Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
    Stabilizer: tja als je videoreportages maakt is dat wel nodig.
    5DII is vooral mee te werken op statief en op het eerste zicht zijn het veel sterkere contrasten dan met videocamera's. Dwz waarschijnlijk wat bijlichten met reflectoren anders krijg je te harde schaduwen. Ik weet niet of profielen ook werken in video anders kan je alles wat zachter maken
    Ik film voornamelijk met de kitlens die bij de 5D mk2 zit. Dat is een IS lens en dat stabiliseert voor video zeer goed.
    Overlaatst een dansrepetie gaan 'fotograferen', maar daar het daar wemelde van fotografen heb ik mij maar toegelegd op het filmen. Volledig uit de hand.
    http://www.dailymotion.com/video/x8s...rs720_creation
    (Op het HQ knopje drukken om toch nog een beetje beeldkwaliteit te krijgen).

    Het focussen is inderdaad vrij lastig. Voor de mensen die het diafragma willen kunnen regelen... daar zijn trukken voor te vinden op internet.
    _______________________________________
    Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
      Voor de mensen die het diafragma willen kunnen regelen... daar zijn trukken voor te vinden op internet.
      tell me.. everything!

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        aan lennert...een dikke proficiat
        ben ook volledig verslaafd aan mijn 5 dmark2
        zelfs voor het filmen....
        vertel me ook maar alle trukken van het internet....waar ik ze kan vinden
        ben op zoek naar de firmware die de opname zou kunnen regelen van 29.9 naar 25 frames
        gehoord van betrouwbare bron dat die zou bestaan....niet gevonden bij canon...
        groetjes aline
        groetjes aline

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          tell me.. everything!
          http://www.vimeo.com/2530166

          Bovenstaande is naar mijn mening de beste...

          Google op 'controlling the aperture canon 5D movie' geeft nog een andere truk waar op het einde de lens een beetje los moet worden gedraaid... daar ben ik niet zo heel scheutig op.
          _______________________________________
          Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Kan je de batterygrip van een 5d gebruiken op een 5d MkII...
            Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

            >> Join me on Facebook <<

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Dat kan helaas niet. De grip is niet compatible.

              Zelf was ik zeer tevreden over de 5D MKII tot deze sneuvelde. Ik film er niet mee maar schiet er voornamelijk huwelijken mee. Tot dat de camera sneuvelde, was dit wel de beste camera (in beeldkwaliteit) waar ik ooit in mijn leven mee heb gefotografeerd.

              Lenzen die volopen op mijn 10/20/30D soft waren als de 70-200 2.8L IS en den 24-105 4L zijn nu haarscherp.

              Tot iso 4000 is er nauwelijk ruis te zien, daarboven wel, maar dat is dan nog zo zuiver dat je het zonder scherpte verlies in lightroom weg kan filteren.
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                Lenzen die volopen op mijn 10/20/30D soft waren zijn nu haarscherp.
                Klopt. Dat stel ik ook vast. De 5D MkII is veel scherper zelfs dan mijn 1D MkII. Het enige nadeel aan de 5D MkII is de lichtmeter, deze is precies niet 100% betrouwbaar (behalve in Live View mode).
                Last edited by hvr_oosterzele; 7 april 2009, 15:29.

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Het enige nadeel aan de 5D MkII is de lichtmeter, deze is precies niet 100% betrouwbaar (behalve in Live View mode).
                  Waarschijnlijk domme opmerking, maar je hebt het toestel toch vertelt dat je een EG-s matglas gebruikt?
                  Last edited by bart30d; 7 april 2009, 16:55. Reden: typefout

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Klopt. Dat stel ik ook vast. De 5D MkII is veel scherper zelfs dan mijn 1D MkII. Het enige nadeel aan de 5D MkII is de lichtmeter, deze is precies niet 100% betrouwbaar (behalve in Live View mode).
                    a) Scherp: ik stel op 1.8 vrijwel geen verschil meer vast tussen de 85mm 1.2 en 1.8
                    b) Lichtmeter: ik heb de indruk dat ik +/- 3/4 stop moet onderbelichten.
                    Maar de "rode vlekjes" die overbelichting aanduiden zijn zo weer weg in highlight recovery van LR.
                    Misschien gevoeliger ?

                    c) Wat ik dan weer zie is dat de kleurtemperatuur in AWB veel koeler aanwijst dan op de 5D.
                    Daarom zijn de kleuren niet verkeerd, het getalletje is lager, heb ik de indruk.
                    Zal eens dezelfde foto maken met de 5D en de MKII, met dezelfde lens om te testen.

                    Dpaul.
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door bart30d Bekijk bericht
                      Waarschijnlijk domme opmerking, maar je hebt het toestel toch vertelt dat je een EG-s matglas gebruikt?
                      Ik gebruik die niet altijd hoor . Maar je hebt gelijk dat je dit kan instellen.

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        b) Lichtmeter: ik heb de indruk dat ik +/- 3/4 stop moet onderbelichten.
                        Maar de "rode vlekjes" die overbelichting aanduiden zijn zo weer weg in highlight recovery van LR.
                        Misschien gevoeliger ?
                        Kan natuurlijk ook. In elk geval heb ik de Auto mode voor de helderheid van de display uitgeschakeld want ook deze zette mij soms op het verkeerde been.

                        Comment


                        • videotest

                          Test van video-interview
                          Niet gemakkelijk: camera met 1 hand vasthouden, andere hand microfoon en dan ook nog de vragen stellen. Probleem vaan geluid: automaat die vreselijk optrekt bij stille momenten; dus uitknippen
                          Beeldkwaliteit is voor internet
                          http://www.vrouwenvoetballen.be/vrou...telt_voor6.htm
                          http://www.stich.be

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Qube Bekijk bericht
                            Kan je de batterygrip van een 5d gebruiken op een 5d MkII...


                            niet alleen de grip ook de batterijen van de 5D kunnen niet op de markII.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                              a) Scherp: ik stel op 1.8 vrijwel geen verschil meer vast tussen de 85mm 1.2 en 1.8
                              b) Lichtmeter: ik heb de indruk dat ik +/- 3/4 stop moet onderbelichten.
                              Maar de "rode vlekjes" die overbelichting aanduiden zijn zo weer weg in highlight recovery van LR.
                              Misschien gevoeliger ?
                              Lichtmeting van 5DII is meer zoals van 450D.
                              Het is onduidelijk waarom iets dat goed werkt moet gewijzigd worden in de opvolger.

                              Laatste versie van Canon DPP heeft nu ook een beperkte shadow en highlight recovery in de contrast regeling.

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                              c) Wat ik dan weer zie is dat de kleurtemperatuur in AWB veel koeler aanwijst dan op de 5D.
                              Daarom zijn de kleuren niet verkeerd, het getalletje is lager, heb ik de indruk.
                              Zal eens dezelfde foto maken met de 5D en de MKII, met dezelfde lens om te testen.

                              Dpaul.
                              Wit balans van 5D is al altijd warmer dan van 5DII.
                              Het is onduidelijk waarom iets dat goed werkt moet gewijzigd worden in de opvolger.

                              Video is alleen vol automatisch omdat wij niet goed begrijpen wat AV of M betekent:


                              Ik denk dat we voor controle over video tot de 5DIII kunnen wachten.
                              Of we kunnen Nikon lenzen kopen.

                              Jan.

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Lichtmeting van 5DII is meer zoals van 450D.
                                Met mijn 450D heb ik een consistentere lichtmeting.

                                Comment

                                Working...
                                X