Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

En ik ga hier ook de 400D niet afbreken ben er altijd tevreden van geweest enkel de ruis heeft mij doen overstappen
    Ik vind de 400D een prettig licht toestel, het gaat zeker niet weg

Blij te horen van de ruis

Ik ben redelijk gerust in een gelijke IQ bij 1 tot 1 1/2 stop minder licht, maar ik hoop toch ook op een verbetering in de AF-snelheid, meer precies in de AI-focus bij bewegende onderwerpen, of moet ik daarvoor toch een 1D-monster kopen

Comment

Voor de geïnteresseerden heb ik hier zonet een vrij uitgebreide review gevonden van de 50D, inclusief ruisvergelijking met de 40D.

Verder vond ik hier nog een review van de 50D, vergeleken met de 40D en de D300.
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Highly Recommended (just)
        Nog nooit gezien.

Very quiet mirror mechanism (plus 2 silent shooting options in live view)

High ISO performance worse than 40D
        Per-pixel detail not as good as on good 10 or 12 megapixel cameras
        High-end lenses required to get the most out of the camera

Comment

Om nog maar te zwijgen over de DR prestatie
          My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Van mij mogen ze onmiddellijk een 50D-model maken met 12MP sensor, zonder zwanzen, ik koop hem direct, wat de 50D nu oplevert koop ik nooit van z'n leven! Dan is de 40D qua ruis pakken beter, ik ga het echt niet doen voor een beter lcdscherm.
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
              Van mij mogen ze onmiddellijk een 50D-model maken met 12MP sensor, zonder zwanzen, ik koop hem direct, wat de 50D nu oplevert koop ik nooit van z'n leven! Dan is de 40D qua ruis pakken beter, ik ga het echt niet doen voor een beter lcdscherm.
              wowow niet overdrijven hé, er is meer dan het scherm, of de ruis, en de 40d gaat er onherroepelijk uit.
              Maar, we zullen er mee moeten leren leven, de mpixelrace, ook de 5dmkII ondergaat hetzelfde lot.
              Last edited by Rudy; 31 oktober 2008, 09:45.

Comment

DPreview is natuurlijk wel bekend om het feit dat ze ruis pixel-per-pixel vergelijken. Als je een 16MP verkleint naar een 10MP dan verdwijnt veel van die ruis weer. Ik vind dat het allemaal nogal meevalt.

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  DPreview is natuurlijk wel bekend om het feit dat ze ruis pixel-per-pixel vergelijken. Als je een 16MP verkleint naar een 10MP dan verdwijnt veel van die ruis weer. Ik vind dat het allemaal nogal meevalt.

Dave
                  Inderdaad

Comment

Natuurlijk, zo trekt men compactcameraconsumenten aan, maar men kan even goed een 50D maken, en binnekort een 40D mk II ofzo, met zelfde sensor dan, maar ook digic4, beter scherm, lenscorrecties, etc etc
                    Heel simpel te doen voor Canon hoor, je bouwt 50D's, zonder sensor erin, dan een lijn 50D's en 40D mkII's ofzo he ik zou dit wel zien zitten
                    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                    BLOG

Comment

Eigenlijk maakt canon het dus simpel voor mij. Dit is een camera die ik dus zeker niet moet kopen. Men vergelijkt hier met 40D maar die 40D was al niet interessant om naar te upgraden tov mijn 20D en de 50D duidelijk ook niet. Natuurlijk doet hij beter op sommige vlakken. Maar ik kan niet beweren dat ik een probleem heb met de 20D op dat gebied. Het enige dat mij echt zou kunnen overhalen is beeldkwaliteit en sinds de 20D is daar eigenlijk niet echt vooruitgang in gemaakt. 30D was hetzelfde, 40D niet beter en 50D eigenlijk slechter....... Very bad Canon. (uitgaande van maxprint formaat van 45x30 cm)

