Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Het is heel duidelijk dat Canon het zeer lastig heeft de kwaliteit van de Nikon's de Sony's en Pentax te evenaren.
    Goh, je vergeet hier zowaar het merk Sony te noemen
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
      Dit is één van de betere lensen uit het Canon-gamma, dus dat is geen probleem. Maar als ik jou was, zou ik toch nog even wachten. Zelfs na de laatste firmware (1.0.3, beschikbaar sinds vorige week) blijken de err-99 problemen nog steeds niet opgelost.
      De QC van Canon had al geen te beste reputatie, maar ik heb toch het gevoel dat ze zich nu toch dringend moeten gaan herpakken (AF-issue 1DmkIII, err-99 problemen 40d soms gepaard met lange hersteltijden, na 3 firmware upgrades nog altijd err-99 problemen voor de 50d.... hmhm)..
      Bedankt voor de info
      Indien het zo zit dan zal ik mijn aankoop nog even uitstellen. Met mijn 350D heb ik nooit ook maar
      enige technische problemen gehad. En dat wil ik graag houden zo.

Comment

Ik ben niet echt onder de indruk van de reviews van de 50D. Interface is voor een 350d gebruiker zoals ik spectaculair verbeterd. Maar die 5D, heeft toch iets meer met de Fullframe en de filmmodus. Bovendien is de hoge ISO prestatie van de 5D toch nog wat beter, op basis van de reeds gekende reviews en previews..
        5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
        Fuji Finepix F30

Comment

IR zijn review is ook uit en die is eigenlijk nog positiever dan die van dpreview.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            IR zijn review is ook uit en die is eigenlijk nog positiever dan die van dpreview.
            The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

Comment

"In het geval van de 50D, die ik zijdelings heb vergeleken met de 40D,
              blijkt dat de Canon EOS 50D eigenlijk over de hele linie verbeteringen laat zien.
              Een resultaat waar Canon met recht trots op kan zijn. "

Bron: http://www.letsgodigital.org/nl/came...78/page_1.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Ik veronderstel dat de vergelijkings fotos van vorige reviews worden gekopieerd en dus niet opnieuw worden gemaakt bij elke volgende review.
                Als de volgende Sony een review krijgt, dan worden deze 50D vergelijkings fotos ook gekopieerd.

Jan.
                Dan zijn het geen relevante reviews meer, en bevestigt enkel dat het geen professionele reviewers zijn. Het team is zeer goed op de hoogte van de firmware upgrades.
                Je mag er ook van uitgaan als DPREVIEW een Canon toestel een "JUST" geeft dat dit in feite overeenkomt met een recommended voor bvb pentax, olympus ...
                Volg DPREVIEW al een jaar of zeven, ik ken die mannen hunne stijl al een beetje.
                Foefelaars.
                50d is geen slecht toestel maar daar is waarschijnlijk beter, en zelfs voor minder geld.

Comment

Dan zijn het geen relevante reviews meer, en bevestigt enkel dat het geen professionele reviewers zijn. Het team is zeer goed op de hoogte van de firmware upgrades.
                  Je mag er ook van uitgaan als DPREVIEW een Canon toestel een "JUST" geeft dat dit in feite overeenkomt met een recommended voor bvb pentax, olympus ...
                  Volg DPREVIEW al een jaar of zeven, ik ken die mannen hunne stijl al een beetje.
                  Foefelaars.
                  50d is geen slecht toestel maar daar is waarschijnlijk beter, en zelfs voor minder geld.
                  Ipv loze beschuldigingen zonder grond zou vb geven veel beter zijn.

Comment

Foefelaars.
                    Als een camera bouwer een firmware update nodig heeft om de beeldkwaliteit op te krikken. Is dat dan een professionele camera bouwer?

Ik denk eerlijk niet dat de verschillen van de beelden tussen de verschillende SW-levels zo groot zijn. Meestal gaat het toch om updates van een bepaalde fout die is voorgekomen.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Als een camera bouwer een firmware update nodig heeft om de beeldkwaliteit op te krikken. Is dat dan een professionele camera bouwer?

