Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    hetgeen dat je niet schijnt te begrijpen, is dat gebruikte lenzen heel belangrijk zijn, dat lichtinval en intesiteit heel belangrijk zijn, waarom denk je dat je in een studio zo veel scherpere foto's kunt maken dan meestal in de buiten wereld het geval is.
    Als je beelden wilt vergelijken moet je relevante beelden nemen gemaakt in min of meer dezelfde lichtomstandigheden met een gelijkaardig onderwerp en beide gemaakt door een bekwame fotograaf en beide genomen met een lens van ongeveer zelfde kwaliteit.
    Anders vergelijk je appelen met peren en dat is wat je aan het doen bent, foto's gemaakt met een D3x gemaakt door een top pro fotograaf, met de beste Nikon lenzenvoorhanden, vergelijken met beelden van een A900 gemaakt door een 35dertigste rang fotograaf, in de meest slechte lichtomstandigheden met weet ik veel welke lens. Dat is disinformatie, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Ah dus alle foto's die nu online staan op fora en reviewsites van de A900, zijn per definitie gemaakt door, ik citeer, "35dertigste rang fotograaf" en dus niet representatief. En al de foto's van de Nikon/Canon/... equivalenten zijn gemaakt door pro fotografen.

    Want zo zwart/wit stel jij het. Jij gaf evengoed links naar voorbeeldfoto's, maar als anderen er tonen, zijn ze niet representatief of relevant.

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Eindelijk iemand die de nagel op de kop slaat
    Dit topic staat eigenlijk vol met meningen van mensen die veronderstellen dat het toestel zo, of zo presteert om aangeven van enkele artikeltjes op het internet.
    Wacht gewoon tot er enkele BD'ers zijn die dat toestel hebben en dan kun je vergelijken.
    Kijk, dat snap ik dus niet. Waarom zou een mening van een BD lid met zijn eigen foto's van zijn nieuwe camera, meer waarde hebben dan een mening van de honderden andere bronnen op het internet, van Engelstalige fora, van artikels, van reviewers etc...

    Is dat multimediaal chauvinisme ofzo?

    Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
    Veldtest door M. Reichmann net verschenen op http://www.luminous-landscape.com/re...ony-a900.shtml

    MR is zeer positief:
    Tuurlijk is hij positief, veel camera voor weinig geld.
    In hetzelfde artikel is er ook een hele alinea over het ruis dat al aanwezig is op ISO 200. Iets dat ik hier al 5x laten vallen heb, maar dat werd afgedaan als uitzuigduimerij.

    Ik vind dat Puerte nu wel Reichmann moet bestempelen als Nikonfanboy, net als alle anderen die durven kritiek geven op de A900. Ondanks het feit dat Reichamn duidelijk de A900 gekocht/gekregen heeft er gewoon gebruik van maakt naast zijn andere camera's.

    Comment


    • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

      Precies ne kleutertuin
      Wie zijne paa is er polis?
      Jongens
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

        Oorspronkelijk geplaatst door GP Motors Bekijk bericht
        Gisteren besteld. Body nog deze week leverbaar. CZ 24/70 komt 2de helft december terug binnen.
        Mooi toestel met een schitterende lens, een top combinatie die volgens mij gaat voldoen aan je verwachtingen.
        Gefeliciteerd en veel goede foto's met je nieuwe toestel, goed dat je het bos door de bomen nog hebt gezien op dit forum.
        succes!

        Comment


        • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Ge moet daar niet aan twijfelen mijne vriend, ik kan toveren met RAW, maak wat dat betreft je geen zorgen over mij, zie maar dat je dat voor jezelf min of meer in orde krijgt.
          De vergelijkingsbeelden tussen de verschillende RAW-converters heb ik hier al getoond, een klein beetje volgen he baseke.
          En aub tracht nu eens iets zinnig te vertellen, geef eens een teken hoe klein dan ook, dat aanduid dat je iets van camera's, laat staan fotografie afweet.
          Doe me dat plezier eens aub, of is het mij niet gegund.
          Ik vind van mezelf dat ik nog een vrij bescheiden profiel heb op het vlak van fotografie, maar ik besef het van mezelf .
          Maar ik heb al foto's gepost, soms in Beoordeling, soms in Showcase. En jij ?
          Je zit hier maar op te scheppen over uw kunde, maar toon ons eens iets van uw kunnen ?
          En hiermee bedoel ik niet fotokes posten gevonden op het internet, moest ge het WEER NIET begrepen hebben.
          Maar het zal inderdaad dus weer voor de 3574ste keer.... noppens worden.

          Je hebt ook eens vermeld dat je foto's toonde op exposities, en publiceerde in de 'betere tijdschriften'.
          Toon er gevraagd werd naar url's of concrete info : terug ijzige stilte !!