Als mijn camera nu stuk gaat is het een 450D of een 5D of een 5DII afhankelijk van welk bedrag ik eraan wil geven.
                      En eigenlijk wel grappig de 450D is de beste Canon APS-C als het op beeldkwaliteit aankomt. Dan kan toch de bedoeling niet zijn he. Heel spijtig dat canon door de concurrentie verplicht wordt toch de megapixel race terug aan te gaan wat ze in deze klasse met de 30D en 40D niet meer deden. Maar blijkbaar willen de mensen vooral meer pixels......voila nu hebben ze meer pixels......ze mogen ze hebben!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Eigenlijk maakt canon het dus simpel voor mij. Dit is een camera die ik dus zeker niet moet kopen. Men vergelijkt hier met 40D maar die 40D was al niet interessant om naar te upgraden tov mijn 20D en de 50D duidelijk ook niet. Natuurlijk doet hij beter op sommige vlakken. Maar ik kan niet beweren dat ik een probleem heb met de 20D op dat gebied. Het enige dat mij echt zou kunnen overhalen is beeldkwaliteit en sinds de 20D is daar eigenlijk niet echt vooruitgang in gemaakt. 30D was hetzelfde, 40D niet beter en 50D eigenlijk slechter....... Very bad Canon. (uitgaande van maxprint formaat van 45x30 cm)

Als mijn camera nu stuk gaat is het een 450D of een 5D of een 5DII afhankelijk van welk bedrag ik eraan wil geven.
                        En eigenlijk wel grappig de 450D is de beste Canon APS-C als het op beeldkwaliteit aankomt. Dan kan toch de bedoeling niet zijn he. Heel spijtig dat canon door de concurrentie verplicht wordt toch de megapixel race terug aan te gaan wat ze in deze klasse met de 30D en 40D niet meer deden. Maar blijkbaar willen de mensen vooral meer pixels......voila nu hebben ze meer pixels......ze mogen ze hebben!
                        Ik ben ook de mening toegedaan trop is teveel en teveel is trop.
                        Maar de 50D is een enorme stap voorwaarts tov de 40 op andere vlakken, snelheid, menu's, meer resolutie, stille sluiter, betere live view, kortom, op alle gebied is de 40D verbeterd.
                        Òp 100% vieuw ga je misschien een tikje meer ruis opmerken, maar op dat ogenblik is je beeld al een stuk groter. Er zit gewoon meer detail in dezelfde afbeeldingsgrote. Ik had ook al gemerkt dat het niet de volle 5mpixel extra is, maar wel een stap vooruit.
                        Face it people, 40D is history, 50d is here to stay. (tot de 60D er is met 22Mpixels, Prime time ;-)
                        Het is wel gek, dat deze situatie zich met iedere nieuwe xxD camera zich herhaalt.

Kevlar: waarom geen 1DmkIII? ik begin dit meer en meer als ideaal compromis te zien, nu de tweedehandsprijzen dalen, beetje crop, grote pixels, zeer goede high iso....lange levensduur..

Comment

Het is appelen met peren vergelijken,
                          Als je de 50D beelden verkleind zijn ze net iets beter, zowel detail als ruis

Vergelijk de beelden op ruis maar ééns met de Pentax K20D en de Canon 50D
                          50D 15.1 MP/ 4,5 mp/cm² tegen K20D 14,6 MP/ 4 mp/cm²
                          de 50D met meer MP heeft nog een betere ruis prestatie.

Uiteraard zitten we aan het plafond met 15 mpx en meer is zinloos,
                          ook is het zo dat we geen bokkensprongen kunnen blijven maken alhoewel
                          - betere sensor/ hogere resolutie
                          - snelheid
                          - digit 4
                          - beter lcd/ live vieuw
                          - duidelijke menu's
                          - lens profielen
                          Ik vind het toch een aanzienlijke verbetring tenopzichte de 40D
                          en nu staat de 50D op gelijke hoogte van de Nikon D300 dat een fantastische cam is.

Als ik kijk wat voor mooie gladde platen op iso 1600 bij slecht licht er uit de 50D komen, wauw.

En nog een belangrijk vind ik, met welke canon dslr je ook gewerkt hebt
                          met de 50D ben je direct vertrokken, zeer gemakkelijke bediening met duidelijke menu's.

Ik ben in de wolken en ben blij dat ik niet voor de 40D gekozen heb.