Ik denk eerlijk niet dat de verschillen van de beelden tussen de verschillende SW-levels zo groot zijn. Meestal gaat het toch om updates van een bepaalde fout die is voorgekomen.
                      Kan bv. zijn dat de visies op wat van belang is voor beeldkwaliteit verschilt en dat men daarna aanpast op basis van feedback van de markt ?
                      Ik heb in elk geval liever een fabrikant die iets wil corrigeren.

In het geval van de de verschillende versies voor de a700 is het verschil wel degelijk aanzienlijk. Bij mij stond er van in de fabriek nog v2 op, en de stap naar v3 was duidelijk zichtbaar. Naar v4 is een kleiner verschil en enkel bij weinig licht.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        Ik veronderstel dat de vergelijkings fotos van vorige reviews worden gekopieerd en dus niet opnieuw worden gemaakt bij elke volgende review.
                        Als de volgende Sony een review krijgt, dan worden deze 50D vergelijkings fotos ook gekopieerd.

Jan.

Da's inderdaad heel waarschijnlijk Jan.
                        Had ik niet aan gedacht...

(Maar zo wordt het natuurlijk een heel manke manier van reviews maken, in welke richting zich dit soort oud/nieuw vergelijkingen dan ook voordoet...)
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Jongens, weer goed bezig zou ik zeggen

Comment

mijn ervaring

paar weken geleden de 50d gaan halen
                            men eerste probleem was een error 6 ,sensorcleaner deed het niet meer,ook begon me'n batterijgrip soms te haperen waar ik bij de 40D geen last van had
                            terug naar de winkel en stelde het probleem vast ,onmiddelijk ander toestel gekregen
                            eerste keer gebruik met de nieuwe na 30 foto's err 99,na 200 foto's nog eens err 99 ,nu batterij eruit en terug en was wel opgelost ,maar was bezig met een modellenshoot en dan sta je daar toch maar wat te sukkelen ,teug naar winkel ,nog maar es een nieuwe ,de derde had geen foutmeldingen niet meer ,ook de laatste update geinstalleerd ,was het daarmee? ik weet het niet,maar dan over de beeldkwaliteit zelf ,die is niet slecht ,maar heb de indruk dat die 15 milj pix te veel is,als je inzoemd word het beeld te druk rusteloos ,weet niet hoe ik het juist moe zeggen ,pixels zitten te vechten voor hun plaatsje,als je dan naar hoge iso gaat komt de ruis er nog wat bij en dan was her erover voor mij .
                            ik heb me'n 50D terug verkocht ,en mij vandaag terug een 40D gaan halen ,jongens wat een genot voor me'n ogen scherp maar rustig beeld ,1ding geef ik graag toe ,het schermpje van de 50D is wel een verbetering ,je ziet de scherpte wel beter dan bij de 40D.
                            ik ben akkoord met het review op dpreview beeldkwaliteit 8.5 voor 50D en 9 voor 40D ,dit is ook mijn mening ,en dat is nu niet om de 50D af te breken ,ben altijd al een canonliefhebber geweest en zeg eerlijk me'n gedacht ,dus mijn mening ,ga je niet echt hele grote prints maken en heb je die 15 milj pix niet nodig ,kan ik niet meer zeggen dan neem de 40D nu 752€ in plaats van de +--1150 voor 50D
                            ik ben in ieder geval terug een tevreden 40D eigenaar !!
                            groeten
                            danny

Comment

Mmmm Danny...
                              Dit zijn niet mijn ervaringen….toch al meer dan 1500 clicks (firmware1.03)zonder problemen.
                              Kom van een 40D, en vind de 50D over heel de lijn een verbetering.
                              Was vorige week (in opdracht) op de boekenbeurs…heb net 3 onbewerkte jpegs 15MP outputs online gezet. (zie URL onderaan mijn handtekening).
                              Zelfs bij het “pixelpeepen” -> zie all sizes denk ik niet dat mijne 40D het er beter had vanaf gebracht. Foto’s genomen met een simpele 17-85/f4-5.6 en beperkte invulflits.

Greetz
                              Ivan
                              Ivan
                              http://www.henderix.be

Comment

Jammer dat ik geen EXIF-waarden terugvind, b.v. van Guy Mortiers foto. Ben wel benieuwd.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                                X