Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslaan op PC van Eos 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opslaan op PC van Eos 400D

Ik heb sinds kort een laptop. Ik installeerde de bijgeleverde software (EOS utility en zoombrowser) net als op mijn vaste PC. Maar ik kan nu niet meer aanduiden via mij camera welke foto's ik op de laptop wil zetten. Wanneer ik de camera aansluit op mijn vaste PC (met bijgeleverd kabeltje) dan wordt er een scherm geactiveerd op mijn EOS 400D waarbij ik kan kiezen tss bvb alle foto's overzetten, enkel de laatste nieuwe foto's op PC overzetten, ... . Wanneer ik de camera aansluit op de laptop met hetzelfde bijgeleverde kabeltje, dan blijft mijn scherm zwart. (maar ik kan wel bij vaste als bij laptop via Windows foto's overzetten)
    Wat ik wel had wanneer ik de camera aansloot op de vaste PC was het feit dat hij de camera nooit automatisch herkende. Er kwam steeds "device not recognized" op. Maar ik kon wel klikken op EOS Utility en dan werkte het wel en kon ik kiezen welke foto's ik wilde ophalen.
    Bij de laptop gebeurt er nu helemaal niets meer. De Laptop weet wel dat de camera is aangesloten en kan dus via windows foto's ophalen, maar niet via de software van canon (en selectie op het fototoestel zelf)
    Enige verschil tussen vaste PC en Laptop is XP tov Vista. Kan dit een verschil maken?
    Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

Re: Opslaan op PC van Eos 400D

Koopt u zo'n usb kaartlezertje en de problemen zijn opgelost. Bovendien gaat lezen veeel sneller van zo'n usb reader.

Comment

Dat heb ik al en gebruikte ik vroeger veel (voor mijn eos 400D). Maar ten eerste heb ik wat schrik dat ik door veelvuldig mijn kaartje eruit te halen (SanDisk CF Extreme) dit sneller zal beschadigen. En ten tweede vond ik het handig dat ik kon aanduiden welke foto's ik wilde overzetten. VIa Canon werd er automatisch herkent welke de nieuwe foto's waren. Mocht hiervoor een alternatief bestaan dan overweeg ik direct om me zelfs een nieuwe (lees SANDISK) cardreader aan te schaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STCtje Bekijk bericht
        Ik heb sinds kort een laptop. Ik installeerde de bijgeleverde software (EOS utility en zoombrowser) net als op mijn vaste PC. Maar ik kan nu niet meer aanduiden via mij camera welke foto's ik op de laptop wil zetten. Wanneer ik de camera aansluit op mijn vaste PC (met bijgeleverd kabeltje) dan wordt er een scherm geactiveerd op mijn EOS 400D waarbij ik kan kiezen tss bvb alle foto's overzetten, enkel de laatste nieuwe foto's op PC overzetten, ... . Wanneer ik de camera aansluit op de laptop met hetzelfde bijgeleverde kabeltje, dan blijft mijn scherm zwart. (maar ik kan wel bij vaste als bij laptop via Windows foto's overzetten)
        Wat ik wel had wanneer ik de camera aansloot op de vaste PC was het feit dat hij de camera nooit automatisch herkende. Er kwam steeds "device not recognized" op. Maar ik kon wel klikken op EOS Utility en dan werkte het wel en kon ik kiezen welke foto's ik wilde ophalen.
        Bij de laptop gebeurt er nu helemaal niets meer. De Laptop weet wel dat de camera is aangesloten en kan dus via windows foto's ophalen, maar niet via de software van canon (en selectie op het fototoestel zelf)
        Enige verschil tussen vaste PC en Laptop is XP tov Vista. Kan dit een verschil maken?
        De usb poort van de camera moet de EOS Utility activeren ... als die link verbroken is dan werkt het dus niet meer he .. Bij mij erkent die link automatisch de 400D of de 40D en houdt die feilloos uit mekaar ...

Comment

Het probleem zit 'em in vista. Ik heb dit ook voor op mijn laptop. Ik weet niet of er ondertussen al een update verkrijgbaar is bij canon voor de eos utility. Als ik ze op de laptop zet, dan zet ik ze er allemaal op gewoon met de windows 'utility' die dan verschijnt, je kan dan wel niet kiezen. Ik verwijder dan de niet nodige foto's achteraf. Ik geloof dat ik wel de eos utility heb moeten verwijderen hiervoor.

Comment

Dan zou ik beter eens contact zoeken met Canon via de website. Of heeft er iemand gelijkaardige ervaringen?

Comment

FWIW ... van de Canon EOS 400D web bladzijden (engelse versie)

"...
              14. EOS Utility Updater for Windows (2.4)

Compatibility:
              Operating system(s):

Windows 2000 SP4, Windows Vista 32bit, Windows Vista 64bit, Windows XP SP2
              Language(s):

English ..."

Comment

Working...
              X