Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale fotocamera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe digitale fotocamera gezocht

Prik jezelf op voorhand niet vast op een merk! Ga langs bij een fotozaak en pak ze vast. Alleen dan al gaan er zeker merken afvallen voor je.
    Alle merken hebben hun pro's en cons, en om nu per merk een lijstje op te stellen...... de merkenfreaks reageren vanzelf wel hier
    ik kan nu wel gaan roepen dat je ***** moet gaan kopen omdat ze zoveel camera's verkopen en bij de top 2 horen maar dat is feitelijk geen koopargument. Jij moet prettig werken met die camera en jij moet het menu en ligging in de hand prettig vinden dus van mij geen advies wat dat betreft.
    Succes met je keuze!
    Last edited by edjeB; 10 september 2008, 11:17.
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Wat denken jullie van de Canon Eos 450D?

http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=6564

Iets duurder, maar misschien meer geschikt voor mijn doeleinden?
      Panasonic DMC-TZ5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaldemon Bekijk bericht

Het objectief is belangrijk NIET DE BODY Koop a.u.b. een goede (lees : lichtgevoelig) objectief van om het even welk merk voor een merk body dat je wilt.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

lees nu even rustig alle geposte berichten in je topic en je hebt het antwoord al op deze vraag.....

Comment

Ik denk dat ik een Canon Eos 450D ga kopen om mee te beginnen en dan na verloop van tijd koop ik nog een betere lens bij:

Tamron 28-75 f2.8 of Tamron 17-50 f2.8

Ik denk dat ik meer vertrouwen in Canon heb, dan in Sony. Maar dat is waarschijnlijk omdat Canon een grotere naam heeft

Wat denken jullie: een goeie keuze voor op lichtegevoelige plaatsen?

Merci?
            Panasonic DMC-TZ5

Comment

Ik denk dat ik een Canon Eos 450D ga kopen om mee te beginnen
              Heb je 'm al eens vastgehouden en naar de menu structuur gekeken en vergeleken met andere body's? Ga voelen hoe dat ding in je handen ligt en je aanspreekt........ hoe het menu je aanspreekt......

Comment

Ok, ondertussen heb ik veel opgezocht en gelezen en lijkt me het beste dat ik een Sony A300 + Lens 18-70: http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=7278

Een betaalbaar en goed instapmodel + liveview (wat nog handig lijkt als je van een compactje komt) + goede fotokwaliteit voor z'n prijs

Canon Eos 450D (Canon in het algemeen) blijkt nogal last te hebben van errors en is al wat moeilijker voor beginners.

Ik ga maar alvast geld gaan afhalen zeker
                Panasonic DMC-TZ5

Comment

Wat maakt een Canon moeilijker dan een Sony....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                    Wat maakt een Canon moeilijker dan een Sony....
                    Hummm? Misschien het feit dat je bij een Canon (door het ontbreken van 'in-camera-stabilisatie') een veel vastere hand moet hebben dan bij een Sony?

Die in-camera-stabilisatie, ofte SSS (super-steady-shot) van de Sony camera's is in deze thread nog niet echt aan bod gekomen maar is volgens mij toch één van de hoofdredenen om een Sony te verkiezen boven andere merken. Door die stabilisatie kan de sluitersnelheid een heel eind naar beneden, waardoor de noodzaak voor een snelle (lichtsterke) lens ook onmiddelijk een heel stuk minder word. En die stabilisatie zit "in-camera" waardoor die dus ook 'per definitie' werkt voor alle lenzen die je op je camera zet.
                    Een niet te onderschatten voordeel als je het mij vraagt.

(Sony camera's zijn echter niet de enigen met dit voordeel, Pentax camera's hebben dit ook)

Comment

Het was meer een vraag aan TS, die roept de ene dag dat het een Canon wordt om vervolgens voor een Sony te gaan omdat de Canon "moeilijker" zou zijn. Voor een beginner is het om het even welke body qua moeilijkheidsgraad, het is sowieso "moeilijk"..... een "in camera" stabilisatie is misschien een pro maar maakt een body niet minder "moeilijk"

Comment

Sorry hoor, maar het is niet meer zo gemakkelijk om een keuze te maken tegenwoordig met al die merken en modellen die gelijkaardig zijn. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Ik heb op verschillende sites/fora gelezen dat de Canon iets moeilijker is in gebruik (voor een amateur), meer kans heeft op errors en dat de liveview iets minder zou zijn dan die van Sony.

Vandaar na veel lezen en zoeken heb ik mijn keuze gemaakt. Het is soms wikken en wegen
                        Panasonic DMC-TZ5

Comment

Nog iets interessant gevonden: http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=6456

Een tas + extra batterij voor 99€

Nu vroeg ik me nog af hoeveel GB ik moet nemen voor het geheugenkaartje? Met m'n compactje had ik genoeg aan 2GB, maar nu weet ik niet hoe groot de bestanden/foto's zullen zijn op de Sony A300? Ga ik genoeg hebben met 2GB of ga toch maar beter één van 4 kopen?

Merci
                          Panasonic DMC-TZ5

Comment

Persoonlijk, liever 2x2Gb , kaartjes hebben af en toe kuren en als dit net tijdens een concert gebeurt is het behoorlijk balen...
                            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Gisteren naar de winkel geweeste en dan toch één van de betere compactjes gekocht: Panasonic DMC-TZ5

9mp, 10x zoom en nog steeds compact om mee te nemen! (En betaalbaar )

Vanavond eens uittesten
                              Panasonic DMC-TZ5

Comment

Working...
                              X