Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door LastDays Bekijk bericht
    http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku...5-06518B1B62A5

    Intressant.. Ik denk dat ik maar es flink sparen ga voor een mooi sinterklaas/kerst kadootje (voor mezelf dan)

    nog iets minder
    Flickr

    Comment


    • Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      ik zit nu al een serieus tijdje te lezen op bd

      het komt er steeds op neer dat de iets betere (nieuwere) camera niet moet onderdoen kwa beeldkwaliteit voor het iets oudere model

      je kan daar mooie schakelingen van maken en je afvragen waarom we niet met zen allen een D100 gebruiken


      He, He, He.........
      ik werk nog steeds met een D100. En zeer tevreden.
      Heb twee jaar geleden drie dagen op een evenement kunnen werken met een D200: fantastisch toestel, maar als het gaat om de uiteindelijke beeldkwaliteit, toen heb ik mijne portemonai maar dichtgehouden, dat was de nieuwe investering niet waard.
      Vorige maand 3 dagen met een D300 gewerkt, en die staat mij aan. Maar nu komt natuurlijk de D700........... En nu komt de D90 helemaal roet in min eten gooien.
      Ik blijf nog even de kat uit de boom kijken.

      Comment


      • Re: Nikon D90

        Niet te lang in die boom blijven zitten, anders dan komt de D95 of de D800 weer aan.............
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • Re: Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          wauw, nikon heeft weeral eens een magnifieke zet gedaan. Zalig dat je kan filmen met al je mooie lenzen in een kwaliteit die je anders duizenden euro's betaalt bij een videocamera.

          ik zie het ook al voor mij, rekening houdend met de instap consumer markt, gaat dit toestel volgens mij ook een kaskraker worden
          En waarom brengt Nikon dit als eerste uit?
          Digitale videocamera markt wordt gedomineerd door de belangrijkste concurrenten(Sony en Canon)...
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • Re: Nikon D90

            Ooit heeft hier 's een verzijzing gestaan nr een vrij recente winkel in het Leuvense, die redelijke prijzen had.
            Iemand idee van prijs?
            Weet iemand welke winkel hiermee bedoeld werd?
            Website?
            Dacht ook op de Tiensesteenweg en/of Heverlee (maar niet VBRge).
            Stuur PM?
            Bedankt!
            DVC

            Comment


            • Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              En waarom brengt Nikon dit als eerste uit?
              Digitale videocamera markt wordt gedomineerd door de belangrijkste concurrenten(Sony en Canon)...
              Is de sensor dan niet van Sony ?
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

              Comment


              • Re: Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Helemaal niet... alleen overbodig. Zal ik mijn filmcamera meteen weggooien ?
                Zo'n gadget maakt de camera alleen maar duurder en draagt m.i. bijzonder weinig bij. Al die andere dingetjes om nabewerkingen in de camera te doen, vind ik trouwens ook totaal overbodig. Het mag dan wel een fantastisch scherm zijn waar je op kijkt, maar 't blijft piepklein, en vooral afhankelijk van hoe jij het zelf instelt. Of gaat men die schermen ook kalibreren ?
                Leuk en overbodig speelgoed allemaal. Zonder dat kon zo'n camera met gemak een paar honderd euro's minder kosten en werd ze nog toegankelijker.
                Mischien waren velen gelukkiger geweest als deze was uitgerust met de multi-cam 3500 AF module uit de D300 tegenover de multi-cam 1000, inplaats van die filmfunctie

                Comment


                • Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Mischien waren velen gelukkiger geweest als deze was uitgerust met de multi-cam 3500 AF module uit de D300 tegenover de multi-cam 1000, inplaats van die filmfunctie
                  Uiteraard.

                  Maar Nikon is wel slim genoeg om dit niet te doen, anders kan je de D90 bijna laten concurreren met de D300.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • Re: Nikon D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Uiteraard.

