Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Beginner] Nikon D40 vs Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Beginner] Nikon D40 vs Canon 350D

Hallo iedereen,
    ik wil mij een eerste dSLR aanschaffen en nu zit ik in een dilemma: een nieuwe Nikon D40 of een 2dehandse Canon 350D.
    De prijs is voor beiden ongeveer 350€.

D40
    + nieuw met garantie
    + ligt beter in mijn hand
    + goede kitlens

- alleen AF-objectieven
    - slechts 3-punts autofocus

350D
    + grotere aanbod van (goedkopere) objectieven
    + 7-punts autofocus
    + auto-bracketing (ga me ook met HDR bezighouden)

- 2dehands (zonder garantie)
    - slechtere kitlens
    - ik lees her en der ook problemen van onscherpen foto's en lawaaierige autofocus.

Ik ben een beginneling en wil me met verschillende aspecten van fotografie bezighouden (macro-, hdr-, natuur-, sport-, nachtfotografie...).
    Ik zal mij niet intensief met fotografie gaan bezighouden (lees: enkele uren per week) wel wil ik indien het aanslaat nog objectieven aanschaffen en misschien ook een flitser.

Alvast bedankt!

Re: [Beginner] Nikon D40 vs Canon 350D

350 EUR voor een 2dehandse 350D vind ik wel veel geld.
    Ok, we leven niet in Nederland, maar bij de mediamarkt daar was er een promo van de 400D met kitlens voor 366 EUR:

Die zullen wel intussen uitverkocht zijn.

Heb je niet gedacht aan de Sony A200 ? Die kost 390 EUR in duitsland + 25 EUR verzending met kitlens.
    Ik zou zeker die Canon niet kopen.
    Over die Nikon kan ik je helaas niks vertellen.

Comment

Van wanneer stamt dat foldertje misschien? Voor die prijs ben ik wel bereidt om een stukje naar Holland te rijden hoor.
      Onlangs was er ook een actie van 299€ voor de Nikon D40 maar die had ik spijtig genoeg net gemist.

Kan je mij misschien een linkje geven van die A200 in Duitsland?
      Ik heb dat model ook vastgehad en lag niet echt goed in de hand maar een mens kan zich aanpassen dus..

Edit: Laat die link maar zitte. Ik zie net dat de A200 410€ kost bij konijnenberg dus van Duitsland bestellen is ni echt de moeite meer dan vind ik.
      Last edited by ilias; 23 augustus 2008, 01:51.

Comment

ik zelf ben een Canon gebruiker en ga me niet wagen aan ee nCanon vs Nikon discussie... beide zijn va nzeer goede kwaliteit en hebben hun voor- en nadelen.

Maar naar de toekomst gericht zou ik toch zeker voor 1 van deze 2 merken gaan. want sony of eender welk ander merk kunnen niet tippen aan deze 2. Laat staan beschikbaarheid van objectieven.
        poof

Comment

Ik ben een absolute beginner zonder enige lens dus op vlak van merkkeuze ben ik volledig vrij. Ik denk dat ik gezien mijn budget de A200 zeker mag overwegen aangezien deze (op papier) superieur is aan de modellen uit mijn openingspost en ik bereid ben om de meerprijs (t.o.v. de toestellen in de startpost) te betalen gezien de extra opties die ik er voor terug krijg. De reviews zijn alvast lovend, wat denken jullie?
          Last edited by ilias; 23 augustus 2008, 04:27.

Comment

Dat is een folder van mediamarkt alphen aan de rijn... Misschien es bellen ?

Comment

Working...
            X