Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Finepix, Panasonic of Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Finepix, Panasonic of Nikon?

    Ik heb een aantal fototoestellen vergeleken, maar weet niet goed dewelke kiezen:
    • Finepix S100FS (14x zoom, 28/400mm, 10 miljoen pixels). Deze heeft een vaste lens die heel erg ver kan inzoomen
    • Panasonic Lunix FZ28
    • Nikon D40
    • Nikon D60 met lens 1855


    Ik ben het twijfelen tussen die eerste en laatste

  • #2
    Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

    Het is een beetje appelen met peren vergelijken.
    Wat wil je ermee doen?
    Want bij een D40/60/... moet je lenzen bijkopen. Anders geen foto's. 't is ook een andere manier van werken.
    Ik heb zelf ook nog niet zo lang de overstap gemaakt naar nikon, en ben erg tevreden. Maar van de eerste twee die je opsomt, kan ik niet veel vertellen.

    Groeten
    http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

    Comment


    • #3
      Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

      gaan voor de d40 of d60 ofzo volgens uw buget!!!

      daar ga je naar mijn weten nooit spijt van hebben!!
      ben zelf onlangs zelf overgestapt en vraag mij af waarom ik dit nog niet eerder heb gedaan.
      jongens wat een verschil!! tuurlijk jah dure lenzen!! maar je bent flexibeler of kan dit toch zijn.
      niet meer bepert aan de zoom van het toestel!! kom je te kort koop gewoon een tele met meer mm.


      mvg david
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

        Met een DSLR heb je meer mogelijkheden, maar dan is het wel nodig dat je de basisbegrippen van fotografie kent. Anders zal je nooit het maximum uit je dure investering halen.

        Je kan er andere objectieven opzetten, maar kijk dan ook naar de kostprijs. De meeste lenzen zijn niet goedkoop...

        Met de nodige kennis haal je dus meer uit een DSLR, maar als je gewoon op het knopje wil drukken dan koop je misschien beter een compact.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          gaan voor de d40 of d60 ofzo volgens uw buget!!!

          daar ga je naar mijn weten nooit spijt van hebben!!
          ben zelf onlangs zelf overgestapt en vraag mij af waarom ik dit nog niet eerder heb gedaan.
          jongens wat een verschil!! tuurlijk jah dure lenzen!! maar je bent flexibeler of kan dit toch zijn.
          niet meer bepert aan de zoom van het toestel!! kom je te kort koop gewoon een tele met meer mm.


          mvg david
          Als 28-400 kleinbeeldmillimetertjes niet genoeg zijn........ dan koop je gewoon een tele- of een groothoek converter.
          Het blijft appels met peren vergelijken.

          Comment


          • #6
            Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

            Ik heb een Nikon D3, maar gebruik ook mijn Fuji S100FS regelmatig, één van de laatste keren toen ik naar de Olmense zoo ben geweest, heb ik bewust de D3 achter gelaten en enkel met de S100FS foto's gemaakt, dit was het resultaat . . . let wel, foto's komen zo uit de camera, ze zijn niet bewerkt, enkel verkleind met BD sizer maar niet verscherpt : http://www.fotokine.be/FUJI_S100FS/
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

              Fraaie foto's Franciskine.. maar dat heb ik vast al eerder gezegd.
              Ik durf zelfs te beweren dat een S100FS net zoveel kennis van fotograferen vereist als nodig voor elke willekeurige dslr!!!
              Voordat je een instap dslr hebt uitgerust met lenzen van 28 tot 400 gestabiliseerde millimeters dan is je spaarpot allang leeg.
              Zeker als je op 400mm een bruikbare lichtsterkte van f/5.3 wilt hebben.
              Als je genoeg geld hebt, ga dan voor een dslr met een ingebouwde autofocus motor, een reeks lenzen van 28 tot 400 kleinbeeld mm en koop er dan een aparte macro lens bij.

