Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
    Grootste raw totnogtoe: 21,1 Mb, wat dan 86 Mb wordt als TIFF...

Op een 2GB kaartje geeft dat ongeveer 80-90 foto's, afhankelijk van ISO en beeldinhoud.
    Merci voor de info, Rudy ook.

Ik kijk reikhalzend uit naar de 50D als opvolger van m'n 350D, maar ik zie een beetje tegenop de bestandgrootte van de foto's.
    Geef toe: 86Mb als Tiff... dat vraagt redelijk wat opslagruimte en verwerkingscapaciteit. Nu ja, da's evolutie zeker?

Wat de 17-85 betreft: die heb ik al, maar ik zou willen weten of de beeldkwaliteit voldoet om die te blijven gebruiken. (scheidend vermogen t.o.v. vele megapixels, je begrijpt me wel)
    De 17-55 2.8 is een alternatief, maar weer zoveel duurder.
    www.bigducksix.be

Comment

Hier nog een paar voorbeelden van iemand die wat ISO-testen heeft uitgevoerd.

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=29576395
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

50D test fotos op imaging-resource (ook RAW)

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

Voorbeeld ISO6400:

Actual sample pictures taken by the Canon EOS 50D digital camera. Links to detailed review and data sheet.

Comment

Hallo,

Er zitten teveel pixels in elkaars weg en heel de PP wordt veel trager, door de veel grotere filemaat.

De 30D gaf meer detail, lijkt mij

Hopelijk, gaan de paar snufjes de mensen overtuigen, anders wordt het geen bestseller.

Groetjes
          Veronique
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            Hallo,

Er zitten teveel pixels in elkaars weg en heel de PP wordt veel trager, door de veel grotere filemaat.

De 30D gaf meer detail, lijkt mij

Hopelijk, gaan de paar snufjes de mensen overtuigen, anders wordt het geen bestseller.

Groetjes
            Veronique
            Tuurlijk word het een bestseller, de mensen willen meer pixels, je kan je niet voorstellen hoe de hype van de megapixels overgewaaid is vanuit het compaktcamera wereldje....
            Ik was net op de mini fotokina, op de Canon stand, en zowat iedereen spreekt erover.
            pixels pixels pixels, als iemand de 5DmkII in zag, (waar je daar mee kon spelen), was het steevast het eerste wat men zei, ow, dat is die met 22 mpixels.
            Nu, de 50D is gewoon beter dan zijn voorgangers, en met die meer pixels zullen we moeten leven, Canon ramt ze er ons gewoon in, er is geen keuze meer.
            Maar een camera is meer dan de pixels alleen.

Hoe langer je wacht om een nieuw model te kopen, hoe meer pixels ze zullen hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Tuurlijk word het een bestseller, de mensen willen meer pixels, je kan je niet voorstellen hoe de hype van de megapixels overgewaaid is vanuit het compaktcamera wereldje....
              Ik was net op de mini fotokina, op de Canon stand, en zowat iedereen spreekt erover.
              pixels pixels pixels, als iemand de 5DmkII in zag, (waar je daar mee kon spelen), was het steevast het eerste wat men zei, ow, dat is die met 22 mpixels.
              Nu, de 50D is gewoon beter dan zijn voorgangers, en met die meer pixels zullen we moeten leven, Canon ramt ze er ons gewoon in, er is geen keuze meer.
              Maar een camera is meer dan de pixels alleen.

Hoe langer je wacht om een nieuw model te kopen, hoe meer pixels ze zullen hebben...
              Ik wil MINDER pixels

Maar wel BETERE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Ik wil MINDER pixels

Maar wel BETERE
                ik wil gewoon betere pixels, het mogen er meer zijn. Vandaag even met de 5DmkII kunnen werken, en de details die daaruit komen zijn toch wel indrukwekkend, ik kon blijven inzoomen, en er bleven details zichtbaar.
                Maar ik heb de beelden moeten wissen, helaas, dat was de deal. de 5DmkII was nog niet geen produktiemodel.
                Het gevoel zegt me na deze test, dat het wel kan op FF, meer EN beter.
                Nu nog wachten tot eind november....

Comment

RescuePro!
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

ha hendrika gefeliciteerd meet de aankoop ik denk dat je er net zo tevreden mee bent als ik
                    www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      ....
                      Nu nog wachten tot eind november....
                      eind ? Damn, nadat ze eerst zeiden levering binnen 2 weken (wat ik niet geloofde) , dan zeiden ze "begin november" ...waarom zeg je eind november , Weet je meer ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                        eind ? Damn, nadat ze eerst zeiden levering binnen 2 weken (wat ik niet geloofde) , dan zeiden ze "begin november" ...waarom zeg je eind november , Weet je meer ?
                        inderdaad, eerst 2weken, en nu eind november, begin december, en ze zeiden erbij.. mondjesmaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
                          ha hendrika gefeliciteerd meet de aankoop ik denk dat je er net zo tevreden mee bent als ik
                          Daar mag je zeker van zijn De overstap van 400D naar 50D is groot.
                          Moet wel nog het toestel leren kennen maar dat maakt het juist plezant!
                          Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                            Daar mag je zeker van zijn De overstap van 400D naar 50D is groot.
                            Moet wel nog het toestel leren kennen maar dat maakt het juist plezant!
                            Pff, ik wil ook

Comment

Daar mag je zeker van zijn De overstap van 400D naar 50D is groot
                              Ik ben niet steil achterovergevallen van verbazing toen ik hem vasthad, maar hij was gelukkig met een telelens niet zoveel groter en zwaarder dan de 400D
                              (nadat de battery pack er was afgehaald, zag je hem niet staan tussen al die 1D monsters )

Er zijn op 2 jaar de 40D en de 450D tussengekomen, en de 50D heeft alle verbeteringen van deze twee plus nog een aantal nieuwe, het wordt stilaan tijd voor een upgrade

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Ik ben niet steil achterovergevallen van verbazing toen ik hem vasthad, maar hij was gelukkig met een telelens niet zoveel groter en zwaarder dan de 400D
                                (nadat de battery pack er was afgehaald, zag je hem niet staan tussen al die 1D monsters )

Er zijn op 2 jaar de 40D en de 450D tussengekomen, en de 50D heeft alle verbeteringen van deze twee plus nog een aantal nieuwe, het wordt stilaan tijd voor een upgrade
                                Ben ook niet steil achterovergevallen hoor, daar is wel wat meer voor nodig
                                Hij is wel groter en zwaarder dan de 400D, en méér dan zwaar genoeg een grip erbij zou al te zwaar worden voor mij, maar dit moet ieder voor zich uitmaken wat te zwaar is of niet.
                                Als ik op stap ga met mijn fotomateriaal wil ik ook niet afgebeuld thuiskomen, het moet in de eerste plaats ontspanning zijn, het is en blijft een hobby voor mij.
                                En ik ga hier ook de 400D niet afbreken ben er altijd tevreden van geweest enkel de ruis heeft mij doen overstappen. Maar ik zie nu toch wel een verschil... alleen de kleuren al, het scherm en ja de ruis..... de rest moet ik nog ontdekken

Je kan ook niet gaan vergelijken met die 1D monsters zoals jij ze noemt, die kosten driemaal zoveel.
                                Groetjes Hendrika

Comment

Working...
                                X