Hallo iedereen,
ik wil mij een eerste dSLR aanschaffen en nu zit ik in een dilemma: een nieuwe Nikon D40 of een 2dehandse Canon 350D.
De prijs is voor beiden ongeveer 350€.
D40
+ nieuw met garantie
+ ligt beter in mijn hand
+ goede kitlens
- alleen AF-objectieven
- slechts 3-punts autofocus
350D
+ grotere aanbod van (goedkopere) objectieven
+ 7-punts autofocus
+ auto-bracketing (ga me ook met HDR bezighouden)
- 2dehands (zonder garantie)
- slechtere kitlens
- ik lees her en der ook problemen van onscherpen foto's en lawaaierige autofocus.
Ik ben een beginneling en wil me met verschillende aspecten van fotografie bezighouden (macro-, hdr-, natuur-, sport-, nachtfotografie...).
Ik zal mij niet intensief met fotografie gaan bezighouden (lees: enkele uren per week) wel wil ik indien het aanslaat nog objectieven aanschaffen en misschien ook een flitser.
Alvast bedankt!
ik wil mij een eerste dSLR aanschaffen en nu zit ik in een dilemma: een nieuwe Nikon D40 of een 2dehandse Canon 350D.
De prijs is voor beiden ongeveer 350€.
D40
+ nieuw met garantie
+ ligt beter in mijn hand
+ goede kitlens
- alleen AF-objectieven
- slechts 3-punts autofocus
350D
+ grotere aanbod van (goedkopere) objectieven
+ 7-punts autofocus
+ auto-bracketing (ga me ook met HDR bezighouden)
- 2dehands (zonder garantie)
- slechtere kitlens
- ik lees her en der ook problemen van onscherpen foto's en lawaaierige autofocus.
Ik ben een beginneling en wil me met verschillende aspecten van fotografie bezighouden (macro-, hdr-, natuur-, sport-, nachtfotografie...).
Ik zal mij niet intensief met fotografie gaan bezighouden (lees: enkele uren per week) wel wil ik indien het aanslaat nog objectieven aanschaffen en misschien ook een flitser.
Alvast bedankt!
Comment