              Comment


              • #8
                Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                Ik kan je zeker de finepix aan raden ik zit nu in Rhodos met het fonkel nieuw toestel te trekken en voor de 529 euro die ik hem betaald heb zeg ik daar kan je zelfs nog geen lens van deftige kwaliteid kan gaan voor kopen super machien hoor

                Gr John

                Gr Uit Rhodos
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #9
                  Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                  Als zou blijken dat fotografie na een paar maanden echt je ding is (zoals bij veel mensen) ben je beter af met een spiegelreflex. Of het nu gaat om een basistoestel of een duurder type, ze zijn steeds uitbreidbaar met andere lenzen of accessoires. Als die hobby echter uitblijft , blijf je met een stuk kwaliteit in je handen.

                  Met een bridge/megazoom blijf je daarentegen opgescheept met je vaste toestel.
                  Na een tijdje merk je dat een goed portret of een shoot met weinig licht veel interessanter is dan die verre vogel in een boom die je pas met 300 mm lens kan zien. Je leert na een tijdje 'Ruis' zien op je foto's en je gaat op zoek naar de voordelen van die grotere sensor. Een bridge gaat waarschijnlijk maar tot f8 terwijl zelfs die goedkope reflex instelbaar is tot f22, je kan dus verder experimenteren met sluitertijden en diafragma's. Neem ook eens goed een reflex vast. Je merkt dat die toch wel zeer goed in de hand ligt terwijl die bridge een wat onnatuurlijke greep heeft.

                  Vind je ook niet dat die bridge-toestellen een vrij rare (lees misschien als 'lelijke') vorm hebben ?

                  Mijn tip dus : kies gewoon voor het echte spul : de spiegelreflex. De prijzen vallen dezer dagen enorm mee waardoor de aankoop van een bridge/zoom steeds moeilijker te rechtvaardigen is.

                  Tuurlijk is dit een 100% subjectieve mening maar ik spreek uit ervaring. Mijn bridge heb ik voor een appel en en ei kunnen verkopen en geloof me ... er was weinig interesse.

                  D
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                    Als zou blijken dat fotografie na een paar maanden echt je ding is (zoals bij veel mensen) ben je beter af met een spiegelreflex. Of het nu gaat om een basistoestel of een duurder type, ze zijn steeds uitbreidbaar met andere lenzen of accessoires. Als die hobby echter uitblijft , blijf je met een stuk kwaliteit in je handen.

                    Met een bridge/megazoom blijf je daarentegen opgescheept met je vaste toestel.
                    Na een tijdje merk je dat een goed portret of een shoot met weinig licht veel interessanter is dan die verre vogel in een boom die je pas met 300 mm lens kan zien. Je leert na een tijdje 'Ruis' zien op je foto's en je gaat op zoek naar de voordelen van die grotere sensor. Een bridge gaat waarschijnlijk maar tot f8 terwijl zelfs die goedkope reflex instelbaar is tot f22, je kan dus verder experimenteren met sluitertijden en diafragma's. Neem ook eens goed een reflex vast. Je merkt dat die toch wel zeer goed in de hand ligt terwijl die bridge een wat onnatuurlijke greep heeft.

                    Vind je ook niet dat die bridge-toestellen een vrij rare (lees misschien als 'lelijke') vorm hebben ?

                    Mijn tip dus : kies gewoon voor het echte spul : de spiegelreflex. De prijzen vallen dezer dagen enorm mee waardoor de aankoop van een bridge/zoom steeds moeilijker te rechtvaardigen is.


                    Tuurlijk is dit een 100% subjectieve mening maar ik spreek uit ervaring. Mijn bridge heb ik voor een appel en en ei kunnen verkopen en geloof me ... er was weinig interesse.

                    D
                    Dit slaat gewoon nergens op!
                    Met intussen bijna 5000 opnames op "de teller" meen ik recht te hebben om te zeggen dat 90% van al wat hierboven staat NIET van toepassing op de Finepix S100FS!

