Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    Maar dan blijft er nog het nadeel van de diffractie en het dynamisch bereik (zeker op hoger ISO). dat krijg je niet terug door te verkleinen
    Het dynamisch bereik misschien niet, maar het nadeel van de diffractie dan weer wel, omdat je minder detail overhoudt.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik ben ook de mening toegedaan trop is teveel en teveel is trop.
      Maar de 50D is een enorme stap voorwaarts tov de 40 op andere vlakken, snelheid, menu's, meer resolutie, stille sluiter, betere live view, kortom, op alle gebied is de 40D verbeterd.
      snip ...
      You must be kidding ! ... Steek een DIGIC IV processor in een 40D en een "grotere" sensor, steek er wat cosmetische toeters en bellen bij en je hebt een 50D ... face it .. als men dpreview recensie aandachtig leest is dit wel de conclusie die men logischerwijze *moet* trekken, 99% van de "verbeteringen" komen op rekening van de DIGIC IV cpu ... andermaal is het niet duidelijk waar Canon met dit model naartoe wil net als bij de 1000D (of overstappen naar Nikon voor een D90 kan ook nog natuurlijk, en voor minder geld )

Much ado about nothing ?

Comment

Na het lezen van de review weet ik dat er geen enkele reden is om mijn 40D te "upgraden" naar een 50D.

Misschien hebben ze tegen de volgende upgrade een verbeterde sensor-technologie die wel goed werkt met een heel veel pixeltjes, maar op deze manier gaat het zeker niet de goede kant op...

Tussen de 20D en de 40D was het grootste verschil de verbeterde AF, en dat merk ik wel duidelijk (ik gebruik ze allebei).
        In de foto's zie ik eigenlijk geen opmerkelijke verschillen, als je dus geen supersnelle AF en een groter scherm nodig hebt, dan is zelfs een upgrade van een 20D overbodig.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Iedereen heeft zijn eigen criteria.
          En daar zit de oorsprong van ELKE discussie over kwaliteit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Eigenlijk maakt canon het dus simpel voor mij. Dit is een camera die ik dus zeker niet moet kopen. Men vergelijkt hier met 40D maar die 40D was al niet interessant om naar te upgraden tov mijn 20D en de 50D duidelijk ook niet. Natuurlijk doet hij beter op sommige vlakken. Maar ik kan niet beweren dat ik een probleem heb met de 20D op dat gebied. Het enige dat mij echt zou kunnen overhalen is beeldkwaliteit en sinds de 20D is daar eigenlijk niet echt vooruitgang in gemaakt. 30D was hetzelfde, 40D niet beter en 50D eigenlijk slechter....... Very bad Canon. (uitgaande van maxprint formaat van 45x30 cm)
            Ik kan je ergens wel volgen. Bij elke trap kwam er steeds naar boven ik moet niet upgraden want is dat alles.
            Maar als je de lijst maakt met verschillen tussen 20D en 50D dan wordt deze toch wel groot. Ik denk als je de 50D naast de 20D gebruikt dat de meeste toch onmiddelijk de voorkeur aan de 50D gaan geven. Uiteraard moet je nooit upgraden zolang je oude camera het goed doet.

Een andere vraag is, wat verwachten we dan nog van een betere beeld kwaliteit.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik kan het ook perfect begrijpen dat canon deze camera maakt en dat hij goed verkocht wordt. Ik denk alleen dat men een camera zou maken met exact dezelfde snufjes, maar dan een 12mp sensor ofzo, dat hij nog veel beter zou verkopen...
              Zoals ik al zei, ze zouden beter de 2 markten aanspreken, de 50D laten bestaan een een tussenmodel maken met dus die minder megapixels iets a la 40D mk II
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                Ik denk alleen dat men een camera zou maken met exact dezelfde snufjes, maar dan een 12mp sensor ofzo, dat hij nog veel beter zou verkopen...
                Ik denk het niet, want een bedrijf als Canon doet uitgebreid onderzoek naar de wensen van de klanten. Als dezelfde camera met 12MP beter had verkocht, dan hadden ze het zo wel uitgevoerd.

