine edit: die 22€ is exclusief verzending. Het artikel dat je besteld mag dus max 22€ kosten. Je kan altijd vragen aan de verkoper om op je postpakket een rekening van 22€ te plakken - gebeurt heel vaak (zoals de Cf kaarten van PIN, dat zijn documenten ) Maar als dan het pakket verloren gaat heb je recht op een schadevergoeding van.....22€!!

Comment

Originally posted by Oliver
                            Originally posted by Kevlar
                            Ben je zeker van je info? Waar heb je deze vandaan want ik maar zoeken en niets vinden
                            Uit eigen ervaring - heb over een maand nog een lens toegekregen "Olympus wcon 08B" prijs 80$ + 20$ port (82€ betaald). Prijs in duitsland 250€ . Ik heb bij ontvangst nog 35,?? euro rembours moeten betalen voor btw, inklaren en invoer, aan de transporeur. Ik zal morgen even de rekening opsnorren, inscannen en je eens doormailen, dan ben je zeker. Helaas zijn er op dit vlak ook veel cowboy verhalen te lezen, en meestal van mensen die nog nooit een aankoop in de states gedaan hebben.
                            Om zeker te zijn heb ik vooraf een telefoontje gepleegt naar de infolijn van de Belgische douane (02/2251376). Je moet wel aan de telefoniste uitleggen waarvoor je belt, je komt namelijk niet onmiddellijk op de juiste dienst terrecht. Ze hebben ook een brochure die je kan downloaden: http://minfin.fgov.be/portail1/nl/brochure/publicaties/pdf/WegwijsDouane2003.pdf

Oli.

Nog een kleine edit: die 22€ is exclusief verzending. Het artikel dat je besteld mag dus max 22€ kosten. Je kan altijd vragen aan de verkoper om op je postpakket een rekening van 22€ te plakken - gebeurt heel vaak (zoals de Cf kaarten van PIN, dat zijn documenten ) Maar als dan het pakket verloren gaat heb je recht op een schadevergoeding van.....22€!!
                            Bedankt oliver hiermee kan ik heel wat geruster deze aankoop doen.

Comment

Ik heb even de faktuur erbij genomen.
                              Lens: 80 Dollar
                              verzending: 18,10 Dollar
                              Bij de douane is de wisselkoers 1.191$ = 1€ (een maand geleden)
                              Dus lens en verzending samen 82,37€
                              + invoer: 82.37 x 6.7% = 87,89€
                              + btw: 87,89 x 21% = 106,35
                              + inklaren door de transporteur (BAX Global) = 9,5€ vast bedrag
                              Getekend De Tandt J.P. - E.a Verificateur - Douane zaventem.

Totaal betaald:
                              Lens en verzending: 80,4€ (visa rekent de dollar iets goedkoper )
                              + Douaneformaliteiten: 35,47€ = 115,87€

Oli.

Comment

Working...
                              X