Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    . Zulke vooruitgang(2,5 stops) komt er gewoon niet op minder dan een jaar tijd zonder echt nieuwe technologie.
    .
    Vreemd dat fotografen denken dat technologische vooruitgang door R&D geboekt wordt door synchroon met het verschijnen van de cameras te werken en dat men die verbetering op een "rapke" er in pompt nadat model x verschenen is .. gut ! als een 400D bvb 3 jaar ontwikkeling vraagt dan heeft men die 50D al misschien 5-6 jaar in 't vet liggen en geloof maar dat de bouwstellingen voor de 60D en de 70D of wat ze die zullen noemen al goed klaar staan of geloven jullie dat de "grote bouwers" daar alle dagen staan om een nieuwe/verse ketel soep te brouwen vanaf nul, elke dag opnieuw ? Dan hebben jullie nooit in R&D gewerkt vrees ik .. LOL !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      A
      I think
      > that much of the noise performance in the new Nikon's is due to
      > in-camera signal processing after the capture. This isn't rocket
      > science, Canon can do the same thing.
      ".
      Dat dacht ik ook meteen toen die onwaarschijnlijke berichten opdoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Dan hebben jullie nooit in R&D gewerkt vrees ik .. LOL !
        Neen.
        U wel, want dat thema zou me wel interesseren?
        Door het snel opvolgen van nieuwe bodies krijg je wel die indruk, zeker aangezien de fotografen altijd staan te schreeuwen voor meer.

Maar 5 jaar vooruitzien, vind ik wel wat veel. Ok, je kan wel specs opstellen en ik vermoed dat ze nog features hebben die in de kast liggen. Bepaalde zaken van analoge fotografie zijn blijkbaar nog altijd niet terug te vinden in onze digitale bakken dus ze hebben en houden altijd de nodige ruimte om de kassa opnieuw te doen rinkelen.

Maar bepaalde bodies zijn ook niet écht nieuw. Het zijn vaak assemblages van features in hogere bodies die worden doorgegeven. De D700 is niet zo heel nieuw. Het is door de band heen een D3 sensor in een D300 body.

De echte vernieuwing was een jaar geleden toen Nikon een heel pak nieuwe stuff introduceerde in zijn D3 en D300.
        Nu kunnen ze daar weer een drietal jaar op teren door die features door te voeren op steeds lagere bodies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Neen.
          U wel, want dat thema zou me wel interesseren?
          Door het snel opvolgen van nieuwe bodies krijg je wel die indruk, zeker aangezien de fotografen altijd staan te schreeuwen voor meer.

Maar 5 jaar vooruitzien, vind ik wel wat veel. Ok, je kan wel specs opstellen en ik vermoed dat ze nog features hebben die in de kast liggen. Bepaalde zaken van analoge fotografie zijn blijkbaar nog altijd niet terug te vinden in onze digitale bakken dus ze hebben en houden altijd de nodige ruimte om de kassa opnieuw te doen rinkelen.

Maar bepaalde bodies zijn ook niet écht nieuw. Het zijn vaak assemblages van features in hogere bodies die worden doorgegeven. De D700 is niet zo heel nieuw. Het is door de band heen een D3 sensor in een D300 body.

De echte vernieuwing was een jaar geleden toen Nikon een heel pak nieuwe stuff introduceerde in zijn D3 en D300.
          Nu kunnen ze daar weer een drietal jaar op teren door die features door te voeren op steeds lagere bodies.
          Ik denk dat je't nog het best kunt vergelijken met de ontwikkeling van auto's. Een nieuwe motortechniek ontwikkelen duurt jaren en kost handenvol geld. Een auto wordt meestal ook gebouwd op een "platform", zijnde het onderstel en de veiligheidskooi die onder verschillende modellen en zelfs verschillende merken verdeeld wordt. Een mooi voorbeeld is de "Eclipse", dat de basis vormt van m'n Saab 9-3 en ook die van de Opel Vectra en een of andere Chrysler.

De ontwikkeling van een beeldchip vergt vele jaren. Maar de markt wil snel nieuwe dingen en de "time to market" verkort met de jaren. Het toevoegen van HDMI en een groter LCD scherm met een hogere resolutie vergt dan weer minder moeite, die technologie wordt zelfs niet in-house ontwikkeld maar simpelweg aangekocht.

De ontwikkeling van een nieuwe telefoon vraagt slechts enkele maanden. De introductie van 3G in de mainstream telefoons vraagt echter enkele jaren.

Ik voorspel dat als Canon morgen beslist om met dingen op de markt te komen uit schrik dat iedereen aan het omschakelen is naar Nikon, dat we dan fantastische dingen te zien gaan krijgen. Dat is nu net het voordeel aan het spelen van de markt. Maar ik verwacht dan ook geen wonderbaarlijke dingen meer voor de 5 jaar die daarna komen.

