Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

heb het geluk gehad de A900 effe te kunnen gebruiken

bediening is eenvoudig en quasi gelijk aan de a700
    Af is heel snel, zelfs in weinig licht
    viewfinder is het beste wat ik al gezien heb
    zeer degelijke en goed bestudeerde constructie

in een woord het is een topclass toestel

david killpatrick heeft een aantal testen uitgevoerd om aan te tonen dat meer mp niet per se meer ruis betekent.
    Dat de 1600 iso beelden van de A900 beter zijn dan van de huidige referentie op dit gebied, met name de nikon D3, is geen nieuws meer, zekers wat detail betreft.
    Maar zelfs op 3200 ISO kan hij best naast de d3 staan

uitsneden van beide toestellen , zelfde grote en opnamen gemaakt in quasi zelfde lichtomstandigheden en zelfde RAW bewerking

nikon d3

alpha 900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

uitsneden van beide toestellen , zelfde grote en opnamen gemaakt in quasi zelfde lichtomstandigheden en zelfde RAW bewerking
      Twee verschillende onderwerpen in QUASI gelijke omstandigheden zijn een correcte vergelijking???? Ik denk het niet . . . deze 2 voorbeelden zijn appelen met peren vergelijken.

Zelfde onderwerp, zelfde lichtomstandigheden, zelfde plaats, alles moet identiek zijn.......dan pas wil ik van een degelijke vergelijking spreken.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        in een woord het is een topclass toestel
        Dat zullen we pas binnen een jaar weten.
        Vergelijk maar eens met de KM7D, dat was ook een topklasse toestel bij introductie. Binnen het jaar moest 90% van de produktie al terug binnen voor vervanging van de sluiter,het AS-mechanisme en/of de AF aandrijving.

Comment

In het Sony-center in het Waasland shopping center (ha verfoeilijke plaats) lag er ook eentje in de etalage, maar ze hadden de batterij niet opgeladen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
            In het Sony-center in het Waasland shopping center (ha verfoeilijke plaats) lag er ook eentje in de etalage, maar ze hadden de batterij niet opgeladen
            Doen ze waarschijnlijk speciaal om niet te veel uitleg te moeten geven. Hoeveel zullen genoeg van dit toestel kennen om een degelijke uitlegt te kunnen geven?
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Doen ze waarschijnlijk speciaal om niet te veel uitleg te moeten geven. Hoeveel zullen genoeg van dit toestel kennen om een degelijke uitlegt te kunnen geven?
              Of ze doen het om ervoor te zorgen dat het nieuw blijft en ook als dusdanig verkocht kan worden ipv als een tweedehands met 5000+ clicks op de teller
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Lullen kan iedereen. Foto's posten echter, moet ik velen nog zien doen hier
                Misschien de weinige tijd die we tegenwoordig nog hebben besteden om foto's te maken en te posten?

Hans

PS: Ik werk lekker voort met mijn oude 5D en lach eens goed in mijn vuistje als "mister X" met zijn D3 (of 1DSIII) en dure lenzen foto's maakt die op geen fluit trekken...
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Hans, met alle respect, maar ik vraag me toch wel af wat dit nu bij draagt aan dit topic of dit forum in het algemeen ...

Het is bv. niet omdat men geïnteresseerd is in informatie over een toestel of in een plaats waar men het zou kunnen testen, dat men ook meteen de onweerstaanbare drang heeft om het te kopen.

Ik ga bv. geen a900 kopen, tenminste niet zolang die meer dan €1500 moet kosten. Maar ik ben er wel in geïnteresseerd omdat het toch aangeeft welke richting Sony nu en op termijn in slaat.

En iedereen mag hier toch wel komen vanuit zijn eigen interesse hé, of niet soms. Als jij wil komen om foto's te tonen, doe dat dan gerust. En ik kan van je foto's eerlijk gezegd ook wel genieten. Maar van mij moet je dat niet hé.
                  Als je nu vindt dat anderen dat wel moeten, tja... Dan kan ik het enkel oneens met je zijn. Trouwens, als je soms ziet wat voor nietszeggende of idiote commentaar er op foto's volgt...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Hans, met alle respect, maar ik vraag me toch wel af wat dit nu bij draagt aan dit topic of dit forum in het algemeen ...

Het is bv. niet omdat men geïnteresseerd is in informatie over een toestel of in een plaats waar men het zou kunnen testen, dat men ook meteen de onweerstaanbare drang heeft om het te kopen.

Ik ga bv. geen a900 kopen, tenminste niet zolang die meer dan €1500 moet kosten. Maar ik ben er wel in geïnteresseerd omdat het toch aangeeft welke richting Sony nu en op termijn in slaat.

