Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap Sony/Minolta --> Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstap Sony/Minolta --> Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Puerte man, geef nu toch eens gefundeerd advies. De 40D is een dijk van een camera, dat weet iedereen die open kijkt en niet eenzijdig zoals jij. Aan jouw advies heeft geen kat wat. En da's meteen het beste advies dat ik hier heb gegeven.
    Als je voor de setup gaat die je vernoemde, heb je topkwaliteit, en je zal er qua bouw -en beeldkwaliteit zeer tevreden over zijn.
    OF je moet overstappen durf ik niet te zeggen, daarvoor ken ik sony niet genoeg.
    Heb ik ergens geschreven dat de 40d een slecht toestel is, zeg enkel dat er betere zijn. Heb vorig jaar meerdere malen de verschillen tussen de 40d en de andere toestellen aangehaald. Vermits de persoon eigenaar geweest is van een a700, die de val van een aantal verdiepingen niet overleeft heeft, zal hij wel min of meer de voor en nadelen van de a700 kennen denk ik. En de Nikon D90, er van uitgaande dat dit toestel dezelfde beeldkwaliteit heeft als de D300 of zelfs beter, zet de 40d waarschijnlijk ook in de kou. Als de persoon in kwestie zich beter voelt met de 40d dan hoeft hij die te kopen. Maar hij twijfelt anders zou hij deze post niet lanceren, en als hij raad vraagt dan krijgt hij die, natuurlijk is dit gevaarlijk op zulk forum, ieder gaat zijn eigen merkske blindelings verdedigen.

Maar een ding is zeker, hij zal zeer moeilijk een toestel vinden dat zo eenvoudig en zo vlug te bedienen is als de a700, en daarbij heel performant is.
    Als fotograaf een plezier om met te werken, iets dat vraagt om gebruikt te worden.

Comment

Re: Overstap Sony/Minolta --> Canon

Iedereen alvast bedankt voor de suggesties. Ik ga nog even wachten tot na Photokina. Heb ondertussen al veel gelezen overal. Wat opvalt is dat sommige de Canon 24-70 de hemel in prijzen en andere er absoluut niet over te spreken zijn qua softness en focus. Ik spreek niet over de build kwaliteit. Ik vind dat voor een L lens van 1035€ de prestaties wel deftig mogen zijn, niet?!

Anderzijds heeft Canon natuurlijk wel een heleboel leuke lenzen. Als je ziet dat je "maar" 556€ voor een 200mm II L prime betaalt. Tegenwoordig gaan de tweedehandse Minolta 200mm APO G primes uit 1988 voor +- 700€ de deur uit...
      Ook die MP-E 65 lijkt me wel iets leuk (865€). Ik zal maar zwijgen wat de Minolta 3x-1x uit 1990 kost...

Het grootste gemis zal de body stabilisatie blijven denk ik. En ook vb een superlichte leuke Minolta lens zoals de 500mm spiegel.

Hopelijk brengt photokina vlug raad. Ik zit eigenlijk niet zozeer te wachten op een 24Mp FF camera als de Alpha 900 (tenzij de prijs ongelooflijk goed gaat meevallen), maar hoop dat ze ook een opvolger van de Alpha 700 zullen brengen liefst nog met dezelfde grip.

Het is in ieder geval geen gemakkelijk keuze...

Comment

Working...
      X