Veel autofabrikanten en aanverwante technologiebedrijven hebben ook al heel wat in huis om electrische wagen of de volgende generatie brandstofcellen waar te maken. Natuurlijk speelt kostprijs een rol, en stand van zaken in aanverwante technische aspecten. Maar een aspect dat we niet uit het oog mogen verliezen is dat van de marktrisico's: wie als eerste met die dingen op de proppen komt zal er niet zoveel aan verdienen. Het is pas als de kritische massa bereikt wordt dat plots iedereen mee op de kar springt.

Dave
          pixelpusher

Comment

leuke fake site :http://www.canon.icp.dog-cr.jp/produ...50d/index.html ... straf dat daar iemand tijd insteekt ... zou gemaakt zijn met de ' verdwenen ' pagina's van de Chinese site ... wanneer de 50d een feit is , komt er waarschijnlijk geen opvolgerduo (3D/7D) van de 5D maar alleen een 5D II ... het resultaat is dat Canon dan op enkele maanden tijd het ganse niet-pro gamma heeft vernieuwd en naar onderen toe uitgebreid ... wie zei daar weer dat Canon stilzit en alleen nog achterna holt ... het lijkt alleen maar zo nu Nikon eindelijk up to date is en zelfs meer dan up to date
            Last edited by Silver Roller; 24 augustus 2008, 16:44.

Comment

Vreemd dat fotografen denken dat technologische vooruitgang door R&D geboekt wordt door synchroon met het verschijnen van de cameras te werken en dat men die verbetering op een "rapke" er in pompt nadat model x verschenen is .. gut ! als een 400D bvb 3 jaar ontwikkeling vraagt dan heeft men die 50D al misschien 5-6 jaar in 't vet liggen en geloof maar dat de bouwstellingen voor de 60D en de 70D of wat ze die zullen noemen al goed klaar staan of geloven jullie dat de "grote bouwers" daar alle dagen staan om een nieuwe/verse ketel soep te brouwen vanaf nul, elke dag opnieuw ? Dan hebben jullie nooit in R&D gewerkt vrees ik .. LOL !
              Als deze specs worden bevestigd dan zie ik heel weinig waarvoor R&D nodig is.

Sony en Pentax hebben nu reeds 14 MP.
              Canon kan niets anders dan volgen, ook als de beeldkwaliteit hierdoor niet onmiddelijk beter wordt.

Een ander LCD wordt aangekocht bij Sony.
              En het AF systeem is volledig gelijk aan dat van de 40D.

En verder gaat het vooral over een aanpassing van de software.

Ik hoop dat ISO 6400 en hoger niet bereikt wordt alleen maar door nog meer ruis reductie.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Als deze specs worden bevestigd dan zie ik heel weinig waarvoor R&D nodig is.

Jan.
                Ha .. die 15 Mpx sensor groeit ergens aan de bomen .. ook tof ! Canon moet dan ergens een erg grote cmos boomgaard hebben staan .. en daarnaast nog een tropisch kweekkasje waar de DIGIC processors groeien als tomaten .. yeah sure ..

Comment

Ha .. die 15 Mpx sensor groeit ergens aan de bomen .. ook tof ! Canon moet dan ergens een erg grote cmos boomgaard hebben staan .. en daarnaast nog een tropisch kweekkasje waar de DIGIC processors groeien als tomaten .. yeah sure ..
                  Lach jij maar, binnenkort loop je weer hopeloos achter

Comment

I think not .. Kijk maar eens waar die jongens werken .. juist ja ... de ons "bekende technologie" he ..

Comment

gr,

Comment

Die iso 1600 ziet er niet slecht uit, maar zeker niet spectaculair goed voor bij goed licht en snelle sluitertijd, dat beloofd volgens mij niet veel goeds voor 6400 bij slecht licht, maar afwachten voor de geinteresseerden
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                          Die iso 1600 ziet er niet slecht uit, maar zeker niet spectaculair goed voor bij goed licht en snelle sluitertijd, dat beloofd volgens mij niet veel goeds voor 6400 bij slecht licht, maar afwachten voor de geinteresseerden
                          Om het met de woorden van Telekees te zeggen:
                          Lijkt mooi glad gestreken
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Maar de technologie staat niet stil en je mag inderdaad een sensor van vandaag niet vergelijken met een sensor van gisteren. De Canon 1D had een sensor van slechts 4MP en boven ISO400 had die meer ruis dan Toon Hermans zijn struikgewas.

Dave
                            je hebt wel deels gelijk, maar kom, niet overdrijven hé. We gaan mijn favoriete camera allertijden niet afbreken é Hier is een fotootje op iso 1250 met mijn oude 1D... zoek de ruis (natuurlijk is ie wel beter te zien op 100% maar tis toch echt nog goed te doen hoor)

clutch met 1D op iso 1250
                            5DmkIII en wat glas

Comment

als die specs waar zijn is het toch op veel vlakken een stap vooruit tov mijn binnenkort 2 jaar oude 400D, zodus

Comment

Working...
                              X