Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale fotocamera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe digitale fotocamera gezocht

Niet om l*llig te doen maar je wilt met een instapcamera onder moeilijke omstandigheden (weinig licht) leren fotograferen met niet de meest uitgelezen lenzen...... hou echt rekening met een teleurstelling en ik zou zeker nog eens nadenken voordat je 700 euri uitgeeft, tenzij je zat te spenderen hebt natuurlijk.

Om te fotograferen tijdens concerten heb je behalve een camera en een beetje lens ook wat kennis van de techniek nodig hoor, een camera kopen is nog niet eens het halve werk er staan je wat hobbeltjes en teleurstellingen te wachten.
    Zoals ik al in het begin zei, het is niet om lullig te doen maar reken niet te veel op goed resultaat de eerste periode en reken wel op een flinke leer curve.

BTW, Nikon heeft een meer dan prima 18-70 kitlensje, is echt erg goed qua prijs/prestatie!

Succes met je keuze!
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik denk ook wel dat ik veel ga moeten leren in het begin om deftige foto's te nemen, maar dat heb ik er voor over en na verloop van tijd wil ik ook wel een betere lens kopen. Nu wil ik vooral een goeie aankoop (body) doen om mee te beginnen en daarna uit te breiden.

M'n vraag is nu: Zou die 75-300mm lens handig zijn voor mijn doeleinden als fotograaf op optredens? Of koop ik beter een andere lens appart bij de 18-70mm?

Dank u
      Panasonic DMC-TZ5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaldemon Bekijk bericht
        Ik denk ook wel dat ik veel ga moeten leren in het begin om deftige foto's te nemen, maar dat heb ik er voor over en na verloop van tijd wil ik ook wel een betere lens kopen. Nu wil ik vooral een goeie aankoop (body) doen om mee te beginnen en daarna uit te breiden.

M'n vraag is nu: Zou die 75-300mm lens handig zijn voor mijn doeleinden als fotograaf op optredens? Of koop ik beter een andere lens appart bij de 18-70mm?

Dank u
        Een tele is wel handig om te hebben voor dit soort van fotografie.
        Zou starten met 18-70, ervaring opbouwen, hopelijk een eigen stijl van fotograferen ontwikkelen en daarna zelf zien wat je noden zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar de tamron 28-75 F2,8 ipv vd 18-70 met 75-300, maar dat is heel persoonlijk, je gaat wel wat beperkt zijn in het begin met de 28-75. Het is een beetje afwegen lichtgevoeligheid toz van meer tele, beide zijn belangrijk maar in het begin ga je moeten kiezen.

Comment

Nu wil ik vooral een goeie aankoop (body) doen om mee te beginnen en daarna uit te breiden.
          Je denkt precies verkeerd om je lens gaat (normaal) vele jaren mee, een body slechts een paar jaar. Koop nu een goede lens en waardeer later je body op. Die lens gaat echt zoveel langer mee dan een body! Doe dan een lichtsterke 2.8 zoom en desnoods een 2e hands.

Comment

Dus kitje (A200) kopen van +-450€, leren en daarna een betere lens (Tamron 17-50 f2.8 of Tamron 28-75 f2.8) om mooiere foto's te kunnen nemen?
            Panasonic DMC-TZ5

Comment

als het fotografie virus eenmaal toeslaat...... dan komt er ook weer een andere body na een tijdje.....
              Maar inderdaad wellicht geen slecht idee om te gaan oefenen met een niet te dure kit, hier veel foto's plaatsen, leren van de kritieken en dan komt vanzelf de wens om betere lenzen te kopen maar kun je weer ff sparen!

Comment

Alvast merci.

De Sony A200 zou dus een prima keuze zijn!?

Ik ga dan waarschijnlijk binnenkort één gaan kopen en dan sparen voor een Tamron 28-75 f2.8 of een Tamron 17-50 f2.8
                Panasonic DMC-TZ5

Comment

Juist nog één (domme) vraag: Als ik na verloop van tijd een Tamron lens koop, passen die dan op alle body's van alle merken of moet ik specifiek uitkijken voor die van/voor Sony?

Dank u
                  Panasonic DMC-TZ5

Comment

Juist nog één (domme) vraag: Als ik na verloop van tijd een Tamron lens koop, passen die dan op alle body's van alle merken of moet ik specifiek uitkijken voor die van/voor Sony?

Dank u
                    Je moet er echt wel voor zorgen dat de vatting van de Tamron 28-75 een sony vatting heeft. Elke camera heeft een andere vatting.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

eens je voor een bepaald merk gekozen hebt hang je er min of meer aan vast. je kan natuurlijk steeds gewoon al je matreaal van een merk verkopen en terug aankopen van een ander merk (of de fitting die erop past) maar meestal is dit een nogal dure aangelegenheid en kan je je geld beter besteden aan producten van de producent waar je al bijzit.

