Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony F717 - aan-uitknop bijna vast, help.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Heb inmiddels met mijn Sony hetzelfde probleem Ook mijn aan/uit knop loopt niet echt soepel meer .....En ook ik kreeg er last van op een warme dag .. ( gisteren )
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Hallo HB2003,

Wij zijn niet de enigen hoor, een zoektochtje op het net leverde oa dit op
      http://search.dpreview.com/forums/search.asp?query=sticky&forum=1009
      Ik had meer succes de vorige search (op "sticky"), nu zijn er andere, voor ons irrelevante resultaten, tussengeslopen. Het komt er op neer dat mensen geprobeerd hebben te kuisen, te spuiten met geperste lucht ed. Sommigen hebben hem 'binnen gedaan' en kregen hem ok terug.
      Of het daarna ok bleef weet ik niet. Ik denk dat het ginder meer een gast-forum is, dan een forum met vaste klanten, de opvolging zal dus maar zo zo zijn.
      Het is in elk geval een gekend probleem(pje), ook bij Sony.

Ik heb ondervonden dat (als je de camera van boven bekijkt) een lichte druk met je nagel van linksonder naar rechtsboven de knop doet terug verspringen naar zijn normale positie.
      (hij lijkt te klemmen tegen het iets verhoogd gedeelte van de body daar. (maar dat is bij mij niet het geval, zag ik na grondig onderzoek met een sterke loep).
      Dit kan voorlopig helpen om beschadiging te voorkomen.
      Let ook op dat je niet echt aan de knop gaat wringen. Je houdt de camera bij de lens vast en plaatst op die manier te veel druk op de verbinding camera-lens. Doe, de truk met de nagel (druk parallel aan de bovenkant van de knop) Verdekke nie gemakkelijk uit te leggen.

Ik ben nog altijd in het stadium "afspraak maken". Fotograaf heeft vorige dinsdag pas mijn probleem doorgegeven aan Sony Londerzeel, en die zou mij terugmailen voor een afspraak. Als het te lang duurt, nog even "koteren". . .

Groeten,
      Fritsken.
      Sony F717. (ben gebeten én besmet, fijn zo!)
      **EK** allways on for me please
      Halfvol is voller dan halfleeg.

Comment

Heb er uiteraard nog garantie op ( bijna 5 jaar nog ), dus zit denk ik weinig anders op dan hem ter reparatie aan te bieden
        Zal hem morgen naar de winkel brengen waar ik hem gekocht heb , en dan maar hopen dat de camera snel weer terug is
        Tis jammer , maar helaas ..........
        Voor de rest blijft het natuurlijk een fantastiche camera

Enne , de truuk met de nagel wil niet echt lukken bij mijn camera Heb het wel geprobeerd , maar hij blijft keurig zitten waar hij zit
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Ja dat is pech. Zo vlug mogelijk laten herstellen mannen zodat het opnieuw terug in orde is, en ge er opnieuw plezier van hebt. Zelf kontakt opnemen met Sony en afspraken maken. Kan goed zijn dat het op minder dan 30' in orde is, als ge daar zelf mee gaat.

Comment

Heeft wellicht met de warmte te maken. Daardoor zweet je meer, dat zweet is zuur hetgeen rubber op den duur aantast of in ieder geval doet uitdrogen. Hetzelfde zie je soms met handgrips e.d. Voortaan dus in de zomer je afwashandschoenen aan voor dat je de cam oppakt!

Ik ken de aan-uitknop van de Sony niet, want ik heb er geen. Maar als het inderdaad alleen maar om een te strak of enigzins uitgedroogd rubbertje gaat, zou dan een ietsie pietsie vaseline o.i.d. niet helpen? De cam moet daar toch wel tegen kunnen?

Comment

Heb net de camera naar de dealer gebracht , ben de camera ongeveer 4 WEKEN kwijt
              Dat wordt dus zwaar afkicken

Als ie dan maar wel goed gerepareerd terugkomt.....

Hoe dan ook , ik wacht "geduldig" af ...

Comment

Working...
              X