Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Dit is een heel mooi draadje voor mensen die van plan zijn om net zoals ik te upgraden naar een 50D maar bevestiging willen zien van hun keuze. (ik kom van een 350D)

Wat me vooral opvalt is dat de twee die het toestel al hebben (Rudy en Bert) er veel enthousiaster over zijn dan diegenen die enkel reviews hebben gelezen.
    Moeten we die reviews niet een beetje relativeren?
    Ik bekijk mijn foto's binnen het kader van een 22" scherm, nooit op 100%.
    Afprinten voor het album gebeuren op 13x18, uitzonderlijk eens op A4.
    Ik vermoed dat de 50D in die omstandigheden beter scoort dan gelijk welke oudere camera in de xxD en xxxD reeks. Daarover gaat het toch?
    www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
      Dit is een heel mooi draadje voor mensen die van plan zijn om net zoals ik te upgraden naar een 50D maar bevestiging willen zien van hun keuze. (ik kom van een 350D)

Wat me vooral opvalt is dat de twee die het toestel al hebben (Rudy en Bert) er veel enthousiaster over zijn dan diegenen die enkel reviews hebben gelezen.
      Ik vermoed dat de 50D in die omstandigheden beter scoort dan gelijk welke oudere camera in de xxD en xxxD reeks. Daarover gaat het toch?
      Als je wil upgraden van een 350D naar een 50D, dan zal dat wel degelijk de moeite waard zijn.
      Maar om nu al van een 40D naar een 50D te gaan, daarmee zal veel minder "winst" te halen zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Heb je daarvoor een 50D nodig?
        Met 6MP heb je genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Heb je daarvoor een 50D nodig?
          Met 6MP heb je genoeg.
          Een sensor is niet het enige onderdeeltje in een camera hé.

Vergelijk het met een auto. Een motor van pakweg 10 jaar geleden ging me ook brengen waar ik nu heen wil.
          Maar nieuwe technieken en snufjes rond die verbeterde motor van een huidig model maken het rijden aangenamer en zuiniger. (lees: minder ruis, meer gebruiksgemak en IQ in camera-termen)

Waar ik heen wil: als je de som van alle aanpassingen maakt, geeft dit (vermoedelijk) een beter toestel dan de 40D.
          Volgens mij is het niet de beldoeling van Canon om eigenaars van het vorig model te overtuigen een nieuwe camera te kopen, daarvoor zijn de verschillen telkens te klein.
          Maar heb je een toestel van twee of meer generaties ouder of zelfs ééntje uit een lagere klasse: dan zit je recht in het doelpubliek.

(baajdeweej, wie afprint op billboard-formaat zal imho zijn gading beter vinden in een xD reeks)
          www.bigducksix.be

Comment

Het is heel duidelijk dat Canon het zeer lastig heeft de kwaliteit van de Nikon's de Sony's en Pentax te evenaren. De 50D is zekers geen slecht toestel en je moet de kwistebieten van DPREVIEW met nen grove korrel zout nemen, zijn duidelijk geen professionele reviewers laat staan fotografen. Het is wel verrassend dat ze een Canon DSLR de quotatie "just" geven, is de eerste maal in de wereld geschiedenis denk ik. (maar ja ze hebben het al vrij lastig om nog geloofwaardig te blijven, licht er dikwijls een beetje te dik op)
            Het is wel zo als je de 50d optimaal wilt benutten je wel selectief moet zijn in je lenzen keuze , en zelfs niet alle high-end canon zoom lenzen gaan 100% voldoen.
            Denk dat dit het grootste nadeel is van dit toestel, de juiste lens.
            Upgraden van 40d naar 50d heeft weinig zin volgens mij, van andere toestellen raad ik aan eens te kijken welke lenzen je in bezit hebt, naar voorbeelden zoeken op het web in combi met de 50d . Als de beelden voldoen aan jou eisen, no problem.

Comment

Ben nu in het bezit van een 350D met als min of meer vaste lens de Canon - EF-S 17-55 2,8 IS
              USM en overweeg voorzichtig de overstap naar de 50D. Als ik deze thread zo overlees - vooral
              dan de hoge eisen die het toestel blijkbaar aan zijn lenzen stelt- moet ik dan schrik hebben
              dat mijn lens niet "goed" genoeg is, of doe ik wel een mooie stap vooruit met deze combinatie?

