Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nikon D90

    Er zijn andere beperkingen waar ik mij veel drukker over zou maken dan die 5 min.
    De AF bedoel je?
    Ik vind, na er wat over gelezen te hebben, dat nikon hiermee waarschijnlijk een slimme zet heeft gedaan. Door de AF volledig in handen te geven van de gebruiker kunnen er volgens mij in combinatie met de beperkte dof erg creatieve dingen mee gedaan worden. Dat is een duidelijk verschil met 'echte' videocameras. Als je het bekijkt met de filosofie dat het niet moet dienen om je vakantie mee te gaan vastleggen, maar eerder sfeerbeelden en impressies, als 'aanvulling' op je foto's zeg maar, is het nog niet zo'n overbodige functie.

    Comment


    • #92
      Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
      De AF bedoel je?
      Ik vind, na er wat over gelezen te hebben, dat nikon hiermee waarschijnlijk een slimme zet heeft gedaan. Door de AF volledig in handen te geven van de gebruiker kunnen er volgens mij in combinatie met de beperkte dof erg creatieve dingen mee gedaan worden. Dat is een duidelijk verschil met 'echte' videocameras. Als je het bekijkt met de filosofie dat het niet moet dienen om je vakantie mee te gaan vastleggen, maar eerder sfeerbeelden en impressies, als 'aanvulling' op je foto's zeg maar, is het nog niet zo'n overbodige functie.
      wel, ik denk eerder 'qui peut le plus peut le moins'. Als je'm hebt kan je'm nog altijd uitzetten. Nu heb je'm niet dus je kan'm niet aanzetten.
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #93
        Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        ik koopt toch in de eerste plaats om te fotograferen, anders koop je een camera waarmee je ook een foto kunt maken.

        die videomode is mij ook eerder een gadget , laat die ruis en hoge iso voorbeelden D300 en D90 maar komen

        Al zoekende kwam ik op deze site terecht http://www.imaging-resource.com/PRODS/D90/D90A.HTM
        Onder samples diverse testresultaten en die vertellen veel over RUIS in de hoge iso waarden. Via deze deelpagina http://www.imaging-resource.com/MFR1...=Nikon_reviews ook andere Nikoncamera's als de D300 te benaderen.
        Goed vergelijkende test
        Last edited by LvDongen; 31 augustus 2008, 09:48.

        Comment


        • #94
          Re: Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
          De AF bedoel je?
          Ik vind, na er wat over gelezen te hebben, dat nikon hiermee waarschijnlijk een slimme zet heeft gedaan. Door de AF volledig in handen te geven van de gebruiker kunnen er volgens mij in combinatie met de beperkte dof erg creatieve dingen mee gedaan worden. Dat is een duidelijk verschil met 'echte' videocameras. Als je het bekijkt met de filosofie dat het niet moet dienen om je vakantie mee te gaan vastleggen, maar eerder sfeerbeelden en impressies, als 'aanvulling' op je foto's zeg maar, is het nog niet zo'n overbodige functie.
          Het is volgens mij geen overbodige functie hoor. Moest het op mijn DSLR staan zou ik het wel eens gebruiken net zoals ik dat nu ook wel eens doe met mijn compact.
          En er zullen zeker leuke filmpjes mee gemaakt worden ook. Maar dat maakt de gebreken nog niet plotseling verwaarloosbaar. AF is er 1 van want kleine DOF en geen AF wil eigenlijk zeggen dat je de afstand tot je onderwerp manueel zou moeten volgen. Dat is dus al bijna niet meer te doen en zeker niet terwijl je die DSLR moet vasthouden met je armen ver genoeg vooruit om nog te zien wat je aan het filmen bent ook. En dan nog hopen dat de lens niet te zwaar is. Het zit op dat vlak ergonomisch gewoon niet goed in elkaar net zoals dat ook het geval is met liveview alleen nog wat erger.
          Ook de exposure kan blijkbaar niet aangepast worden eenmaal je bent beginnen filmen. Het is dus maar hopen dat wat je filmt er niet teveel verschil in het licht op zit. Enz enz enz...
          Dat vind ik veel zwaardere gebreken dan dat 5 min filmen dat in mijn ogen geen gebrek is.
          Je zal er dus wel wat sfeerbeelden mee kunnen maken zekers maar dat zou wel eens een frustrerende bezigheid kunnen worden. Maar prachtfilms ga je er zeker ook mee zien want men kan altijd rond de gebreken werken. Maar ik denk dat velen toch wel wat meer dan dat van de videomode verwachten? Denk je dat ook niet?

          PS: allee nu weer wachten tot iemand komt zagen over technisch geneuzel of zoiets

          Comment


          • #95
            Re: Nikon D90

            Geluid is mono. Dat is toch onbegrijpelijk voor zo'n toestel vol technologie!
            Bodies: Fujifilm x-t3
            Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

            Comment


            • #96
              Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door thisisforlife Bekijk bericht
              Geluid is mono. Dat is toch onbegrijpelijk voor zo'n toestel vol technologie!
              Mijn foto's hebben nog nooit geluid gemaakt, zelfs niet mono...

