Ik heb sinds kort een laptop. Ik installeerde de bijgeleverde software (EOS utility en zoombrowser) net als op mijn vaste PC. Maar ik kan nu niet meer aanduiden via mij camera welke foto's ik op de laptop wil zetten. Wanneer ik de camera aansluit op mijn vaste PC (met bijgeleverd kabeltje) dan wordt er een scherm geactiveerd op mijn EOS 400D waarbij ik kan kiezen tss bvb alle foto's overzetten, enkel de laatste nieuwe foto's op PC overzetten, ... . Wanneer ik de camera aansluit op de laptop met hetzelfde bijgeleverde kabeltje, dan blijft mijn scherm zwart. (maar ik kan wel bij vaste als bij laptop via Windows foto's overzetten)
Wat ik wel had wanneer ik de camera aansloot op de vaste PC was het feit dat hij de camera nooit automatisch herkende. Er kwam steeds "device not recognized" op. Maar ik kon wel klikken op EOS Utility en dan werkte het wel en kon ik kiezen welke foto's ik wilde ophalen.
Bij de laptop gebeurt er nu helemaal niets meer. De Laptop weet wel dat de camera is aangesloten en kan dus via windows foto's ophalen, maar niet via de software van canon (en selectie op het fototoestel zelf)
Enige verschil tussen vaste PC en Laptop is XP tov Vista. Kan dit een verschil maken?
Wat ik wel had wanneer ik de camera aansloot op de vaste PC was het feit dat hij de camera nooit automatisch herkende. Er kwam steeds "device not recognized" op. Maar ik kon wel klikken op EOS Utility en dan werkte het wel en kon ik kiezen welke foto's ik wilde ophalen.
Bij de laptop gebeurt er nu helemaal niets meer. De Laptop weet wel dat de camera is aangesloten en kan dus via windows foto's ophalen, maar niet via de software van canon (en selectie op het fototoestel zelf)
Enige verschil tussen vaste PC en Laptop is XP tov Vista. Kan dit een verschil maken?
Comment