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Kevlar: waarom geen 1DmkIII? ik begin dit meer en meer als ideaal compromis te zien, nu de tweedehandsprijzen dalen, beetje crop, grote pixels, zeer goede high iso....lange levensduur..
                            Ze mogen van mij gerust de 1DIII in een kleinere body steken hoor. Maar een body zoals die van de 1 reeks dat is niets voor mij veel te groot, zwaar en lomp. Daar ben ik niet gelukkig mee. En ik zal dus waarschijnlijk nooit een 1 reeks camera kopen. Ik heb ook een 70-300 DO IS voor een heel goeie reden hoor. Die 70-200 toestanden zou ik gewoon thuislaten. En heb ik grote diafragma's nodig pak ik mijn primes wel die zijn nog sneller en beter ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Dave
                              Maar dan blijft er nog het nadeel van de diffractie en het dynamisch bereik (zeker op hoger ISO). dat krijg je niet terug door te verkleinen

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Los van ruis(wat ik niet zo belangrijk vind) en Dynamisch bereik (of zo belangrijk) is 15MP volgens mij ook teveel voor de lenzen (net zoals voor de 1DsmkIII).

Heel spijtig dat canon door de concurrentie verplicht wordt toch de megapixel race terug aan te gaan wat ze in deze klasse met de 30D en 40D niet meer deden. Maar blijkbaar willen de mensen vooral meer pixels......voila nu hebben ze meer pixels......ze mogen ze hebben!
                              Ja het verkoopt blijkbaar allemaal wel. Maar voor mij is het toch 'neen bedankt', maar ik vrees dat het gewoon zal verder gaan met tegen 2012 20-25MP op een APS-DSLR
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                                Het is appelen met peren vergelijken,
                                Als je de 50D beelden verkleind zijn ze net iets beter, zowel detail als ruis

Vergelijk de beelden op ruis maar ééns met de Pentax K20D en de Canon 50D
                                50D 15.1 MP/ 4,5 mp/cm² tegen K20D 14,6 MP/ 4 mp/cm²
                                de 50D met meer MP heeft nog een betere ruis prestatie.

Uiteraard zitten we aan het plafond met 15 mpx en meer is zinloos,
                                ook is het zo dat we geen bokkensprongen kunnen blijven maken alhoewel
                                - betere sensor/ hogere resolutie
                                - snelheid
                                - digit 4
                                - beter lcd/ live vieuw
                                - duidelijke menu's
                                - lens profielen
                                Ik vind het toch een aanzienlijke verbetring tenopzichte de 40D
                                en nu staat de 50D op gelijke hoogte van de Nikon D300 dat een fantastische cam is.

Als ik kijk wat voor mooie gladde platen op iso 1600 bij slecht licht er uit de 50D komen, wauw.

En nog een belangrijk vind ik, met welke canon dslr je ook gewerkt hebt
                                met de 50D ben je direct vertrokken, zeer gemakkelijke bediening met duidelijke menu's.

Ik ben in de wolken en ben blij dat ik niet voor de 40D gekozen heb.

Groeten
                                Ik beweer niet dat het een slechte body is hoor. Integendeel ik kan begrijpen dat men hem koopt want het is de beste APS-C body op de markt als je het als een geheel bekijkt. Maar ik kijk naar beeldkwaliteit op 45x30 cm en in APS-c is de 450D dan de beste. EN 5D is nog duidelijk de betere ook. Voor de rest kan ik niet beweren echt de voordelen van een 50D tov een 450D nodig te hebben. Er zal maar 1 ding zijn dat ik echt zal missen en dat is het scrollwiel. Enkel alleen daarvoor zou ik eventueel dan toch een 50D kopen. Maar dat staat dan ook weer op een 5D he....

PS: ik heb nog niet dit volledig bekeken zoals ik zou doen moest ik hem kopen dus helemaal zeker is mijn conclusie niet. Maar ik heb hier toch al genoeg ervaring in om al een bijna zekere schatting van te kunnen maken. En dit is alleen geldig voor mij he. Iedereen heeft zijn eigen criteria.

Comment

Working...
                                X