En iedereen mag hier toch wel komen vanuit zijn eigen interesse hé, of niet soms. Als jij wil komen om foto's te tonen, doe dat dan gerust. En ik kan van je foto's eerlijk gezegd ook wel genieten. Maar van mij moet je dat niet hé.
                    Als je nu vindt dat anderen dat wel moeten, tja... Dan kan ik het enkel oneens met je zijn. Trouwens, als je soms ziet wat voor nietszeggende of idiote commentaar er op foto's volgt...
                    Ik lees ook info over de A900, alhoewel ik er gewoon helemaal het geld niet voor heb (aangezien ik naast de camera zelf ook al m'n lenzengamma zou moeten aanpassen) en ik het niet echt kan verantwoorden om zo'n camera te kopen puur voor vrijetijd. Maar ik ben (masochistisch ) aan het overwegen om naar de mini-photokina te gaan om toch eens te zien hoe het "beestje" werkt (Kwestie van in de praktijk te voelen waar anderen het (tegenstrijdig?) over hebben)

We zitten hier toch in een forumgedeelte voor besprekingen van toestellen, niet een fotogedeelte Als het maar niet uitmondt op een vechtpartijtje zoals voordien al gebeurde...
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

On-topic aub? Want dat is tegenstelling tot enkel in de materiaal hoek posten wel tegen de goede gang van zaken op het forum.

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Ik vrees dat je daarin gelijk hebt... Zo zeiden ze mij ook: "eigenlijk hebben we ook geen lenzen voor FF" (terwijl er wel 50 macro in hun etalage stond) en iets in de stijl van " want FF dat werkt alleen met enkele specifieke lenzen" terwijl het eigenlijk net enkele specialekes zijn die allen op een cropcamera werken.

Maar soit... er zijn andere (betere) plekken om een camera te kopen (en goedkopere)!

Comment

review op dpreview

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Puerte? Je uitspraken dat de A900 beter zou zijn dan de D3 en zo op hoge iso's? de iso 1600 en hoger al bekeken??? BESCHAMEND voor dergelijke prijsklasse...
                          Duidelijk dat in dit geval met Mpixels OOK meer ruis geeft. Mensen die fullframe kopen doen dat om de ultieme beeldkwaliteit te halen, zien we hier niet terug, tenzij MISSCHIEN in de lage iso's. En dan nog onafgezien van het feit, dat we zelfs een Canon 85mm 1.8 beter zien presteren dan een Sony 85 1.4!!
                          Ik hoop overigens dat Canon met de 5DmklI niet dezelfde weg in slaat.
                          En ik die zo fan was van de voorgangers van A900!!
                          Last edited by Rudy; 22 oktober 2008, 17:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Ik hoop toch ECHT dat puerte nu eens een toestel gaat kopen en het gebruiken ipv er steeds over te .....

Comment

Hopelijk gaat Askey en co binnenkort eens graph bijmaken van beeldkwaliteit bij hoge ISO's. Als je naar de graphs kijkt zien de ruisniveau's er enorm goed uit. Als je echter naar de foto's kijkt..... Je hebt geen visagiste en clone brush meer nodig, gewoon high ISO kiezen op die Alpha...

Deze review bevestigd mijn snelle bevindingen op Photokina. High ISO is terug een serieuze stap achteruit, en dat is misschien ook 1 van de de redenen waarom Nikon nog steeds niks heeft uitgebracht in die pixelcount. Toch raar dat Canon dit probleem met de 5D MkII op het eerste zicht niet lijkt te hebben. Eigenlijk is dit frapant, Sony heeft een technologie gepatenteerd in 2006 waardoor er meer licht op de lichtgevoelige elementen kan komen, en de pixeldensiteit ligt normaal in dezelfde orde van een Nikon D300... Als je naar de review van de D700 kijkt zie je echter dat de D300 het er beter vanaf brengt: http://www.dpreview.com/reviews/nikond700/page17.asp

Het bedieningsgemak van die A900 viel me ook erg tegen. Ik ben al jaar een dag en dag Nikon gewend, en de belangrijkste knoppen op die A900 waren niet handig bedienbaar. Qua bediening viel een Canon me ook goed mee, dus het ik wijt het niet direct aan mijn Nikon misvorming De grip daarentegen is ergonomisch voor mij 1 van de beste die ik al getest heb.

Comment

Dit staaft dus mijn vermoeden van 30 september. Maar ik moet toegeven dat ik ook twijfels heb bij de hoge pixelcount van de laatste Canon-modellen (dat wordt dus afwachten). Qua beeldkwaliteit kan de A900 niet tippen aan de oude 5D, maar evenmin aan de D700.

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                                Feit is tot heden, maar ik gun ze dus nog het voordeel van de twijfel, moeten zowel Canon als Nikon zich nog niet veel zorgen maken. Ik vrees dat ze nog een weg hebben af te leggen vooraleer ze met de grote jongens kunnen meedoen.
                                Dus tot nu valt er van de door sommigen zo superieur verklaarde sensor-technologie nog niet veel te merken.
                                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
                                X