Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony F717 - aan-uitknop bijna vast, help.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony F717 - aan-uitknop bijna vast, help.

Ik ben enorm tevreden met mijn F717, de resultaten die het toestel levert, het gebruiksgemak, de nachtmogelijkheden, de batterij,...
    Maar ... ik zit met een probleempje.
    De aan-uit knop gaat nu heel steeg. Vroeger ging die heel soepel, dan weer steger, daarna weer soepel.
    Ik ben er 99% zeker van dat er geen vuil tussengeraakt is (ondanks mijn capriolen), ik dacht eerst dat het te maken had met de temperatuur (buitentemp. en/of intern opwarmen), maar nu is de knop al een paar dagen tussen "stevig steeg" en "bijna soepel" aan het zwalpen.
    Kennen mede-gebruikers dit probleem ook ? Is het te herstellen ? (Als ik hem 'binnen' doe, één lange maand wacht, en hem dan soepel terugkrijg, hoe weet ik dan dat hij 's anderendaags "het" weer niet heeft ?)
    Of is het gewoon een probleempje dat bij alle F717's (F707's) komt en gaat, maar waar niet veel aandacht moet aan geschonken worden ?
    Het is geen onoverkomelijk probleem (of de knop moet ECHT vast komen te zitten) maar ik maak mij wat ongerust hoe het verder zou evolueren.

F717/F707-collega's, graag even uw reaktie, ev. tips.

Alvast bedankt,
    Fritsken.
    Sony F717. (ben gebeten én besmet, fijn zo!)
    **EK** allways on for me please
    Halfvol is voller dan halfleeg.

Heb er vooralsnog geen problemen mee , maar heb mijn DSC 717 ook pas 2 weken ......maar voorlopig dus geen problemen.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Bedankt voor je antwoord HB2003. De eerste keer dat ik iets ondervond was op een heel warme dag, ik had hem toen een week of drie (nu anderhalve maand).
      Maar het is echt een "dan wel - dan niet" verschijnsel, en dat maakt het zo raadselachtig. Soms lijkt de knop wel geolied, en soms moet ik écht hard duwen en blijft hij in de achterste stand staan als ik hem niet terugduw.
      Ik wil je zeker niet ongerust maken hoor, of mensen afschrikken van de Sony.
      Het IS een fantastische camera, met bij mij dit (relatief) onbelangrijk probleempje.

Thanx
      Fritsken.

Comment

Mijn F707 heeft na meer dan een jaar nog geen probleem vertoond.

Comment

Hier ook geen enkel probleem en ik heb hem al enkele maanden.
          Ik denk Fritsken dat ge dat best toch eens laat nakijken.

Comment

Bedankt voor de reakties mensen.
            Ik zal er dan maar ees naar de winkel mee stappen één dezer dagen ...
            Hopelijk ter plaatse te fixen.

't Is fijn te kunnen vergelijken met anderen met een zelfde toestel.

Bedankt,
            Fritsken.

Comment

En inderdaad Fritsken , het is een fantastich toestel

Hoop inderdaad dat ze hem ter plaatse kunnen nakijken/repareren , een maand zonder camera is niet echt een pretje !
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Tot nu toe geen problemen gehad.
                Stap eens een Sony service center binnen en vraag het daar eens (er zijn er verschillende
                in Belgie) - zij weten mischien meer.
                daVinci
                www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

De kwaliteit van de Sonytoestellen is erg goed (lees de revieuws maar:"duur maar kwalitatief goed" is steeds de conclusie)maar als je pech hebt...
                  Heb de mijne nog maar 3 weken dus dat is een beetje vlug om er prul aan te krijgen.In elk geval sterkte want ik zou mijn bakske niet graag een maand willen missen.Zeker nu niet in de vakantieperiode
                  Danny's Photosite

Comment

Heb het probleem nooit voorgehad

Maar alles kan defect of minder goed functioneren, als het euvel blijft... zit er niet anders op dan binnen te doen, garantie zal er nog wel zijn

Comment

Schakelaar is nu weer "boterzacht". Ik geraak er compleet in de war van !
                      Wat ik ga doen :

- Ik ga eerst eens een Sony service center bezoeken één dezer dagen. (thanks voor de tip DaVinci)
                      - De camera binnengeven in 't verlof zal ik heel waarschijnlijk niet doen, dan zeker ná 't verlof (als het probleempje toelaat zolang te wachten). Er is een jaar waarborg op, kosten zal dus geen probleem zijn, de camera missen wel (snik).

Hopelijk weet het Sony service center raad.
                      Bedankt voor de sympathieke reakties allemaal.
                      Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat. En zeker : ik blijf tevreden over de camera, er kan idd altijd ergens iets fout gaan, maar dat doet niet af aan de andere kwaliteiten van de camera.

Groeten,
                      Fritsken.

Comment

Eventjes een situatie-update :
                        Volgens de fotowinkel is het probleem het rubbertje onder de aan-uit knop. Dit zou te strak zitten rond het stangetje eronder en zo klemmen veroorzaken.
                        De "dan wel / dan niet" -aard van het probleem zou dan kunnen veroorzaakt worden door het mee ronddraaien van het klemmende rubbertje, op één hele 'toer' komt het vaster en weer losser.
                        Volgende week heb ik verlof en kan ik via de fotografiewinkel een afspraak maken met Sony Londerzeel, alwaar het probleem ter plaatse (terwijl ik even wacht) zou opgelost worden.
                        Als dat allemaal geen loze beloften zijn (altijd met 2 woorden spreken), ben ik weer gelukkig.

Groeten,
                        Fritsken.

Comment

Laat ons iets weten Fritsken.Altijd plezant om te weten of men de mensen daadwerkelijk helpt bij Sony.
                          Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Fritsken
                            Eventjes een situatie-update :
                            Volgens de fotowinkel is het probleem het rubbertje onder de aan-uit knop. Dit zou te strak zitten rond het stangetje eronder en zo klemmen veroorzaken.
                            De "dan wel / dan niet" -aard van het probleem zou dan kunnen veroorzaakt worden door het mee ronddraaien van het klemmende rubbertje, op één hele 'toer' komt het vaster en weer losser.
                            Volgende week heb ik verlof en kan ik via de fotografiewinkel een afspraak maken met Sony Londerzeel, alwaar het probleem ter plaatse (terwijl ik even wacht) zou opgelost worden.
                            Als dat allemaal geen loze beloften zijn (altijd met 2 woorden spreken), ben ik weer gelukkig.

Groeten,
                            Fritsken.
                            Fritsken als je naar Londerzeel gaat maak in elk geval een goede afspraak en vraag naar de naam, met wie je afgesproken hebt !
                            Laat je door de receptioniste die daar zit, bij aankomst, niet 'afpoeieren'. Sta erop dat je camera ter plaatse wordt hersteld en dat je hem direct mee neemt, zoals afgesproken !
                            Ik denk hier aan de up-dates die wij moesten laten uitvoeren in het begin dat de nieuwe Sony's 717 uit kwamen. Had ik toen een paar dagen voordien geen afspraken gemaakt en ook 's morgens niet had gebeld, dan had ik tegenover de receptioniste niet zo sterk gestaan...nu werd na wat discussie de update toch ter plaatse uitgevoerd (duurde amper 10'). Verschillende BD' ers hebben dit toen moeten laten doen.

Comment

Bedankt Sonyke, een gouden tip dunkt mij.
                              Zal er zeker aan denken !
                              ('k ben feitelijk een brave jongen, zien dat ze dat ginder niet doorkrijgen of 'k heb het zitten)

Groeten,
                              Fritsken.

Comment

Working...
                              X