Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    In plaats van dat de merken elkaar proberen dood te doen met body's zouden ze beter eens wat met hun objectieven concureren.
    Sommige prijzen van objectieven zijn toch wel wat met de haren getrokken vind ik. Vroeger waren zoomobjectieven zeer duur en nu de primes nochthans zijn die laatste het goedkoopst te maken.
    Het lijkt zo wat op printers, de inkt die er inzit kost haast zoveel dan heel de printer.
    Zoomlenzen zijn nochtans duurder dan primes. Je kan een 50 F/1.4 niet vergelijken met een 18-55 IS. Je kan de extra precisie die nodig is om een objectief dat twee of meer stops nauwkeuriger moet scherpstellen samen te stellen niet zomaar wegtoveren.

Ook de hoeveelheid glas dat aanwezig is in een "normale" prime ligt een stuk hoger dan de gemiddelde consumer zoom.

De ultra-tele's die moet je buiten beschouwing laten. Dat zijn monsters waar je gewoon niks mee kan vergelijken. Die worden met de hand geassembleerd.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Je kan een 50 F/1.4 niet vergelijken met een 18-55 IS. Je kan de extra precisie die nodig is om een objectief dat twee of meer stops nauwkeuriger moet scherpstellen samen te stellen niet zomaar wegtoveren.

Dave
      Verklaar u nader!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Verklaar u nader!
        Een objectief met een maximale opening van F/1.4 is drie stops sneller dan een objectief met een maximale opening van F/4. Grosso modo kunnen we dus een 50 F/1.4 vergelijken met een 18-55 IS op 50mm, die daar waarschijnlijk F/4.5 zal zijn maar dat doet niets terzake met de discussie.

Drie stops sneller betekent ook drie stops minder scherptediepte, vol open. Dat wil zeggen dat alle componenten in dat objectief (glas, diafragma, AF motor) veel nauwkeuriger samengesteld moet zijn, met minder marge voor fouten.

Front- of backfocus ga je niet krijgen op F/4, of je toestel moet flink rammelen. Het is pas bij extreem grote openingen, F/2.8 en groter dat zulke fouten naar voor komen, vooral dan door de foutmarges die fabrikanten hanteren bij de specificatie van de mount. Daarom dat micro-adjustments in de menus alleen beschikbaar is bij de professionelere reeks camera's.

Da's ook de reden waarom de F/2.8 zooms van Canon bijna allemaal tot het 'L' segment behoren (met de 17-55 F/2.8 als grote uitzondering, en mocht het niet om een EF-s objectief gaan dan had het waarschijnlijk ook die rode ring gehad) en ook fors duurder zijn.

En da's ook de reden waarom je met een F/2.8 zoom dat niet van Canon is wat geluk moet hebben en een goei exemplaar moet hebben. Ze moeten ergens op besparen, en bij SIGMA blijkt dat spijtig genoeg in de quality control te gebeuren.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Goh, en zeggen dat ik cameras gebruik die 3 en 4 jaar geleden gelanceerd werden (5D/20D).
          Dat moet ondertussen toch echt ouwe bucht zijn waar je niks deftigs meer uit krijgt .
          Dat moet het zijn, mijn 2 5D's geven tegenwoordig bewogen beelden.
          Het kan ook zijn dat ik intussen zelf 3 jaar ouder ben en meer bibber.
          Wie zal het zeggen ?

Dpaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Goh, en zeggen dat ik cameras gebruik die 3 en 4 jaar geleden gelanceerd werden (5D/20D).
            Dat moet ondertussen toch echt ouwe bucht zijn waar je niks deftigs meer uit krijgt .

Ik lever nog quasi dagelijks werk af met mijn 10D... Bijna antiek dus!
            | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
            100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Dat moet het zijn, mijn 2 5D's geven tegenwoordig bewogen beelden.
              Het kan ook zijn dat ik intussen zelf 3 jaar ouder ben en meer bibber.
              Wie zal het zeggen ?

Dpaul.
              Geen probleem.
              Ik las net op Dpaulreview dat er in september een Dpaul Mark II wordt uitgebracht.
              Mét IS.

Comment

Ik heb gelukkig op mijn 30d de CF 'Stop working after a new model is released' op Off gezet
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

De geruchten zijn toch wel vrij sterk. De ISO prestaties zouden daarbij ook sterk verbeterd zijn. Klinkt misschien ongelooflijk, maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat de technologische stappen voorwaarts altijd even groot zijn. Het kan best dat er af en toe een revolutie in plaats van een evolutie plaatsvindt. Dat was destijds ook zo met de 300D bijvoorbeeld.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het per se waar is, maar iemand die een vals gerucht in de wereld wil helpen zou waarschijnlijk minder revolutionaire specs verzinnen.