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ik kan je ergens wel volgen. Bij elke trap kwam er steeds naar boven ik moet niet upgraden want is dat alles.
                  Maar als je de lijst maakt met verschillen tussen 20D en 50D dan wordt deze toch wel groot. Ik denk als je de 50D naast de 20D gebruikt dat de meeste toch onmiddelijk de voorkeur aan de 50D gaan geven. Uiteraard moet je nooit upgraden zolang je oude camera het goed doet.

Een andere vraag is, wat verwachten we dan nog van een betere beeld kwaliteit.
                  Natuurlijk is de 50D in zijn geheel beter dan de 20D/30D/40D. Daarover bestaat geen twijfel. Maar of die verschillen ook relevant zijn is weer iets anders en persoonlijk. Groter scherm, snellere AF, snellere werking, sealing enz ik heb er geen boodschap aan. Het is zeker leuk van deze extra's te hebben maar het scherm en de AF werking etc van de 20D voldoen perfect voor mij. Beeldkwaliteit is eigenlijk ook goed genoeg voor mij maar ik wil wel beter. Een 5D is bijvoorbeeld duidelijk beter voor wat ik ermee doe. En al de andere XXD's sinds zijn dat eigenlijk niet echt. Een fractie beter op lage iso dat zal nog wel lukken maar dat is nu juist waar het niet nodig is. En zeker niet beter op hoge. Tja dan is de keuze voor een 5D voor mij snel gemaakt. Maar ik hoopte ergens toch dat ze bij canon er met de 50D in zouden slagen van dit te veranderen en te doen wat ze met de 20D ook gedaan hadden namelijk ondanks meer pixels een duidelijk betere beeldkwaliteit over alle iso's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    You must be kidding ! ... Steek een DIGIC IV processor in een 40D en een "grotere" sensor, steek er wat cosmetische toeters en bellen bij en je hebt een 50D ... face it .. als men dpreview recensie aandachtig leest is dit wel de conclusie die men logischerwijze *moet* trekken, 99% van de "verbeteringen" komen op rekening van de DIGIC IV cpu ... andermaal is het niet duidelijk waar Canon met dit model naartoe wil net als bij de 1000D (of overstappen naar Nikon voor een D90 kan ook nog natuurlijk, en voor minder geld )

Much ado about nothing ?
                    euuuh??? i beg your pardon???
                    wat had je dan verwacht? natuurlijk blijft de camera in hetzelfde segment spelen, en aangezien de body top is, en door veel amateurs als topcamera beschouwd, is er nog geen een camera in de XXd reeks wereldschokkend vooruit gegaan.
                    Maar toch, is het zo, dat een 40D, (ook al denk jij dat het enkel een digic en zo verschil in zitten, en dan nog diekan je niet in je D40 plaatsen), de oude cam is. Punt gedaan. afgedaan op marketing en obsolete. simple, en basic, maar zo is het.
                    Wat niet wil zeggen dat de 40D slecht is. maar de 50D is beter op praktisch alle gebied.
                    1000D, is een heel erg duidelijk segment hoor, de instappers. De goedkoopste Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht

Als ik kijk wat voor mooie gladde platen op iso 1600 bij slecht licht er uit de 50D komen, wauw.