          Arrogantie in overvloed, maar voor de rest ??

          Maar discussiëren met mensen die beweren dat ze kunnen toveren, en verschillen zien op pasfotokes heeft gewoon geen zin .
          Dus ik ga hier verder geen energie insteken !!

          Ik vermoed wel dat ik weet wie de ranking van de negeerlijst aanvoert...

          Oorspronkelijk geplaatst door GP Motors Bekijk bericht
          Gisteren besteld. Body nog deze week leverbaar. CZ 24/70 komt 2de helft december terug binnen.
          Gefeleciteerd met uw aankoop. Geniet ervan, en laat ons af en toe eens mee genieten van het resultaat, ik ben er wel benieuwd naar.
          Want er zijn hier mensen die het woord resultaat in deze context blijkbaar niet kunnen interpreteren.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

            Dank aan iedereen voor de positieve reacties. We gaan dan eens een foto proberen te posten. Mvg.

            Comment


            • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht


              Ik vind dat Puerte nu wel Reichmann moet bestempelen als Nikonfanboy, net als alle anderen die durven kritiek geven op de A900. Ondanks het feit dat Reichamn duidelijk de A900 gekocht/gekregen heeft er gewoon gebruik van maakt naast zijn andere camera's.

              Nee toch niet je vergist je weeral, Reichman zijn bevindingen zijn vrij correct, ik krijg zelfs de indruk dat hij dit forum gevolgd heeft, erger voel me gekopieerd, hij schrijft ongeveer hetzelfde als ik.

              Dit zijn de punten die reichmann zegt en die overeenkomen met wat ik hier al een paar weken tracht uit te leggen en neergeschreven heb, maar misschien geloof je het van een ander.

              Sony plays to win, and it becomes a dominant force in virtually every segment of the consumer and professional electronics industry that it chooses to participate in.

              Sony also has an alliance with Zeiss, ones of the world's most respected lens makers, and some new Zeiss lenses for the Sony Alpha line, such as their 24-70mm Vario-Sonnar f/2.8, are exceptional in their image quality.

              The A900's viewfinder is a joy. Large, bright and with a high eye point this is as good a viewfinder as one will ever find in a 35mm format DSLR

              the A900 is the highest resolving DSLR that I've ever used
              anyone buying an A900 can be confident that there's nothing else anywhere near the A900's price range that can beat it in terms of resolving power. Simply outstanding when used with the best lenses.

              There is always some slight texture (it's unfair to call it noise) even at 200, and this remains visible but totally unobjectionable up to and including ISO 800. A bit of luminance smoothing is all it takes to clean it up. Starting at 1600 chroma noise seriously appears and luminance noise reaches the point that you might want to start using a heavier duty noise reduction plug in or program. I don't regard 3200 and 6400 as terribly useful.

              Plaatje ziet er helemaal anders uit met betere RAW-converters, ACR en A900 high ISO RAW is veruit de slechts mogelijke combinatie die je je momenteel kunt voorstellen


              I have rarely seen such wide dynamic range from any camera, including some medium format backs. When combined with the sensor's high resolution, for landscape work its hard to think of another camera currently available that is a more suitable to

              Comment


              • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Voor de mensen geinteresseerd in de A900 gewoon deze post skippen



                Ah je snapt dus niet wat er met systeem bedoeld wordt? allee dat veronderstel ik dus. Beste systeem wil niet zeggen het innovatiefst. En je antwoord ging nergens over het systeem waar de post eigenlijk over ging. Je begon over het EOS systeem waar het hier niet over ging want nog eens ik had het over Canon en Nikon. En de eerste nikon EOS zal nog lang op zich laten wachten vrees ik want dat is Canon terminologie.

                En voor je andere zin die je zo mooi roodmarkeert. Daar moet je toch eens duidelijker lezen. Er staat "op dat vlak"....dus weer niet algemeen het innovatiefst of zo. En tja zoals er ook al staat de anderen hadden gewoon geen DSLR's.........

                Hopelijk moet je nu geen 4de keer gaan quoten want het zou toch duidelijk moeten zijn! Dacht ik natuurlijk. Of ik mij vergis zal ik wel te weten komen zekers?
                Kev,

                ooit gehoord van de uitdrukking: 'rond de pot draaien'? Want je kan er wat van, pfew...

