Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    puerte blijft maar zoeken naar links die zijn beweringen staven ...

Over de link boven zijn post word echter met geen woord gerept
    Af en toe eens wat discussie is wel OK, maar in dit geval zie ik er echt geen reden toe.
    De bevindingen van de review die Puerte aanhaalt, sluiten aan bij de DxO-resultaten.

Misschien is het ondertussen een spelletje om gewoon op alles wat Puerte aanhaalt te reageren met wat coole smileys ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

En bij bovenstaand foto's zegt hij, ik citeer: "As you can see, the Sony shows more colors, more sunlight, and more leaves. SA***"

Is this a joke?
      Yes, this is a joke. Just look at the explanation for SA ("***" at the bottom).
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Misschien is het ondertussen een spelletje om gewoon op alles wat Puerte aanhaalt te reageren met wat coole smileys ?
        Vind je nu zelf onderhand ook niet dat je met deze persoon in de verste verte geen zinnige discussie kunt voeren, of vind je het toch best wel leuk als Sony gebruiker dat ie de zogenoemde "CaNikon" gebruikers komt provoceren met het oeverloos uitvergroten van details

Comment

Af en toe eens wat discussie is wel OK, maar in dit geval zie ik er echt geen reden toe.
          De bevindingen van de review die Puerte aanhaalt, sluiten aan bij de DxO-resultaten.

Ik gebruik normaal nooit smileys.

Als je een discussie begint met te zeggen dat camera x op alle vlakken beter is dan camera y, tja dan is het toch logisch dat er reacties komen. Al dan niet met smileys, om het toch béétje leuk te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Vind je nu zelf onderhand ook niet dat je met deze persoon in de verste verte geen zinnige discussie kunt voeren, of vind je het toch best wel leuk als Sony gebruiker dat ie de zogenoemde "CaNikon" gebruikers komt provoceren met het oeverloos uitvergroten van details
            Nee Frank, ik ben het absoluut met je eens dat provoceren zelden of nooit tot iets goeds leidt. Dat ik Sony gebruiker ben heeft niets te maken met mijn reactie daarstraks. Het is ook niet mijn bedoeling om zelf wie dan ook te proveren te proveren of beledigen. En ik gebruik ook smileys, maar ik doe mijn best om dat enkel te doen met de bedoeling het hier leuk te houden .

Wat ik enkel wou aangeven, is dat niet alles noodzakelijkerwijs over dezelfde kam moet. Het kan zijn dat de aanpak van iemand anderen niet ligt, maar dat wil niet zeggen dat daarom op zowat elke post een negatieve of denigrerende reactie moet volgen. Dat is net even provocerend.
            Persoonlijk vind ik bv. het artikel in die link hierboven wel interessant (ook al is het niet "wetenschappelijk onderbouwd" zoals de schrijver zelf meer dan eens zelf vermeld trouwens). En dat het een gebruikersreview is zonder veel toeters en bellen in de zin van grafieken edm, dat betekent voor mij niet dat het als complete onzin afgedaan moet worden. Anders geldt trouwens hetzelfde voor vrijwel alle posts ivm gebruikerservaringen op dit forum. Maar soit, mijn antwoord is alweer veel langer dan de bedoeling was.
            Last edited by K-2; 20 november 2008, 16:03.

Comment

Ik hoop trouwens dat die 'zilveren' lenzen er toch echt niet doorkomen hoor..., maar dat terzijde... Het zal best geen verkeerd toestel zijn, maar ik persoonlijk denk dat de A900 te weinig biedt, om de Nikon en Canon-eigenaren (D3, 1DsMKIII) te doen overstappen naar Sony...

Werk aan de winkel voor Sony dus...

Groetjesss,

Een dik tevreden sony-eigenaar......

Comment

Over de link boven zijn post word echter met geen woord gerept
                Als je de moeite doet om de scores van bvb de D3 en de A900 te vergelijken zal je merken dat het enkle door de hige ISO performantie van de D3 is dat hij boven de A900 gepositioneerd is
                A900 is beter in Color depth en dynamic range.

Canon 1DS III is nog beter in color depth maar minder in dynamic range dan de A900 en minder in iso dan de D3.

A900

D3

En bij bovenstaand foto's zegt hij, ik citeer: "As you can see, the Sony shows more colors, more sunlight, and more leaves. SA***"

Is this a joke? De foto van de A900 is genomen op de avond/middag in volle (avond)zon. Terwijl die van de D3 duidelijk half in de nacht genomen is met de zon al onder of achter wolken. Insinueren dat de A900 meer warm oranje zonlicht kan tonen is toch te belachelijk voor woorden??
                Bovenstaande is natuurlijk een joke, maar het is wel algemeen geweten dat de Nikon kleuren neutraler zijn en de Sony kleuren warmer, Canon is iets kouder van kleurtoon.
                Is ons fotogroepje zijn (waren) de verschillende merken vertegenwoordigd
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Nee Frank, ik ben het absoluut met je eens dat provoceren zelden of nooit tot iets goeds leidt. Dat ik Sony gebruiker ben heeft niets te maken met mijn reactie daarstraks. Het is ook niet mijn bedoeling om zelf wie dan ook te proveren te proveren of beledigen. En ik gebruik ook smileys, maar ik doe mijn best om dat enkel te doen met de bedoeling het hier leuk te houden .
                  Ik volg je hier