Groeten
                      Dus u vindt gladde platen wel mooi?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Dus u vindt gladde platen wel mooi?
                        Ja, ik ben best tevreden over de ruisprestaties die ook beter zijn als van de 40D.
                        Vind ook dat hij vergelijkbaar is met de D300 al zijn er uiteraard verschillen soms in het voor of nadeel
                        Veel camera voor weinig geld dus, ben een gelukkig man.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          euuuh??? i beg your pardon???
                          wat had je dan verwacht? natuurlijk blijft de camera in hetzelfde segment spelen, en aangezien de body top is, en door veel amateurs als topcamera beschouwd, is er nog geen een camera in de XXd reeks wereldschokkend vooruit gegaan.
                          Maar toch, is het zo, dat een 40D, (ook al denk jij dat het enkel een digic en zo verschil in zitten, en dan nog diekan je niet in je D40 plaatsen), de oude cam is. Punt gedaan. afgedaan op marketing en obsolete. simple, en basic, maar zo is het.
                          Wat niet wil zeggen dat de 40D slecht is. maar de 50D is beter op praktisch alle gebied.
                          1000D, is een heel erg duidelijk segment hoor, de instappers. De goedkoopste Canon.
                          Sorry maar dit is "cosmetische" prietpraat om een produkt verkocht te krijgen .. natuurlijk weet ik wel dat bij elk "nieuw" model het oude direct "obsolete" schijnt te worden op het punt af dat men suggereert dat de oude geen fotos meer maakt haha ! .. dat is wat de verbruikers (let wel "ver"bruikers niet "ge"bruikers) wel willen ... en ik durf zelfs heel hard betwijfelen of het "binnenwerk" van een 50D niet in een 40D kan, kijk maar naar de bodies op dpreview.
                          Doe trouwens zelf de analyse en ga na welke "verbeteringen" van de 50D vrij eenduidig terug te voeren zijn op de betere prestaties van de DIGIC IV .. je zou met een bons kunnen wakker worden !
                          Het punt is dat de 50D niets echt fundamenteels beter biedt dan de 40D maar dat het spul moet verkocht geraken ook al moet men daarvoor de 40D sales opofferen ... niemand betwijfelt dat er verschillen zijn, of die het sop de kool waard maken is maar zeer de vraag !
                          Ik ben in elk geval bijzonder tevreden dat ik mijn geld in mijn zak gehouden heb ... .. en BTW toen de eerste beelden van de 50D en D90 verschenen op dpreview wist ik intuitief al dat de 50D "niks" zou worden ... de review heeft mij dus niet echt iets nieuws verteld .. sorry

.. en de 1000D een duidelijk segment ?? kom aan zeg .. wat waren de 300D 350D 400D en 450D dan ? ... een ander segment met een halve duimbreedte verschil ? teveel van hetzelfde maar net niet verschillend genoeg ? en dan wil ik nog een uitzondering maken voor de 450D ..

Comment

Ik heb zelf een 40D, 50D, en nog een paar cameraatjes en geloof me, de 40D is een andere camera. 50D is alles wat de 40D moest ontbreken, heerlijke sluiter (enorm verschil), véél beter scherm, véél sneller in wegschrijven, bruikbare auto-iso, een hogere resolutie, en nog veel meer. Dit zijn gewoon feiten. Belangrijk of niet, maakt ieder voor zich uit. Feit is dat de 40D oud is, en de 50D nu de norm.
                            Maakt de 40D slechtere foto's sinds de 50D op de markt is? natuurlijk niet. Maar de 50D maakt ze weer iets beter dan de 40D.

Over de 1000, er zijn altijd mensen die de drempel van XXX€ nodig hebben om in te stappen. net zoals er menen zijn die geen 50D willen kopen

Mijn conclusie, de wereld draait door, de 50D is misschien niet op alle vlakken zoveel beter, maar dat zal de 5DmkII ook niet zijn, toch zullen we hem kopen, er is niks anders meer binnenkort.

Comment

Wat zo lullig is aan de XXD reeks, is dat je weet dat je binnen het jaar een opvolger van je camera mag verwachten, waar net die dingen inzitten waar je nu een hogere reeks voor moet kiezen. Bijvoorbeeld de filmfunctie van de 5DMarkII, ik verwacht die zeker in een 60D met nog wat snufjes erbij en een paar megapixel extra.
                              Bij een XD reeks, is dat veel minder het geval.

Ik zit zelf nog erg te twijfelen tussen een 50d en een 5DMarkII..
                              5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                              Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                http://www.dpreview.com/news/0810/08...s50dreview.asp

Nog nooit gezien.

Very quiet mirror mechanism (plus 2 silent shooting options in live view)

High ISO performance worse than 40D
                                Per-pixel detail not as good as on good 10 or 12 megapixel cameras
                                High-end lenses required to get the most out of the camera
                                Vergelijking met een a700 v2, terwijl iedereen al sinds begin vorig jaar v3 firmware heeft en ondertussen zelfs v4 bij de meesten in gebruik is... Ik vraag me af waar ze die nog gevonden hebben. De jpeg-vergelijking wordt hierdoor alvast waardeloos.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X