Het grote voordeel van nikkon en canon is dat er veel 2de-hands materiaal voorhanden is.
                      http://www.mimoza.be/

Comment

Ok, merci Ik ga eens zoeken dat ik prijzen vind
                        Panasonic DMC-TZ5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                          eens je voor een bepaald merk gekozen hebt hang je er min of meer aan vast. je kan natuurlijk steeds gewoon al je matreaal van een merk verkopen en terug aankopen van een ander merk (of de fitting die erop past) maar meestal is dit een nogal dure aangelegenheid en kan je je geld beter besteden aan producten van de producent waar je al bijzit.

Het grote voordeel van nikkon en canon is dat er veel 2de-hands materiaal voorhanden is.
                          Oudere lenzen zijn niet aan te raden nog te kopen, vele voldoen niet meer aan de eisen van de nieuwe generatie DLSR's welke op de markt komen (14-15mp).

overzicht van lenzen geschikt voor Sony vind je hier (waaronder de legendarische Minolta lenzen welke ook geschikt zijn voor Sony)
                          Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Voor de meer eisende fotograaf geeft sony toegang tot de sublieme Carl Zeiss lenzen.
                          Als je naar de voorbeeld foto's kijkt van de vandaag uitgebrachte Sony 24mp FF toestel, dan zie je dat zowel de Sony als De Carl Zeiss lenzen dit toestel alle eer aan doen.

Sigma/tokina/tamron produceren lenzen voor diverse mounts (fabrikanten)
                          Last edited by puerte; 9 september 2008, 21:52.

Comment

Als ik bijvoorbeeld in de toekomst een betere/duurdere body wil kopen van Sony zijn die dan even goed/beter als die van Canon en Nikon? Ik weet het 't is al toekomstmuziek, maar ik wil goed voorbereid zijn voor ik iets koop
                            Panasonic DMC-TZ5

Comment

Open vragen als 'Welk merk zou het beste zijn ...?' lokken hier enorm veel uiteenlopende reacties uit. Merkfanaten vechten om de eer van hun toestel en persoonlijke verhalen en anecdotes (positief of negatief) halen de bovenhand. Ieder merk laat af en toe een steekje vallen, net zoals mensen absoluut ontevreden zijn over hun Mercedes van 60.000 €. Ik zou zeggen : zoek zoveel mogelijk zelf op het net naar reviews, testen, ... Tuurlijk zijn er partijdige journalisten maar als je veel info vergelijkt krijg je toch wel een goed beeld. Veel sites werken in de reviews met punten (%) en de woorden van Dpreview.com als "Just"/"Hightly"/"Recommended" (bij hun Conclusion) wordt vaak als evangelie onthaald. Vaak terecht, vaak onterecht. Alhoewel, de verkopers van Fnac, Vandenborre gebruiken hun 'plus en min' toch in de verkoopgesprekken.

Hier enkele sites met toch wel geloofwaardige results, als je het gemiddelde daarvan neemt als einduitslag, zal je er toch niet ver naast zijn :

- fotocentraal.nl (% als resultaat)
                              - cameralabs.com (interessante video, met op het einde de + en -)
                              - digitalrev.com
                              - dpreview.com (de bekendste, de meest omstredene ook)
                              - digitalcamerainfo.com
                              - letsgodigital.com
                              - dcresource.com

Af en toe kan je merken dat deze sites de grote 2 (Nikon en Canon) lichtjes bevoordelen. Ik vrees dat Sony, Olympus, Pentax, ... nooit een percentje meer zullen krijgen dan C of N. Maar toch zijn ze kritisch en nogmaals, alles samen en de reacties hier, geven je toch een goed beeld van je mogelijke aankoop.
                              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Als ik bijvoorbeeld in de toekomst een betere/duurdere body wil kopen van Sony zijn die dan even goed/beter als die van Canon en Nikon? Ik weet het 't is al toekomstmuziek, maar ik wil goed voorbereid zijn voor ik iets koop
                                Is gevaarlijk om uitspraken te doen van beter of slechter op dit forum, ieder gaat zijn merkske, camerake verdedigen.

Sony is wel de belangrijkste speler in de digitale beeldwereld. Is vrij nieuw in de DSLR wereld (heeft minolta overgenomen) Is er in geslaagd in een jaar tijd 5 DLSR toestellen te lanceren, vandaag nog hun topmodel aan een zeer aantrekkelijke prijs. Ontwerpt/produceert ook meeste Nikon sensors. Is de 2de grootste digitale camera producent.
                                Toestellen zijn zekers evengoed als van de concurrentie, daarbij heel performant en zeer handig in gebruik.
                                Werken ook samen met top lenzen fabrikant Carl-Zeiss.

Je hebt momenteel de A200/a300 en a350.
                                in het middensegment de A700
                                en in het hoger segment de a900

Comment

Working...
                                X