Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Gadgets kunnen nuttig zijn.

Ik denk niet dat er iemand klaagt dat de D3/D700/D300 er Live View met AF bijgekregen heeft.

Dave
    Voor mij zijn het gadgets.
    Het verkoopt, maar bij mij niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Goh, en zeggen dat ik cameras gebruik die 3 en 4 jaar geleden gelanceerd werden (5D/20D).
      Dat moet ondertussen toch echt ouwe bucht zijn waar je niks deftigs meer uit krijgt .
      ik gebruik zelfs 6 jaar oude technologie
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
        ik gebruik zelfs 6 jaar oude technologie
        IJSJE => MK2N = aug 2005 released.
        I don't get the joke?
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          eindelijk een hoge resolutie LCD scherm, zodat we onmiddelijk op de camera kunnen controleren of de details scherp zijn

die 15 mp zullen eerder 12 zijn
          zijn veel specs. over de specs
          CNET is the world's leader in tech product reviews, news, prices, videos, forums, how-tos and more.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
            Van de 5D is er toch a wat meer zekerheid http://search.barnesandnoble.com/Can...409503/?itm=8s (met dank aan FM)
            En die boek gaat dus niet over de 5DII maar over de 1000d of zo, klik maar wat rond. Weer een grap
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
              En die boek gaat dus niet over de 5DII maar over de 1000d of zo, klik maar wat rond. Weer een grap
              Miljaar, ge hebt gelijk, zelfs die gasten van FM zijn al niet meer te vertrouwen. Nu ja, mijn 10D geeft nog niet op.

Comment

Gadgets kunnen nuttig zijn.

Ik denk niet dat er iemand klaagt dat de D3/D700/D300 er Live View met AF bijgekregen heeft.

Dave
                Wat zijn gadgets
                Gadgets zijn hebbedingen waarbij het amusementsgehalte groter is dan de functionaliteit.
                Ze worden vaak als statussymbool gebruikt door technologieliefhebbers die zich nerd of geek of technologiefreak noemen.
                Andere benamingen zijn gizmo's of wannahaves of musthaves.
                Gadgets zijn trendgevoelig. Door snelle technologische ontwikkelingen hebben veel gadgets ook een korte levenscyclus.
                Ik kocht een reflex om door de zoeker te kijken, Live View met of zonder AF kan mij gestolen worden.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

.. en toch ?

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=29034845

Comment

Wel het lijkt nu toch werkelijkheid te worden. Maar wie heeft in godsnaam 15 MP nodig? Het is mooi meegenomen, maar ik had toch liever een verbetering gezien van het dynamisch bereik in plaats van het alsmaar opdrijven van de pixels. Maar wie ben ik, ik vermoed dat vele consumenten graag opscheppen over het aantal pixels. Het is ook meetsal de eerste vraag die ik krijg: mooi toestel, hoeveel megapixels heeft da spel? 15 MP, aub!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
                      Wel het lijkt nu toch werkelijkheid te worden. Maar wie heeft in godsnaam 15 MP nodig? Het is mooi meegenomen, maar ik had toch liever een verbetering gezien van het dynamisch bereik in plaats van het alsmaar opdrijven van de pixels. Maar wie ben ik, ik vermoed dat vele consumenten graag opscheppen over het aantal pixels. Het is ook meetsal de eerste vraag die ik krijg: mooi toestel, hoeveel megapixels heeft da spel? 15 MP, aub!
                      JA ik volg je 100% want na dat chinees lek zou het dus toch wel waar kunnen zijn en met DIGIC 4 natuurlijk want DIGIC 3 zoals ik zei zou raar geweest zijn. Maar 15 MP wie moet dat nu hebben. Zelf zou ik er nog niet teveel last van hebben want ik gebruik toch niet vaak kleine diafragma's en extra pixels zijn altijd meegenomen als de beeldkwaliteit evengoed is. Ik ga er maar vanuit dat dit hier het geval is. Maar de beeldkwaliteit kan nog op veel vlakken beter waar ik meer het nut van inzie dan wat extra pixels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        50% meer pixels en 2 ISO stops meer
                        Dit zou een verbetering zijn van ±6 keer tov de 40d
                        Die Digic 4 processor moet een klein mirakeltje zijn.
                        Nikon heeft zo een stap kunnen zetten door van CCD naar CMOS te gaan maar Canon zit reeds op CMOS.
                        Trouwens als je verder zou rekenen naar de 1DS mkIV, dan zou die:
                        - 2 Digic 4 hebben
                        - 38,66 MP
                        - ...
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          JA ik volg je 100% want na dat chinees lek zou het dus toch wel waar kunnen zijn en met DIGIC 4 natuurlijk want DIGIC 3 zoals ik zei zou raar geweest zijn. Maar 15 MP wie moet dat nu hebben. Zelf zou ik er nog niet teveel last van hebben want ik gebruik toch niet vaak kleine diafragma's en extra pixels zijn altijd meegenomen als de beeldkwaliteit evengoed is. Ik ga er maar vanuit dat dit hier het geval is. Maar de beeldkwaliteit kan nog op veel vlakken beter waar ik meer het nut van inzie dan wat extra pixels.

Mja,ik weet dat zo net nog niet.Ken je die affiches van Stany Crets en Peter van den Begin,reclame voor De Post? ( Heb ze net gezien,daarom dat ik er naar refereer )Dat zijn A1's,van dichtbij zie je elk vezeltje op hun vestje( zolang de DOF het toelaat),bij Crets zelfs een van zijn grijze haren.Ik vermoed dat deze genomen zijn met een MF,maar de huidige evolutie maakt dat zulke dingen ook gaan mogelijk worden met een kleinbeeld ,( vooropgesteld,de goeie lenzen,techniek enz. ) en dat is toch zondermeer mooi?

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Mja,ik weet dat zo net nog niet.Ken je die affiches van Stany Crets en Peter van den Begin,reclame voor De Post? ( Heb ze net gezien,daarom dat ik er naar refereer )Dat zijn A1's,van dichtbij zie je elk vezeltje op hun vestje( zolang de DOF het toelaat),bij Crets zelfs een van zijn grijze haren.Ik vermoed dat deze genomen zijn met een MF,maar de huidige evolutie maakt dat zulke dingen ook gaan mogelijk worden met een kleinbeeld ,( vooropgesteld,de goeie lenzen,techniek enz. ) en dat is toch zondermeer mooi?

Walter
                            Zoals ik in een ander topic al aanhaalde, je hebt ook objectieven nodig die zulk oplossend vermogen halen, en je loopt dan al hard tegen natuurkundewetten aan.

15MB ipv 10MP en dezelfde kwaliteit per pixel? Mooi! Als je dat dan verkleind naar 900x600, heb je nog minder ruis!

Dave
                            pixelpusher

Comment

Zoals ik in een ander topic al aanhaalde, je hebt ook objectieven nodig die zulk oplossend vermogen halen, en je loopt dan al hard tegen natuurkundewetten aan.

15MB ipv 10MP en dezelfde kwaliteit per pixel? Mooi! Als je dat dan verkleind naar 900x600, heb je nog minder ruis!

Dave
                              ja ik zie het in de reviews al staan
                              "... sensor outresolves resolving power of L glass ..."

Comment

Digic 4? ik dacht dat japanners dat nummer nooit gebruikten?
                                Het klinkt wel logisch dat de xx reeks eens een keer meer pixels zou hebben dan de xxx reeks (of evenveel als de 500D er komt...), omdat velen zich daar toch nog steeds door laten leiden en velen met een 40D zich mss bekocht voelden met de 450D

groeten,
                                Koen
                                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                                X