Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking online 5D en D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vergelijking online 5D en D700

Hier te lezen: pixinfo.com

De 3 jaar oude 5D blijkt nog altijd een voortreffelijke kwaliteit voort te brengen.
    Danny's Photosite

Re: Vergelijking online 5D en D700

Verwonderd me niet, ik gebruik nu de 'oude' 5D en de 'nieuwe' 1DIII, de beelden van de 5D vind ik zeker zo mooi ...

Comment

Waarom een 5D testen met een lens van amper 100 Euro ?
      Ok de 50mm F1.8 kan goed zijn maar dan zijn er andere lenzen !

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De handling van de 5D boven de D700 stellen, vond ik er wel over.
        OK, de body 5D focust op de belangrijke zaken en dat kan zijn voordelen hebben, maar de body van de 5D is duidelijk verouderd en kan niet op tegen de D700.
        Persoonlijk heb ik nogal moeite met de belichting die er zelfs vergeleken met mijn Nikon D70 nogal eens naast durft te zitten.
        Ook een maximum exposure compensation van twee stops is een enorme kwakkel.

Soms moet je gewoon naar manueel gaan om het zaakje opgelost te krijgen.
        Of als iemand tips heeft, laat maar komen.

Een voorbeeldje. De andere meetmodi bakken er niets van dus dan maar naar spotmeting. Een meting op wit moet je 2,3 stops overbelichten. Mijn toestel zit er altijd wat onder dus ik moet naar 2,6 gaan. Bummer, maximum is 2 stops. Ik geraak er dus nog niet.
        Meet dan op 18% grijs kun je zeggen. Wel, ik heb nog niet het oog om 18% grijs zomaar te herkennen. Bij mijn Nikon hoefde dat allemaal niet.

Ook AF ben ik niet wild van.

Maar het prijsvoordeel van de 5D is nog onderschat. De body is goedkoper maar ook de lenzen. Op die dure D700 moet je dan nog eens peperdure lenzen gaan zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Waarom een 5D testen met een lens van amper 100 Euro ?
        Ok de 50mm F1.8 kan goed zijn maar dan zijn er andere lenzen !

MVG, Jeff
        De bedoeling was blijkbaar om een Nikon en Canon lens te hebben die zowat hetzelfde performeerde naar beeldkwaliteit.
        Geen nood, de IQ van de 5D staat er nog altijd.
        De beeldjes zijn zelfs iets scherper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          De bedoeling was blijkbaar om een Nikon en Canon lens te hebben die zowat hetzelfde performeerde naar beeldkwaliteit.
          Geen nood, de IQ van de 5D staat er nog altijd.
          De beeldjes zijn zelfs iets scherper.
          Kijk, dat snap ik nu niet. Als je al die moeite doet voor een test ,waarom zet je dan niet dezelfde lens op beide body's. De nikkor Ais 55mm bvb.

Dingen als "scherper", "meer contrast"...enz worden dan ge-elimineerd.(edit , lees: genormaliseerd)

Dpaul.
          Last edited by DPaul; 23 augustus 2008, 17:49.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Kijk, dat snap ik nu niet. Als je al die moeite doet voor een test ,waarom zet je dan niet dezelfde lens op beide body's. De nikkor Ais 55mm bvb.

Dingen als "scherper", "meer contrast"...enz worden dan ge-elimineerd.

Dpaul.
            Bof, ik heb nog geen enkele IQ test gezien waar de 5D moet onderdoen voor de D3 of D700 sensor. Ik ben er eigenlijk wel gerust in.

Comment

Working...
            X