Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    5DII met of zonder kitlens staat bij AC-foto aangeduid als onmiddelijk leverbaar.
    Blijkbaar is de belangstelling te laag of is de prijs te hoog.

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
      Maar voor trouwreportages bvb stel ik me serieus vragen bij het nut: wil je van het moneyshot een perfecte foto of een leuke video? Bij mij zou de keuze al snel gemaakt zijn. Wil je videoreportage maken, dan moet je toch met 2 zijn, 1 fotograaf en 1 video..euh...graaf. Maar voor de pers lijkt me dit een heel mooie toevoeging.
      De video-teams die zo naar rampen of celebs rijden voor videomateriaal te maken gaan vloeken ;-(
      Competitie van die mannen met hun 600 / 800mm primes (met extenders dan nog eens) ...
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        5DII met of zonder kitlens staat bij AC-foto aangeduid als onmiddelijk leverbaar.
        Blijkbaar is de belangstelling te laag of is de prijs te hoog.

        http://www.ac-foto.de/ac/shop/preisl...Digitalkameras
        90% zeker commerciële blabla ;-) ... ik geloof niet dat ze er al liggen, ofwel weten ze dat ze vb deze week er gaan zijn en hebben ze reeds te site aangepast om zeker te zijn dat zijn de eerste verkopen kunnen sluiten in de buurt.
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Hier heeft er iemand zijn exemplaar reeds ontvangen:



          Een paar voorbeeldfoto's en een kort filmpje
          Peter
          2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
          gspep.smugmug.com & steendorp.info

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            90% zeker commerciële blabla ;-) ... ik geloof niet dat ze er al liggen, ofwel weten ze dat ze vb deze week er gaan zijn en hebben ze reeds te site aangepast om zeker te zijn dat zijn de eerste verkopen kunnen sluiten in de buurt.
            Nee.
            Ik denk dat AC-foto eenvoudig 100 bestelt en er dan 20 krijgt:

            Ook de D3 was vanaf de eerste dag in voorraad. Maar altijd voor de volle prijs.

            Alleen de kit is nu nog in voorraad.
            Edit: En nu alles weg...
            Last edited by Jan_10D; 1 december 2008, 13:59.

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              qua volledige reviews geraakt het ook niet op gang...
              Niet veel meer te vinden dan het volgende:

              Good Morning Everybody, Yep, it's true - I had my hands on a Canon 5D Mark II for about eight hours this past Saturday. I mentioned last wee...


              Dirck Halstead presents The Digital Journalist: A Multimedia Magazine for Photojournalism in the Digital Age


              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                http://www.digitalrev.com/en/canon-e...9-article.html

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  qua volledige reviews geraakt het ook niet op gang...
                  Niet veel meer te vinden dan het volgende:

                  Good Morning Everybody, Yep, it's true - I had my hands on a Canon 5D Mark II for about eight hours this past Saturday. I mentioned last wee...


                  Dirck Halstead presents The Digital Journalist: A Multimedia Magazine for Photojournalism in the Digital Age


                  http://www.bebbblog.com/index.php?link=94&cat=7
                  Dat ziet er zeker niet slecht uit.
                  Vorige zaterdag heb ik met de 40D nog heel wat foto's op iso 1600 gemaakt, en die zijn best bruikbaar.

                  Maar de voorbeelden van de 5D Mark II op iso 6400 zien er nog beter uit dan de 40D op iso 1600. Dat is meer dan 2 stops beter.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Dat ziet er zeker niet slecht uit.
                    Vorige zaterdag heb ik met de 40D nog heel wat foto's op iso 1600 gemaakt, en die zijn best bruikbaar.

                    Maar de voorbeelden van de 5D Mark II op iso 6400 zien er nog beter uit dan de 40D op iso 1600. Dat is meer dan 2 stops beter.
                    Zelfs de oude 5D was al véél beter dan de 40D.

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Man man.. knap resultaat hiervan!
                      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Durft iemand hier enige inschatting te geven hoeveel beter de 5D II beter is qua high iso dan de 5D?
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Durft iemand hier enige inschatting te geven hoeveel beter de 5D II beter is qua high iso dan de 5D?
                          Voor RAW is de 5DII ongeveer gelijk op 21 MP aan de 5D op 12 MP.
                          Bij gelijke afdrukgrootte betekent dit net geen stop voordeel voor de 5DII tegenover de 5D.

                          Voor jpg zijn er 4 instellingen voor ruisreductie.

                          De tweede instelling is het best omdat deze alleen de kleurruis lijkt te verwijderen, zonder verlies aan scherpte.

                          Maar er zijn nog 2 hogere instellingen die, volgens uw voorkeur, nog een lagere ruis opleveren.
                          En dus nog meer voordeel opleveren tegenover de 5D, maar ook met scherpte verlies als gevolg.

                          Met sRAW1 en sRAW2 is het voordeel gelijk aan de 21 MP fotos herschalen naar 10 of 5 MP.

                          Ik denk dat ISO 6400 nog goed bruikbaar is maar dat ISO 12800 en zeker ISO 25600 geen goed resultaat kan opleveren... maar wel een resultaat.

                          Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 1 december 2008, 19:31.

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Durft iemand hier enige inschatting te geven hoeveel beter de 5D II beter is qua high iso dan de 5D?
                            Ik heb nu toch al op verschillende sites gelezen dat men spreekt van 3 stops voordeel. Of je kan foto's nemen met 8 keer minder licht dan met de 5D.

                            ISO1600 op de 5D zou gelijk zijn aan ISO 12800 op een 5DII.
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              qua volledige reviews geraakt het ook niet op gang...
                              Niet veel meer te vinden dan het volgende:

                              Good Morning Everybody, Yep, it's true - I had my hands on a Canon 5D Mark II for about eight hours this past Saturday. I mentioned last wee...


                              Dirck Halstead presents The Digital Journalist: A Multimedia Magazine for Photojournalism in the Digital Age


                              http://www.bebbblog.com/index.php?link=94&cat=7
                              verdorie had ik toch maar efkes doorgespaard... iemand geinteresseerd in een 4dagen oude 40D?
                              Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                              Fuji : Fuji X10

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                                verdorie had ik toch maar efkes doorgespaard... iemand geinteresseerd in een 4dagen oude 40D?
                                Moet je ook wel de helft van je lenzen vervangen hé ;-)
                                En waarschijnlijk een tele bijkopen, want de 5D is fullframe en geen cropcamera.

                                Comment

                                Working...
                                X