                Och ja, voor jou en om Canon ter wille te zijn: heb toch nog iets gevonden dat recent is waar zij de hand in hadden: Diffractive Optics (maar het is zijn tijd zo ver vooruit dat zelfs Canon er niet meer in geloofd... )
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                  Zit je dan met je DO lensje

                  Comment


                  • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                    Ondertussen wat ongehoorde reply's en reacties er op ( niet omdat ze niet terecht waren maar omdat ze niet meer van toepassing waren ) verwijderd, en mijn vingers jeuken om dit topic te sluiten, gelieve de regels van het fatsoen te volgen en het nodige respect op te brengen voor elkaar.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                      Dat is niet rond de pot draaien want had toch al gezegd dat de claim dat canon niet innovatief zou zijn zo lek is als een zeef. Meer uitleg hoeft niet, iedereen met een open geest ziet dat wel in.

                      En DO lenzen zijn prachtig. Het is nog wat duur voor de meeste en voor een specifiek doelpubliek, maar prachtig. Zolang er niemand een concurrent heeft voor deze lenzen zal ik niet snel geinteresseerd zijn in die concurrenten. Als voor recente ontwikkelingen hoeveel stonden er in jullie lijstjes dan? 2,3 misschien 4.....zou er dan niemand innovatief zijn.

                      PS: waarom je dat reply't op een post die er niets mee te maken heeft ontgaat mij ook.

                      Comment


                      • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht

                        Je hebt ook eens vermeld dat je foto's toonde op exposities, en publiceerde in de 'betere tijdschriften'.
                        Toon er gevraagd werd naar url's of concrete info : terug ijzige stilte !!

                        Arrogantie in overvloed, maar voor de rest ??

                        off the record, maar P. kan wel stevige platen maken.
                        http://www.duister.org

                        Comment


                        • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                          Oorspronkelijk geplaatst door angelbracket_ Bekijk bericht
                          off the record, maar P. kan wel stevige platen maken.
                          Komende van u vind ik dat wel een stevige referentie.
                          De evidente vraag is dan : waarom hebben we nog geen enkel gezien?
                          Dan kunnen we ook eindelijk dat eindeloos gezever erover afsluiten.
                          Zit achter die arrogante uitspraken van P op het web dan een verlegen persoon misschien ?
                          't zou de eerste niet zijn.

                          Comment


                          • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                            Beste PSG
                            Ik ben lang geleden gestopt met het plaatsen van foto's omdat ik doodmoe werd van opmerkingen zoals;
                            - te licht
                            - te donker
                            - niet scherp genoeg
                            - te scherp
                            - te verzadigd
                            - te weinig verzadiging
                            - te weinig contrast
                            - te veel contrast
                            enz.
                            En dat allemaal voor wat betreft slechts één foto maar door verschillende personen naar voren gebracht. Zoveel mensen zoveel smaken en ook de verscheidenheid aan monitoren, gekalibreerd of niet, zal daar een rol in spelen.
                            Een foto behoort aan de wand beoordeeld te worden, dan zien we allemaal hetzelfde.
                            Ik heb me nog één keer laten verleiden een foto te plaatsen en het resultaat was dat die volledig werd afgebrand. Een maand later stond die foto in NG!!!
                            Dat P. geen foto's plaatst op commando kan ik me dus wel voorstellen.

                            Comment


                            • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                              Ja, dat de evaluaties hier op BD heel subjectief zijn en niet altijd even relevant volg ik je wel.
                              De focus gaat heel sterk naar het technische en meer artistieke foto's worden zelden goed onthaald.
                              Ook hebben bepaalde personen een fanclub die elke foto van hen altijd goed vindt. Tja...

                              Ik post ook bijna niet meer hoor.

                              Maar dat P hier dan iets post, dan kunnen we dit gezaag voor eeuwig begraven.
                              Gezien de technische focus die hij legt zouden zijn foto's technisch in orde moeten zijn en dan zit hij hier wel goed.

                              Comment


                              • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                                Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                                Beste PSG
                                Ik ben lang geleden gestopt met het plaatsen van foto's omdat ik doodmoe werd van opmerkingen zoals;
                                - te licht
                                - te donker
                                - niet scherp genoeg
                                - te scherp
                                - te verzadigd
                                - te weinig verzadiging
                                - te weinig contrast
                                - te veel contrast
                                enz.
                                En dat allemaal voor wat betreft slechts één foto maar door verschillende personen naar voren gebracht. Zoveel mensen zoveel smaken en ook de verscheidenheid aan monitoren, gekalibreerd of niet, zal daar een rol in spelen.
                                Een foto behoort aan de wand beoordeeld te worden, dan zien we allemaal hetzelfde.
                                Ik heb me nog één keer laten verleiden een foto te plaatsen en het resultaat was dat die volledig werd afgebrand. Een maand later stond die foto in NG!!!
                                Dat P. geen foto's plaatst op commando kan ik me dus wel voorstellen.

                                Eindelijk eens iemand die zegt, wat ik al gedurende lange tijd denk.... HULDE!

                                Comment

                                Working...
                                X