Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale fotocamera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe digitale fotocamera gezocht

Binnen je budget een body die weinig last van ruis heeft + een lichtgevoelige zoomlens gaat gewoon echt niet lukken. Beter even flink door sparen.....
    Zelfs alleen een body tot 500 euri met jouw eisen wordt al een probleem en dan laten we de lens even voor wat hij is......
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Dan is het gewoon hopeloos of wat? Voor 500€, wat al een bom geld is, vind je dus geen kwaliteit?
      Panasonic DMC-TZ5

Comment

Niet voor het doel dat jij voor ogen hebt vrees ik.....

Comment

Wat zou je me dan aanraden als we niet naar de prijs kijken!?
          Panasonic DMC-TZ5

Comment

Minimaal een 2.8 zoomlens en die kosten al minimaal ruim 1000 euri. Daarnaast dan een body met weinig ruis op hoge iso..... Je stelt helaas hoge eisen en wil een moeilijke tak van de fotografie gaan beoefenen en loopt nu met dit budget het risico dat je net zo ontevreden bent straks met een nieuwe camera als dat je nu bent met je oly.
            Zoek maar eens naar de foto's hier op het forum van bands op het podium en kijk eens met welk materiaal deze gemaakt zijn, dan heb je gelijk een aardige indicatie..... het wordt (vrees ik) toch wel een flink stapje hoger dan een instap model.....

Comment

Dat is inderdaad wat ik juist wil vermijden, maar blijkbaar niet haalbaar. Ik ga geen toestel kopen van over de 1000€ voor naar een metaloptreden te gaan.

Dan denk ik dat ik een nieuwe digitaal autofocus toestel ga kopen. Misschien kunnen jullie me daar iets aanraden, qua scherpte dan. Ruis ga ik so ie so hebben

Merci
              Panasonic DMC-TZ5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                Kan mis zijn, maar denk dat dit een van de beste body's is als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Verder heeft de Sony niet zo van die lelijke beeldruis bij hogere iso waarden. Vergelijk met oude lichtgevoelige analoge film.
                Bedoel je niet de sony a200 ipv de a100 ??
                Is een van de betere toestellen in deze klas voor een zeer aantrekkelijke prijs
                Heeft ook het grote voordeel van te beschikken over ingebouwde beeldstabilisatie. De sony A300 is gelijk aan de A200 maar dan met live-view, met opklapbaar beeldscherm, is iets duurder.
                Kijk hier voor prijzen http://www.fotorubens.be/content/fot...M5O3N8U29ueQ==

Om binnen het budget te blijven kun je starten me de kitlens, DT 18-70mm F:3.5-5.6, het nadeel is dat deze lens iets minder lichtsterk is.
                Alternatief is de Sigma 28-70mm EX DG F: 2.8 (300 euro) of de legendarische topkwaliteit lens, de Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 Di LD Asp (320 euro) Beide lenzen zijn beter geschikt voor je doeleinden, maar zijn ook duurder. In combinatie met deze laatste lenzen moet je instaat zijn zeer goede resultaten te bereiken, is enkel maar een kwestie van het juiste materiaal te kiezen.

Je kunt bvb starten met kitlens en daarna verder kijken, dat lukt allemaal als je wat ervaring opbouwt.
                Last edited by puerte; 9 september 2008, 09:03.

Comment

Dus u zou mij dit aanraden?: http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?c...474696&id=6344

En na verloop kan ik mijn foto's verscherpen/minder ruis door een betere lens te kopen?
                  Panasonic DMC-TZ5

Comment

Ik begrijp niet waarom iedereen hier altijd het duurste moet aanraden om een beetje goede foto's te trekken...het is toch duidelijk dat de OP een camera wil die in de eerste plaats beter is dan zijn compactje?

@ Metaldemon

Het is duidelijk dat budget ergens de beperkende factor is:
                    Zoals je hier net boven al hebt aangegeven, kijk eens naar de Sony A200 (te koop bij fotokonijnenberg.be voor 370 euro, en je koopt daarbij nog een geheugenkaart van 2 gig of zo, en een lens in het genre tamron 17-50 f2.8 voor minder dan 350 euro.)
                    Of een tamron 28-75 f2.8, iets goedkoper maar eens zo goed! Je verliest een beetje breedhoek, maar wint aan de telezijde...

Je zit dan aan zo'n 800 euro en daarmee heb je écht wel iets hebt waarmee je sterk uit de voeten kan...!