Comment

de 17-55 2.8 wordt beschouwd als gelijkwaardig aan L-kwaliteit, dus moet geen probleem zijn normaal
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Het is heel duidelijk dat Canon het zeer lastig heeft de kwaliteit van de Nikon's de Sony's en Pentax te evenaren. De 50D is zekers geen slecht toestel en je moet de kwistebieten van DPREVIEW met nen grove korrel zout nemen, zijn duidelijk geen professionele reviewers laat staan fotografen. snip.
                  Huh ? ... ze weten daar allezins tenminste en wel beter waarover het gaat dan al de prietpraat die ik hier soms moet lezen .. ik hecht nogal wat meer geloof aan wat die gasten schrijven dan aan al het "natte vinger" werk van een bunch amateurs hier ... en ze produceren tenminste geen zwik onderbelichte fotos zoals die die ik hier steeds maar weer zie passeren onder het mom van "zo/dat is DSLR fotografie" ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Huh ? ..
                    Knip
                    ... en ze produceren tenminste geen zwik onderbelichte fotos zoals die die ik hier steeds maar weer zie passeren onder het mom van "zo/dat is DSLR fotografie" ..
                    Staat je monitor wel goed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Staat je monitor wel goed?
                      File under "prietpraat"

Comment

Vind revieuws zeker nuttig maar niet altijd correct of goed verwoord.
                        De 50D heeft geen grote verschillen tenopzichte 40D maar is in alles gelijkwaardig en meestal beter en bezit een aantal fijne extra's.

Het is inderdaad zo als je een 40D hebt een upgrade naar een 50D geldverspilling is.

Ben je toch toe aan een nieuwe toe dan vind ik de meerprijs van de 50D tenopzichte de 40D gerechtvaardigd.

Het zal ook wel waar zijn dat een 17-55 2.8 IS, 24-70 2.8 of bv 24-105 4L IS beter zullen presteren, het zou maar erg zijn het is een enorm prijsvershil ook.

Maar het is ook weer niet zo dat "de gewone lenzen" waardeloos zijn, ik gebruik nog een 28-135 IS en een 50 1.8II en die doen het stukken beter als op mijn 10D.

Ben wel van plan om betere aan te kopen en dan zal de camera zeker beter tot zijn recht komen maar dat is ook het geval op een 40D.

Als je plaatjes vergelijkt doet de 50D het zeker niet slecht en bovendien is de ruis in hoge iso mooier en meer verspreid.
                        Bovendien vind ik de iso 1600 zeer bruikbaar.

50D duur? neen zeker niet duurder dan de 40D als je alles bekijkt die al erg afgeprijsd is.
                        Ik doe het niet graag aan merk vergelijk trouwens had ik geen canon materiaal had ik zeker een Nikon D300 gekocht en vind deze vergelijkbaar (er zijn voor-en nadelen voor beiden) en deze is duurder dan de 50D.

Zit enkel vol ongeduld te wachten op beter weer om plaatjes te schieten.
                        Ben er van overtuigd een goede keuze gemaakt te hebben, nu nog 1 of 2 betere lenzen en deze keuze vind daarentegen super moeilijk.

Groeten

Comment

Test van Cameralabs

me bijhorend filmpje http://www.cameralabs.com/reviews/Ca...o_review.shtml
                          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                          BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Ben nu in het bezit van een 350D met als min of meer vaste lens de Canon - EF-S 17-55 2,8 IS
                            USM en overweeg voorzichtig de overstap naar de 50D. Als ik deze thread zo overlees - vooral
                            dan de hoge eisen die het toestel blijkbaar aan zijn lenzen stelt- moet ik dan schrik hebben
                            dat mijn lens niet "goed" genoeg is, of doe ik wel een mooie stap vooruit met deze combinatie?
                            op DPREVIEW staatn verschillende voorbeelden gemaakt met deze lens, pik er volgens mij de meest relevante uit.

kijk ook eens naar de andere beelden gemaakt met deze lens, en als ze je kunnen overtuigen is de keuze vlug gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Dit is één van de betere lensen uit het Canon-gamma, dus dat is geen probleem. Maar als ik jou was, zou ik toch nog even wachten. Zelfs na de laatste firmware (1.0.3, beschikbaar sinds vorige week) blijken de err-99 problemen nog steeds niet opgelost.
                              De QC van Canon had al geen te beste reputatie, maar ik heb toch het gevoel dat ze zich nu toch dringend moeten gaan herpakken (AF-issue 1DmkIII, err-99 problemen 40d soms gepaard met lange hersteltijden, na 3 firmware upgrades nog altijd err-99 problemen voor de 50d.... hmhm)..
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Vergelijking met een a700 v2, terwijl iedereen al sinds begin vorig jaar v3 firmware heeft en ondertussen zelfs v4 bij de meesten in gebruik is... Ik vraag me af waar ze die nog gevonden hebben. De jpeg-vergelijking wordt hierdoor alvast waardeloos.
                                Ik veronderstel dat de vergelijkings fotos van vorige reviews worden gekopieerd en dus niet opnieuw worden gemaakt bij elke volgende review.
                                Als de volgende Sony een review krijgt, dan worden deze 50D vergelijkings fotos ook gekopieerd.

Jan.

Comment

Working...
                                X