Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Finepix, Panasonic of Nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

Om het gezeul ( ik ben een fervent reiziger)en gezeur te vermijden, heb ik bij het begin van het digitale tijdperk ervoor gekozen geen SLR camera aan te schaffen. Mijn eerste digicam uit 1998 was een hoop rommel van HP, via sony ben ik bij fuji terechtgekomen en heb zowat de gehele lijn sinds de 5600 s in mijn bezit gehad, de laatste was een 9600. Dit tot mijn grote tevredenheid. eriaal aan het rondzeulen
    Toch ben ik recentelijk overgestapt naar een alpha van SONY.....en ben ik opnieuw met een hoop materiaal aan het sleuren...............toch even overwegen
    hier een foto genomen met finepix in februari 2006 met Fuki finepix 5600s
    Beauty is in the eye of the beholder
    a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
      je kan toch al voor 600 euro en minder een dslr kopen met lens
      Idd met een goedkoop 50 mm lensje Ja
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Het is niet zo duidelijk waarvoor je het toestel wil gaan gebruiken. Ik heb momenteel een D80 en ga overschakelen naar de D90 maar als extra toestel overweeg ik in de toekomst een Canon Powershot SX1 (CMOS sensor) of een G10.

Misschien ook iets voor jou?

http://nl.canon.be/For_Home/Product_...1_IS/index.asp

http://nl.canon.be/For_Home/Product_..._G10/index.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
          Idd met een goedkoop 50 mm lensje Ja
          nee een 18/55mm,dan heb je al een goede nikonlens, wat zit er op een compactje, en als dat dan nog evenwaardig is dan heb je toch die meer mogelijkheid van nog andere lenzen aan te schaffen wat bij een compact nooit kan
          Last edited by koen1950; 29 september 2008, 08:55.

Comment

nee een 18/55mm,dan heb je al een goede nikonlens, wat zit er op een compactje, en als dat dan nog evenwaardig is dan heb je toch die meer mogelijkheid van nog andere lenzen aan te schaffen wat bij een compact nooit kan
            een 18/55 nikon kitlensje kan je niet echt gaan vergelijken met de lensen die op zo'n bridge staan
            dat zou eerder de 18-500vr zijn en dan is de lichtgevoeligheid van veel bridge camera's nog een stuk beter
            die beginnen dikwijls van 2.8
            dat is zeker het geval niet bij de kitlensen en ook niet bij de 18-200vr van nikon (of een ander merk)
            dus uw vergelijking gaat niet echt op
            je moet zeker twee tot drie lensen kopen om dezelfde range te coveren van de bridge camera's tegenwoordig
            bv een fuji S100FD heeft een equivalente lens van 28-400mm (breedtbeeld) met lichtgevoeligheid tussen 2.8 en 4.9 plus de camera heeft stabilisatie aan boord
            als je zo'n lens wilt hebben voor je dslr dan ben je wel wat geld kwijt (veel meer dan 600€ incusief je toestel)
            dit gaat ook op voor de bridge camera's van panasonic en ik dacht ook voor die van canon

Comment

Hoeft voor mij niet als je een 28 - 400 hebt
              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
                • Finepix S100FS (14x zoom, 28/400mm, 10 miljoen pixels). Deze heeft een vaste lens die heel erg ver kan inzoomen
                • Panasonic Lunix FZ28
                • Nikon D40
                • Nikon D60 met lens 1855

Ik ben het twijfelen tussen die eerste en laatste
                Er is hier boven al genoeg uitgelegd over DSLR's en bridgecamera's. Ik denk dat je voor jezelf de rekening moet maken wat je met fotografie wil gaan doen.
                Voor mij, en ik heb ook een aantal jaren met een bridgecamera gewerkt, had deze op een gegeven moment toch wel beperkingen. Je hebt de scherptediepte niet 100% in de hand, de afdruk gaat gepaard met shutterlag en ook de ISO's lieten me in de steek.
                Ben je een fotograaf die zo nu en dan eens een goeie foto wil maken, dan zal een bridgecamera, zeker de Fuji, ruimschoots volstaan.
                Ben je iemand die creatief en actief wil gaan bezig zijn met fotografie, dan denk ik dat je beter af bent met een DSLR.
                Er zijn hier gebruikers van de Fuji die hem hebben als tweede camera, maar ze doen hun DSLR er niet voor weg... dat zegt m.i. genoeg.

