Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Arjen86 Bekijk bericht
    Dit wordt inderdaad wel Héél erg aantrekkelijk... vooral nadat ik dit las!

    Beschikbaarheid
    De Nikon D90 zal binnen enkele weken beschikbaar komen in de handel tegen een adviesprijs van 1035 euro. Wanneer Nikon een exemplaar ter beschikking stelt zullen wij een uitgebreide review schrijven over de Nikon D90

    Bron: http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1215
    Dan is de gisteren aangekondigde adviesprijs van 1449 EUR voor de Canon 50D niet realistisch
    Mooie camera, de 50D, maar het is niet omdat hij groter en zwaarder is en MINDER (zgn "consumer")functies heeft dat hij daarom duurder mag verkocht worden aan zgn "serieuze amateurs"
    Bestaat dit segment nog wel ?

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D90

      Ik denk dat je qua prestaties (ruis en fps?) en functionaliteit (aantal knoppekes op de body?) de 50D met de D300 zult moeten vergelijken. Zeker aangezein canon de 50D blijkbaar niet als update van de 40D uitbrengt, maar dus deze er iets boven zet.

      Maakt het vergelijken wel gemakkelijker

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
        Ik denk dat je qua prestaties (ruis en fps?) en functionaliteit (aantal knoppekes op de body?) de 50D met de D300 zult moeten vergelijken.
        't Ja, dat is wat Canon beoogt.
        Maar gaat dit op?

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door Arjen86 Bekijk bericht
          Dit wordt inderdaad wel Héél erg aantrekkelijk... vooral nadat ik dit las!

          Beschikbaarheid
          De Nikon D90 zal binnen enkele weken beschikbaar komen in de handel tegen een adviesprijs van 1035 euro. Wanneer Nikon een exemplaar ter beschikking stelt zullen wij een uitgebreide review schrijven over de Nikon D90

          Bron: http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1215
          De prijs is wel het dubbele van de D80, en dat toestel gaat hij vervangen ?
          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D90

            Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
            De prijs is wel het dubbele van de D80, en dat toestel gaat hij vervangen ?
            De huidige prijs van de D80 mag dan misschien wel de helft zijn van de lanceringsprijs van de D90, maar de lanceringsprijs van de D80 lag ook rond de €1000 hoor
            Mvg Tim

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              De huidige prijs van de D80 mag dan misschien wel de helft zijn van de lanceringsprijs van de D90, maar de lanceringsprijs van de D80 lag ook rond de €1000 hoor
              Idem als bij de D70 trouwens. Ik denk dat we wel vrij snel een prijsdaling zullen zien cfr. de D700 en D300.

              Hmm, misschien kan ik tegen volgende zomer een uitsluipende juffer/libel filmen
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D90

                Heel mooi, weet ineens waar ik voor ga gaan als de D40x de deur uit mag (blb deze september ).

                Wil wel eens weten of er metering is bij de oudere lenzen (AI en AI-S bv.). Niet dat manueel werken lastig is maar het is natuurlijk plezanter dat het ineens correct werkt.
                De Flickr-pagina.
                Nikon D90 met een hele reeks lenzen

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D90

                  vraagje van een geinteresseerde leek :

                  de d90 heeft een scherpstelmoter maar de lenzen zijn toch blijkbaar van het type AF-s (zoals op 40,40x,60), klopt dit ? Indien ja, waarom ? lenzen met motor en een systeem in de body ?

                  dank voor advies...

                  HT
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D90

                    Is om de lenzen van enkele jaren terug nog te kunnen gebruiken.

                    Moest je zoals bij de D60 ofzo enkel AF-S laten werken zouden toch wat van de gevorderde amateurs de D90 links laten liggen omdat hun collectie geen Af meer heeft.
                    De Flickr-pagina.
                    Nikon D90 met een hele reeks lenzen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                      de grens tussen de D90 & D300 wordt wel heeeel klein
                      Hmmm...ik mis toch wel enkele belangrijke dingen
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D90

                        I said it before and I will say it again.... HUP NIKON HUP !!!!!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                          Hmmm...ik mis toch wel enkele belangrijke dingen
                          zoals
                          niet dat ik twijfel aan je opmerking maar welke cruciale zaken mis je aan D90 ipv D300 naast aantal autofocuspunten , geen magnesiumbody , wel sd en SDHC , video , ...

                          ik zag ook weinig redenen op van D80 naar D200 te gaan
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D90

                            Ik volg de mening van Devid wel... IQ zou die van de D300 moeten evenaren, dus zeker op dat vlak is het verschil miniem.

                            Maar 't is uiteraard persoonlijk hé, voor de ene persoon is zo'n autofocussysteem met veel punten of een zoeker die de volle 100% weergeeft net een noodzaak.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D90

                              Kan ie ook autofocussen in de video mode? en is het mogelijk een aparte microfoon te gebruiken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Dan is de gisteren aangekondigde adviesprijs van 1449 EUR voor de Canon 50D niet realistisch
                              Mooie camera, de 50D, maar het is niet omdat hij groter en zwaarder is en MINDER (zgn "consumer")functies heeft dat hij daarom duurder mag verkocht worden aan zgn "serieuze amateurs"
                              Ondanks dat de D90 er veel belovend uit ziet voor wat ie waarschijnlijk gaat kosten..
                              Zullen we toch eerst de reviews eens afwachten?
                              Last edited by royv; 27 augustus 2008, 10:51.
                              Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                              Visit my Flickr

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D90

                                Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                                Kan ie ook autofocussen in de video mode?
                                neen.
                                erik, Nikon materiaal

                                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                                Comment

                                Working...
                                X