                    (PS: Ik werk dan ook nog eens beroepshalve met die Finepix S100FS )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                      Dit slaat gewoon nergens op!
                      Met intussen bijna 5000 opnames op "de teller" meen ik recht te hebben om te zeggen dat 90% van al wat hierboven staat NIET van toepassing op de Finepix S100FS!

                      (PS: Ik werk dan ook nog eens beroepshalve met die Finepix S100FS )
                      Volledig mee eens.
                      Ik heb hem zelf nog niet vastgehad maar de grip lijkt me toch vrij degelijk. Ik heb vroeger ook een Fuji S7000 gehad en die had ook een goede grip. Imo. zal hij niet moeten onder doen voor een D60 of D80.
                      Met een bridge/megazoom blijf je daarentegen opgescheept met je vaste toestel.
                      Inderdaad maar deze bevat toch wel zeer veel aan behoorlijk hoge grenzen. Ik zeg niet dat ze zijn zoals een DSLR maar voor een bridge is hij zeker grens verleggend.

                      Vind je ook niet dat die bridge-toestellen een vrij rare (lees misschien als 'lelijke') vorm hebben ?
                      Deze vind ik zeker niet!


                      Tuurlijk is dit een 100% subjectieve mening maar ik spreek uit ervaring. Mijn bridge heb ik voor een appel en en ei kunnen verkopen en geloof me ... er was weinig interesse.
                      Er is een verschil tussen een bridge en een bridge. Daarin kun je ook appelen en peren vergelijken.
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                        Als zou blijken dat fotografie na een paar maanden echt je ding is (zoals bij veel mensen) ben je beter af met een spiegelreflex. Of het nu gaat om een basistoestel of een duurder type, ze zijn steeds uitbreidbaar met andere lenzen of accessoires. Als die hobby echter uitblijft , blijf je met een stuk kwaliteit in je handen.

                        Met een bridge/megazoom blijf je daarentegen opgescheept met je vaste toestel.
                        Na een tijdje merk je dat een goed portret of een shoot met weinig licht veel interessanter is dan die verre vogel in een boom die je pas met 300 mm lens kan zien. Je leert na een tijdje 'Ruis' zien op je foto's en je gaat op zoek naar de voordelen van die grotere sensor. Een bridge gaat waarschijnlijk maar tot f8 terwijl zelfs die goedkope reflex instelbaar is tot f22, je kan dus verder experimenteren met sluitertijden en diafragma's. Neem ook eens goed een reflex vast. Je merkt dat die toch wel zeer goed in de hand ligt terwijl die bridge een wat onnatuurlijke greep heeft.

                        Vind je ook niet dat die bridge-toestellen een vrij rare (lees misschien als 'lelijke') vorm hebben ?

                        Mijn tip dus : kies gewoon voor het echte spul : de spiegelreflex. De prijzen vallen dezer dagen enorm mee waardoor de aankoop van een bridge/zoom steeds moeilijker te rechtvaardigen is.

                        Tuurlijk is dit een 100% subjectieve mening maar ik spreek uit ervaring. Mijn bridge heb ik voor een appel en en ei kunnen verkopen en geloof me ... er was weinig interesse.

                        D
                        Dit is zeker pure onzin ik durf foto's vergelijken met iemand zijn 450 d canon zeker weten !!!!
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                        Comment


                        • #13
                          Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                          Je durft het zeker bij Iso 100 en veel zonlicht !

                          D
                          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                            de huidige bridge zetten zeer goede resultaten neer ook bij minder goede omstandigheden
                            zeker een fuji S100
                            die mag je niet gaan vergelijken met een bridge van 2jaar geleden
                            ik heb ook een bridge gehad, de S7000 en die heb ik toch nog voor een menselijke prijs kunnen verkopen
                            dit in tegenstelling wat je tegenwoordig voor een 2dehands dslr krijgt
                            die zijn na twee jaar bijna niets meer waard omdat er constant nieuwe modelen uitkomen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Finepix, Panasonic of Nikon?

                              je kan toch al voor 600 euro en minder een dslr kopen met lens

                              Comment

                              Working...
                              X