Comment

Er is ook nog de bediening van de camera als je gewoon bent om de zoom te bedienen gelijk een dsrl ga je minder terug gaan naar een compact wat niet wil zeggen dat een compact niet goed is , ik denk eens een dsrl ,altijd een dsrl

Comment

Er is ook nog de bediening van de camera als je gewoon bent om de zoom te bedienen gelijk een dsrl ga je minder terug gaan naar een compact wat niet wil zeggen dat een compact niet goed is , ik denk eens een dsrl ,altijd een dsrl
                    en daar ben je weeral mis
                    een fuji s100fd ,daar zit de zoomring aan de lens zoals bij een dslr
                    een bridge kan en mag je niet vergelijken met een echt compactje zoals een ixus
                    doe eerst eens deftige opzoekingen op internet voordat je maar wat uitkraamt

Comment

Mijn Panasonic bridgecamera heeft ook een zoomring. Da's wel iets dat je niet meer wil missen, eens je het gewoon bent. Ik denk niet dat dat de reden is om niet van een dslr af te stappen. De enige reden dat ik nog zou zien om er van af te stappen, is wanneer ik merk dat mijn camera een half jaar in de kast zou blijven liggen en niet meer rendeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                        en daar ben je weeral mis
                        een fuji s100fd ,daar zit de zoomring aan de lens zoals bij een dslr
                        een bridge kan en mag je niet vergelijken met een echt compactje zoals een ixus
                        doe eerst eens deftige opzoekingen op internet voordat je maar wat uitkraamt
                        Dat weet ik want ik had een 9600 bij die kan je dat ook en dat zijn geweldige camera's maar ik zou niet meer terug willen naar dat soort camera's omdat ik ook met veel lenzen zit en jij mag hier de slimste zijn hoor, een deftige discussie kan je niet voeren
                        Last edited by koen1950; 29 september 2008, 20:08.

Comment

aan Gert1971 een FD heeft geen zoomring.
                          Flickr één
                          Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                            aan Gert1971 een FD heeft geen zoomring.
                            ik ben mis met de type aanduiding
                            het moest de S100 FS zijn en niet de FD
                            @koen, als je al die dingen weet waarom zit je dan te beweren dat dat niet gaat bij bv een fuji S100 FS?
                            zoals de zoomen met de lens en niet op de body, idem voor de lens die niet te vergelijken is met een kitlens
                            jij kan geen deftige discussie voeren , je zit dingen te beweren die niet met de waarheid stroken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              ik ben mis met de type aanduiding
                              het moest de S100 FS zijn en niet de FD
                              @koen, als je al die dingen weet waarom zit je dan te beweren dat dat niet gaat bij bv een fuji S100 FS?
                              zoals de zoomen met de lens en niet op de body, idem voor de lens die niet te vergelijken is met een kitlens
                              jij kan geen deftige discussie voeren , je zit dingen te beweren die niet met de waarheid stroken
                              ik beweer niet dat dat niet gaat ik had het over het algemeen niet alle compacts kunnen dat, ik laat iedereen in zijn waarde als iemand het lakker fotograferen vind met een compact dan heb ik daar niets op tegen ik heb mijn waarheid en jij hebt je waarheid
                              Last edited by koen1950; 29 september 2008, 22:03.

Comment

Als je de basisbegrippen van fotografie kent ga voor de DSLR anders opteer voor de bridge.
                                2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Working...
                                X