                    Maar Nikon is wel slim genoeg om dit niet te doen, anders kan je de D90 bijna laten concurreren met de D300.
                    heu... de D700 is anders wel een flinke concurrentie voor de D3...
                    erik, Nikon materiaal

                    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                    Comment


                    • Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      heu... de D700 is anders wel een flinke concurrentie voor de D3...
                      Je kunt het ook anders zien: dankzij de D700 spreekt nikon een hele markt aan voor wie de D3 nét iets te duur is, en die anders een D300 zouden gekocht hebben. Nu, hier zit je wel in het professionele gamma, elk met z'n doelgroep.

                      De D90 blijft echter "maar" een consumentenmodel, Nikon moet dus ergens de lijn trekken. Je krijgt D300 beeldkwaliteit, maar dan zonder professioneel AF-systeem. Ik kan daar mee leven
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • Re: Nikon D90

                        Voor mij is de knoop doorgehakt. Gisteren reactie gekregen van iemand die hem getest heeft, die ik vertrouw en die heel wat over fotografie kent. De kwaliteit is te vergelijken met die van een D300, zal natuurlijk nooit het zelfde zijn. AF is anders, lichtmeting is anders maar het komt er toch in de buurt.
                        Het blijft een consumer model en natuurlijk geen prosumer, en ik denk dat de beter semi-prosumer ook maar beter voor de D300 of D700 gaat. Maar voor fotografen zoals ik die net beginnen maar toch dat beetje creativiteit willen, of willen overstappen van hun D70/D80 naar een nieuwer model, denk ik dat dit echt een heel mooi toestel is.
                        By the way, volgens mijn bron is de video functie leuk maar nog technisch nog niet perfect... maar uiteindelijk kopen we toch om foto's te nemen, niet waar?

                        Comment


                        • Re: Nikon D90

                          Review van de D90:

                          http://www.dcresource.com/reviews/nikon/d90-review/

                          Een bevestiging van mijn verlangen...

                          Comment


                          • Re: Nikon D90


                            D90 beter op hoge iso dan D300?

                            D90

                            The D90 is second best. The D90 has much more noise in the background, and pleasantly, it retains what looks like plenty of sharpness and real, live texture in the subject. The D90 seems a tweak oversharpened in the highlights, while that the darker right side of Mr. Monkey is actually noise, and not monkey fur texture. Look at the random pattern of dark spots in the darker fur, not seen in the D3 example. The D90 is doing a superb job of trying to fool our eyes while carefully alternating between real texture and random noise. I wouldn't mind this, so long as the background noise levels are OK.

                            D300

                            The D300 is next to last. D300 images at ISO 3,200 don't look noisy, but they do reduce a lot of the resolution and look more like an image from a point-and-shoot as opposed to a real, living clean image like what you get from the D3 and D90.

                            The D300 has about the same middle-frequency and chroma noise, but has smudged over all the fine monkey fur texture. The D300 image looks OK, until you compare it with the real texture in the D90 image. Much of what looks like fur in the D300 image is actually colored random noise.

                            The D300 image has also lost color and vibrancy compared to the D90 and D3.

                            Looking at exposure, the D300 isn't quite as sensitive as the D90; the D300 is slightly darker.

                            At ISO 3,200 you're making excuses with the D300, while the D3 still looks great. The D90 is in between these two.
                            Flickr

                            Comment


                            • Re: Nikon D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door VANCAMPENHOUTDIRK Bekijk bericht
                              Ooit heeft hier 's een verzijzing gestaan nr een vrij recente winkel in het Leuvense, die redelijke prijzen had.
                              Iemand idee van prijs?
                              Weet iemand welke winkel hiermee bedoeld werd?
                              Website?
                              Dacht ook op de Tiensesteenweg en/of Heverlee (maar niet VBRge).
                              Stuur PM?
                              Bedankt!
                              Misschien deze? Tiensesteenweg in Heverlee, schuin tegenover de Colruyt.

                              Comment


                              • Re: Nikon D90

                                Verhaegen fotografie tiensesteenweg Heverlee…
                                Dit zalm wel zijn
                                Nikon D300

                                Comment

                                Working...
                                X