Ben de laatste dagen zwaar aan het twijfelen of ik nu zou investeren in beter Minolta/Sony/CZ glas (tweedehands of nieuw) of de overstap maak naar Canon (nu de 40D spotgoedkoop is) en daar investeer in goed nieuw glas en heel mijn boel verkopen.
Mijn Sony Alpha 700 was een paar maanden geleden total loss en heb nog steeds geen nieuwe gekocht. Ben dus sindsdien met m'n Minolta 7D op stap.
Mijn bemerkingen / twijfels zijn:
* Oudere super minolta lenzen aka 17-35G, 28-70G, 80-200 APO HS G zijn:
- super kwaliteit
- traag
- heel duur in vergelijking met vb nieuwe 2.8 L van Canon
- grote minimale scherpstelafstand
* Carl Zeiss lenzen zijn:
- super kwaliteit
- nog duurder
- plastiek
- dunne stof ribbels
Moest ik overstappen naar Canon zou ik nog 4 lenzen willen overhouden en voor volgende setup gaan:
Canon 40D + grip
* Tokina 12-24 f4 (ofwel misschien 11-16 2.8)
* Canon 24-70 f2.8 L USM
* Canon 70-200 f2.8 L IS USM
* Sigma 150 Macro 2.8
* Canon 2x Converter
Zijn er die ook in deze situatie gezeten hebben? Of mensen die al verschillende keren zijn overgestapt, wat zouden jullie doen. Ga ik de stabilisatie in de body niet te hard missen? (enkel Canon 70-200 in mijn setup heeft IS)
Graag jullie mening.
Groeten
Troske
Mijn Sony Alpha 700 was een paar maanden geleden total loss en heb nog steeds geen nieuwe gekocht. Ben dus sindsdien met m'n Minolta 7D op stap.
Mijn bemerkingen / twijfels zijn:
* Oudere super minolta lenzen aka 17-35G, 28-70G, 80-200 APO HS G zijn:
- super kwaliteit
- traag
- heel duur in vergelijking met vb nieuwe 2.8 L van Canon
- grote minimale scherpstelafstand
* Carl Zeiss lenzen zijn:
- super kwaliteit
- nog duurder
- plastiek
- dunne stof ribbels
Moest ik overstappen naar Canon zou ik nog 4 lenzen willen overhouden en voor volgende setup gaan:
Canon 40D + grip
* Tokina 12-24 f4 (ofwel misschien 11-16 2.8)
* Canon 24-70 f2.8 L USM
* Canon 70-200 f2.8 L IS USM
* Sigma 150 Macro 2.8
* Canon 2x Converter
Zijn er die ook in deze situatie gezeten hebben? Of mensen die al verschillende keren zijn overgestapt, wat zouden jullie doen. Ga ik de stabilisatie in de body niet te hard missen? (enkel Canon 70-200 in mijn setup heeft IS)
Graag jullie mening.
Groeten
Troske
Comment