Ik vond trouwens dit interview ook erg interessant:

* A rough estimation via the press centre for the Beijing olympics showed that about 70% of news photographers are Canon users [Quite the same as the number reported by Canon Professional Network for Euro 08]

* Canon has no plans to join the Micro 4/3 industry at the moment. Canon has different sized sensors already, and users have different systems. Most of them don't want to invest for another new system.

* Canon thinks different sensors have their own characteristics, whether or not APS-C will be replaced completely depends on market demand, but Canon takes the upcoming decrease of Full Frame camera cost due to sensor cost dropping as a good sign, which makes FF more affordable.

* The 50 Megapixel sensor is not ready to be used in cameras because other components are to be improved to fit it, for instance, larger sensor demands a larger body. The reason why Canon annouced this news is to prove her technological leadership is 10 years ahead of others. [that's an APS-H sensor in the original announcement BTW]

* On the 1D merging issue, with today's CMOS technology, it is not easy to get "Good quality, high speed" at the same time. Yet Canon tech has been developing rapidly, once the cost is reasonable, we can solve this problem.

* No words on 5D successor, saying that no such information available. But they have received feedback from Chinese dealers saying that people are waiting for a new 5D and 12MP will be enough already.

* About Canon's lack of passion about things like HDMI.... These technologies are not Canon's core ones but developed by others instead, we will buy them and put them in our camera if we found it necessary. We often need to make decisions between different features, for example, there is a company which uses vari-angle LCD on its monitor, this sacrifices the size of the monitor, some may thing it is good, visa-versa, and Canon has to pick the choice which most will appreciate, but not everyone will be satisfied.[this echoes what Chuck Westfall said during CES, with OLED, the display of SLRs will be a part of Canon's core technology, then we will see better monitors on them] Eye-controlled focus, we are not using it because of feedback from the market, but we haven't stop developing it,.

* Canon has noticed market demand of a product with small body but large sensor size, but no development has been carried out yet, Canon focuses on how to combine convenience and quality.[With that said, it may imply that "a product with small body but large sensor size" can not provide a versatile enough focal length range

Het feit dat Canon zegt dat de produktiekosten van full frame sensors zo hard omlaag gaan hint mij er op dat de 5D mkII, die er binnenkort ook aankomt, wel eens verrassend goedkoop zou kunnen zijn. Dan denk ik aan ergens rond de 1500 euro. Dan komt deze camera bijna aan de horizon van mijn budget.
                  Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                    De ISO prestaties zouden daarbij ook sterk verbeterd zijn. Klinkt misschien ongelooflijk, maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat de technologische stappen voorwaarts altijd even groot zijn.
                    Kijk maar naar Nikon. Ik achtte het eerst ongeloofwaardig, maar ze zijn toch plots mijlenver vooruitgegaan op dat vlak.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Kijk maar naar Nikon. Ik achtte het eerst ongeloofwaardig, maar ze zijn toch plots mijlenver vooruitgegaan op dat vlak.

Dave
                      Dat is gewoon een strijkijzer erover.
                      Zo kan iedereen het, ook Nikon kookt met water.

Comment

misschien is er iets van aan.

De 20D kende ook een beperkte "levensduur".

Ik ben allesinds zeer benieuwd. Vooral naar ISO 3200 prestaties en weather sealing (liefst volledig)
                        http://frederikherregods.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
                          misschien is er iets van aan.

De 20D kende ook een beperkte "levensduur".

Ik ben allesinds zeer benieuwd. Vooral naar ISO 3200 prestaties en weather sealing (liefst volledig)
                          De 20D doet ut bij mij nog altijd....

Het enige dat mij interesseert bij een nieuwe camera is:
                          Hoe gaat ie om met een hoge dynamic range (tegenlicht)

Zolang dat niet beter is dan mijn 20D (en niet marginaal maar echt een paar stappen beter) mogen ze alle gadgets enz. houden

Mijn voorspelling voor de 50D :
                          Meer gadgets en geen betere DR...

Ben ik cynisch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            photokina nadert en de geruchten molens beginnen op gang te komen op DPREVIEW

canon 50d
                            15.1mp
                            VGA LCD
                            6.5fps
                            Weather Sealed
                            Improved LV
                            Improved Sensor Clean
                            9 Point AF
                            DIGIC III

zie hier
                            http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=28995414
                            eindelijk een hoge resolutie LCD scherm, zodat we onmiddelijk op de camera kunnen controleren of de details scherp zijn

die 15 mp zullen eerder 12 zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Meer gadgets en geen betere DR...
                              Ben ik cynisch?

Neen.

Het enige wat telt is, zijn de foto's (nog) beter.
                              Al de rest is marketing.

Better IQ !

Dpaul
                              DPaul - A.FIAP
                              D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                                Neen.

Het enige wat telt is, zijn de foto's (nog) beter.
                                Al de rest is marketing.

Better IQ !

Dpaul
                                Gadgets kunnen nuttig zijn.

Ik denk niet dat er iemand klaagt dat de D3/D700/D300 er Live View met AF bijgekregen heeft.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X