              't Ziet er goed uit de D90, maar voor mij had de CMOS-sensor, live-view en sensorcleaning volstaan... Hoeveel euro's zou dat kunnen schelen ?

              Comment


              • #97
                Re: Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                ik koopt toch in de eerste plaats om te fotograferen, anders koop je een camera waarmee je ook een foto kunt maken.

                die videomode is mij ook eerder een gadget , laat die ruis en hoge iso voorbeelden D300 en D90 maar komen
                ja de reclamejongens beginnen hun argumenten te verliezen. de D95 zal trouwens een GPS met héél de benelux hebben. Veel geld voor weinig waar dus.

                -M-
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #98
                  Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  ja de reclamejongens beginnen hun argumenten te verliezen. de D95 zal trouwens een GPS met héél de benelux hebben. Veel geld voor weinig waar dus.

                  -M-



                  Die ingebouwde GPS zou ik ook veel meer waarderen dan die filmopnamemogelijkheid. Als ik wil filmen gebruik ik een videocamera. Maar die GPS-coordinaten in mijn foto's zouden welkom zijn. Dan weet ik tenminste na een reis waar mijn foto's gemaakt zijn.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nikon D90

                    Een ingebouwde GPS zou nog handiger zijn.
                    Maar de niet D90 gebruikers kunnen ook de Sony oplossing gebruiken. Want deze werkt met iedere camera samen.

                    Het nadeel van de Sony oplossing is dat je achteraf op je PC de GPS data op de exif moet schrijven. Ik vermoed dat met de Nikon oplossing dit automatisch gebeurt tijdens het fotograferen.
                    Voordeel is dat je GPS gewoon in je tas kan laten zitten en niet op de camera aangesloten is. Maar GPS en toestel moeten wel samen reizen natuurlijk anders zijn de coordinaten niet meer juist.

                    http://www.fotorubens.be/content/fot...222&startrow=1
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Een ingebouwde GPS zou nog handiger zijn.
                      Nikon P6000

                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Maar de niet D90 gebruikers kunnen ook de Sony oplossing gebruiken. Want deze werkt met iedere camera samen.
                      Niet alleen Sony, maar nog anderen leveren deze losse GPS-trackers die achteraf aan de hand van datum en tijd de GPS info synchen/mergen in de Exif Headers.
                      ref: http://www.digicamshop.be/product/51...o-locator.html

                      Bjørn Rørslett gebruikte ook al een alternatieve GPS leverancier op zijn D200, die behalve het hoekige en de modifs, veel weg heeft van de nieuwe Nikon GP1 module (past ook in 't flitscontact)
                      ref: http://www.naturfotograf.com/index2.html

                      En wie graag met Lightroom speelt is hier misschien iets mee:

                      .
                      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                      Comment


                      • Re: Nikon D90

                        http://photo-cafe.jp/scoop/archives/...d90_photo.html

                        http://www.fotoactualidad.com/2008/0...estras-no.html

                        Comment


                        • Re: Nikon D90

                          GPS funtie zou voor mij waardeloos zijn, geef mij maar de filmoptie. Ik denk dat daar meer mensen, die er niet zo fanatiek mee bezig zijn, door gaan aangetrokken worden. Dus eerder de meerderheid van de gebruikers. Maar anyway...wat er opstaat gebruik je, wat er niet opstaat gebruik je niet. That easy.

                          Comment


                          • Re: Nikon D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                            ... geef mij maar de filmoptie. Ik denk dat daar meer mensen, die er niet zo fanatiek mee bezig zijn, door gaan aangetrokken worden. Dus eerder de meerderheid van de gebruikers.....
                            Misschien wel, maar zijn dat dan wel de gebruikers die een D90 kopen? Mensen die wel een dslr willen maar er niet zo fanatiek mee bezig zijn, lijken me eerder D40 of D60 kopers....
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • Re: Nikon D90

                              Mensen die wel een dslr willen maar er niet zo fanatiek mee bezig zijn, lijken me eerder D40 of D60 kopers....
                              ...maar dan zonder de filmoptie...

                              Voor een klein marktaandeel van gebruikers is het toevoegen van de filmoptie een beetje stampen tegen heilige huisjes blijkbaar.

                              Comment


                              • Re: Nikon D90

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                                ...maar dan zonder de filmoptie...

                                Voor een klein marktaandeel van gebruikers is het toevoegen van de filmoptie een beetje stampen tegen heilige huisjes blijkbaar.
                                Helemaal niet... alleen overbodig. Zal ik mijn filmcamera meteen weggooien ?
                                Zo'n gadget maakt de camera alleen maar duurder en draagt m.i. bijzonder weinig bij. Al die andere dingetjes om nabewerkingen in de camera te doen, vind ik trouwens ook totaal overbodig. Het mag dan wel een fantastisch scherm zijn waar je op kijkt, maar 't blijft piepklein, en vooral afhankelijk van hoe jij het zelf instelt. Of gaat men die schermen ook kalibreren ?
                                Leuk en overbodig speelgoed allemaal. Zonder dat kon zo'n camera met gemak een paar honderd euro's minder kosten en werd ze nog toegankelijker.

                                Comment

                                Working...
                                X