Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij kopen reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hulp bij kopen reflexcamera

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Om er de moed bij te verliezen! Aan z'n toestel ligt het allezins niet, maar ja, wie niet horen wil...............................
    Je camera de schuld geven is natuurlijk prettiger dan twijfelen aan je eigen kunnen
    Ik ben er klaar mee!
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

To LierTrainspotter,

Wat je eens moet doen, is op stap gaan met enkele ervaren treinspotters met een DSLR. Kijken hoe die hun toestel instellen en hoe die te werk gaan. Geef desnoods eens uw toestel aan hen om een trein te fotograferen. Zijn de foto's nog niet wat ze moeten zijn dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de lens liggen, maar absoluut niet aan uw toestel. Pas op, ik zeg niet dat je geen ervaring hebt bij het treinspotten, maar volgens mij heb je gewoon nog te weinig ervaring met je toestel. Bekijk ook eens deze site: http://www.treinfoto2000.be/, wellicht zijn er mensen bij die je kent en kunt ge eens afspreken onder elkaar.
      En je mag de moed niet zo snel laten zakken maar denk eerder, wat een ander kan kan ik (verdikke) ook!

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LierTrainspotter Bekijk bericht
        Hallo iedereen.

Ik heb over een tijdje geleden een Nikon D60 gekocht, ik was niet tevreden, ik bood hem te koop aan, ik heb ondertussen iemand die hem echt wil kopen.

Ergens heb ik beetje spijt misschien. Zou ik mijn toestel houden of zou ik overstappen naar Canon of Sony.

Ik had gedacht aan een Canon 400D of 1000D. Maar ik hoor ook van vele mensen zeggen dat Sony goed en goedkoop is, ze hebben ook groten zoomlenzen van 200, 250 en 300mm.

Weet iemand waar ik het beste mee ben?

mijn nikon houden, een canon kopen of sony kopen?

Komaan man, je weet toch dat Canon en Nikon al sinds mijn geboorte de 2 grootste merken zijn die verschillende gelijkaardige modellen op de markt gooien aan gelijkaardige prijzen?
        Dan weet je toch ook dat als je je D60 verkoopt voor een 400D of 1000D, dat je niets beters in je handen gaat krijgen dan wat je momenteel hebt!
        De vorige comment is wat ik ook zou doen. Geef eens je toestel aan een ervaren iemand om de foto te nemen die jij zou willen hebben. Als dit lukt bij die persoon, dan weet je waar je staat...
        Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LierTrainspotter Bekijk bericht
          Ik heb over een tijdje geleden een Nikon D60 gekocht, ik was niet tevreden, ik bood hem te koop aan, ik heb ondertussen iemand die hem echt wil kopen.
          Leuk, je camera verpatsen aan iemand als je er ten stelligste van overtuigd bent dat er iets mee scheelt

Ik zei 't al eens, ga eens met iemand samen spotten. Dan kan je eens van materiaal wisselen en vergelijken, ook qua gebruikte instellingen. De standaard fabrieksinstellingen van een DSLR zijn nu eenmaal niet ideaal.

Op termijn (als je gekozen hebt voor een bepaald merk) zou ik ook eens uitzien naar lichtgevoeligere objectieven (vb tamron). F5.6 vs F2.8 geeft al een wereld van verschil qua lichtopbrengst.

Success er nog mee...

Comment

Working...
          X