Wat ik enkel wou aangeven, is dat niet alles noodzakelijkerwijs over dezelfde kam moet. Het kan zijn dat de aanpak van iemand anderen niet ligt, maar dat wil niet zeggen dat daarom op zowat elke post een negatieve of denigrerende reactie moet volgen. Dat is net even provocerend.
                  Zijn aanpak ligt me inderdaad helemaal niet, maar ik heb het anders opgelost: de negeerlijst Negatieve of denigrerende reacties van mijnentwege zal je dus niet meer zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                    ... ik persoonlijk denk dat de A900 te weinig biedt, om de Nikon en Canon-eigenaren (D3, 1DsMKIII) te doen overstappen naar Sony...
                    Ik denk dat het aantrekken van FF-gebruikers van andere merken niet Sony's eerste bekommernis was bij het uitbrengen van dit model.

Ze hebben in de eerste plaats een platform gebouwd dat toelaat om elk mogelijk type klant een degelijk instaptoestel of doorgroeitoestel vanuit compact/bridge te bezorgen (verschillende budget, gericht op extra features of puur basistoestel, enz...): zie a100, a200, a300, a350...
                    Daarnaast hebben ze nu ook een doorgroeipad voor wie meer wil dan de basis-dslr: a700 en/of a900.
                    En de a900 heeft natuurlijk op een ander vlak al een rol gespeeld; nl. als overbrenger van de boodschap dat Sony meer wil doen dan een verwaarloosbare derderangsspeler zijn.

Comment

Ik weet niet of dit al ergens geschreven stond maar ik heb net opgemerkt dat er een cashback actie van 10% loopt tot eind december.

zie http://www.fotomabo.be/promofoto.php?c=30 en http://www.studio73.be/content/studi...000&startrow=7 .
                      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Als je de moeite doet om de scores van bvb de D3 en de A900 te vergelijken zal je merken dat het enkle door de hige ISO performantie van de D3 is dat hij boven de A900 gepositioneerd is
                        A900 is beter in Color depth en dynamic range.

Canon 1DS III is nog beter in color depth maar minder in dynamic range dan de A900 en minder in iso dan de D3.
                        "Beter" is wel relatief als het gaat om tienden en honderden na de komma in een score.
                        Maar dit terzijde, is de A900 - zoals beweerd werd in het begin van dit topic - in die test niet beter dan de concurrentie op alle vlakken.

Comment

...
                          Maar dit terzijde, is de A900 - zoals beweerd werd in het begin van dit topic - in die test niet beter dan de concurrentie op alle vlakken.
                          Wat niet wil zeggen dat de concurrentie beter is op alle vlakken

Zoals altijd is een camera ontwikkeld voor een specifiek doelpubliek.
                          Als deze camera niet voldoet aan jou eisen, dan behoor je niet tot het doelpubliek van deze camera (niet meer en niet minder).

Ik beoordeel niet graag een camera aan de hand van internet artikels en reviews.
                          Iedere schrijver heeft een andere kijk en werkwijze en dikwijls ook een ander resultaat, daarom wacht ik liever tot de foto's verschijnen hier op BD en dan kun je desnoods afspreken om eens te vergelijken.
                          Last edited by zunoel; 20 november 2008, 18:35.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Wat niet wil zeggen dat de concurrentie beter is op alle vlakken .
                            Heeft ook niemand hier beweerd.

Comment

a900 + HVL-F58AM flash voor €2311, wat betekent dat de a900 op zich onder de €2000 duikt !

(ps: wat de winkel betreft: voor mij tot nu toe onbekend, maar op Dyxum heeft iemand hier net iets besteld en ook na een paar dagen netjes thuis gekregen.)

Comment

A900

D3

Is this a joke? De foto van de A900 is genomen op de avond/middag in volle (avond)zon. Terwijl die van de D3 duidelijk half in de nacht genomen is met de zon al onder of achter wolken. Insinueren dat de A900 meer warm oranje zonlicht kan tonen is toch te belachelijk voor woorden??
                                jouw grote probleem is dat je de tekst met een groot vooroordeel leest, en daardoor de inhoud, de boodschap niet snapt of wilt snappen. Als je de tekst ten gronde leest zul je zien dat hij met die zin eigenlijk zegt dat de omstandigheden van de opname verschillend waren, snap je.

Ik moet niet zoeken naar beweringen om aan te tonen dat de a900 een sublieme camera is met een zeer goede beeldkwaliteit en het meest geschikte toestel op de markt voor een aantal toepassingen, daarbij ondersteunt door een aantal sublieme lenzen.

Hoor altijd dezelfde ongegronde en ondeskundige opmerkingen van mensen die aan hun merkske hangen en met zware oogkleppen rondlopen.
                                Dit heb ik ervaren als ik de pentax k10d, de nikon d3, de nikon d300, en de sony a700 als de betere toestellen in hun class bestempelde. De tijd en de gebruikers die op mijn aanraden een van die toestellen gekocht hebben, hebben me uiteindelijk gelijk gegeven, en dat is wat voor mij het belangrijkste is. Je hebt mensen die met de stroom mee lopen en verdwijnen in de massa, en daar is niets mis mee, maar je hebt andere die het betere zoeken, die zoeken wat voor hun het best geschikt is, en ik hoop dat ik die kan helpen met de nodige info.

Comment

Working...
                                X