Goedkoper kan ik het met geen enkel merk maken met deze combinatie...
                    Dan nog veel oefenen!

Comment

Dank u
                      Panasonic DMC-TZ5

Comment

Als budget belangrijk is zijn er toch nog wel mogelijkheden denk ik. Weet wel dat je in sommige gevallen een compromis moet sluiten. Het verschil zit ergens natuurlijk

Ikzelf heb met m'n Nikon D80 (body is €495) tijdens een optreden (in een hele donkere zaal) ook goed uit de slag kunnen trekken met een 50mm 1.8 (€101) en de Tamron 17-50 2.8 (€329).

De D60 body (€388) kan ook nog in combinatie met de Tamron lens maar daarbij kan je de 50mm 1.8 niet gebruiken omdat de D60 geen interne focusmotor heeft maar ik denk wel dat je je ermee zal kunnen behelpen.

De D60 body + de Tamron 17-50 2.8 = €717
                        De D60 body + de Tamron 28-75 2.8 = €701

Wat ik persoonlijk vond...verwacht niet van de eerste keer dat de foto's perfect gaan zijn. Het is zoeken naar de juiste afstelling in het begin maar dat lukt vrij snel & na veel oefenen.

Als je wil stuur ik je wel een link door waar ik een paar van die foto's kan opzetten. Laat me dan effe iets weten en dan zet ik ze er vanavond op.

Succes

Comment

Het verschil zit hem inderdaad ergens

Je kan met deze combinatie nikon + tamron lens geen beeldstabilisatie krijgen...

Men zegt vaak dat beeldstabilisatie niet helpt als het onderwerp beweegt, maar een foto waar het podium onbewogen is de de springende artiesten wel bewogen kan een goede foto zijn terwijl je zonder beeldstabilisatie een bewogen podium + bewogen artiesten hebt...

Mijn punt is dat beeldstabilisatie nooit niet helpt (ik zeg bewust niet altijd wel helpt), daarbovenop heb je met de nikon D60 wel een hulplichtje dat van pas kan komen (bij de sony is dat de flitsers die een reeks strobes afvuurt) maar zit je met 3focuspunten vast op de nikon.

Alsook heb je geen mogelijkheid tot wireless flash als je een externe flits koopt.

En zo zijn er nog verschillen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Bedoel je niet de sony a200 ipv de a100 ??

Juist ja
                            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                            Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaldemon Bekijk bericht
                              Dat is inderdaad wat ik juist wil vermijden, maar blijkbaar niet haalbaar. Ik ga geen toestel kopen van over de 1000€ voor naar een metaloptreden te gaan.

Dan denk ik dat ik een nieuwe digitaal autofocus toestel ga kopen. Misschien kunnen jullie me daar iets aanraden, qua scherpte dan. Ruis ga ik so ie so hebben

Merci
                              Gezien de budgetaire problemen is wellicht een betere compact een optie.
                              Hier http://www.flickr.com/photos/_rhys_/...7606560399865/ kun je enige theaterfoto's zien die zijn gemaakt met ISO 800 en zelfs 1600.
                              Als je dat goed genoeg vindt kijk dan eens naar http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=24341
                              Het is natuurlijk slechts een groot uitgevallen compactje, maar je kunt er leuke fotootjes mee trekken.

Comment

Ik ben vandaag dus eens naar Mediamarkt en Photohall geweest om wat raad te vragen over de Sony A200 en Nikon D60. 2 toestellen die jullie me aanraden.

Het kwam er op neer dat de body's ongeveer evenwaardig zijn, maar dat er bij de Sony een betere lens zit: 18-70mm (Nikon: 18-55) en iets van dat de stabilisator bij Sony in de body zit en bij de Nikon in de lens zelf (Bijgevolg als je een betere lens wilt kopen dat die van Nikon duurder zijn door de aanwezigheid van de stabilisator in de lens). Nikon is ook duurder:

Prijzen Photohall:
                                Sony A200 body + 18-70mm lens = 449€
                                Nikon D60 body + 18-55 mm lens = 549€

Prijzen Mediamarkt:
                                Sony A200 + 18-70mm lens = 439€
                                Sony A200 + 18-70mm lens + 75-300mm lens = 699€
                                Nikon = vergeten op te schrijven, maar is ook duurder.

Wat denken jullie?
                                Zou die 75-300mm lens handig zijn voor mijn doeleinden als fotograaf op optredens? Of koop ik beter een andere lens appart bij de 18-70mm?

Merci!
                                Panasonic DMC-TZ5

Comment

Working...
                                X