Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Het is ook de inconsistentie in de fotonenreeks die ruis veroorzaakt en dat heeft niets met de afmeting van de fotosites te maken.
    Daarbij moet je er ook rekening mee houden dat de kwaliteit van de fotosites toeneemt waardoor bijvoorbeeld hete ruis en ruis als gevolg van electrische velden afneemt.
    Om bijvoorbeeld te stellen dat, wanneer de fotosite van een 5D 8.2 µm groot is en die van een 5Dmk2 'slechts' 6,4 µm, een verschil van 28% in ruisprestatie daarvan het gevolg is gaat veel tever.
    Wanneer je de methoden van ruisonderdrukking van 10 jaar terug vergelijkt met die van heden, dan zie je een bijna onvoorstelbare verbetering.

En de technologie (sensor ontwerp/fabricage en de nauwkeurigheid van de AD omzetters) schrijdt voort onstuitbaar.

De volgende doorbraak is de gallium oxide sensor.

Comment

Zo te zien aan de posts van de eerste kopers, is de 50D toch weer een (flink) stapje vooruit in hoge ISO tegenover de 400D, 450D, 40D

(een random selectie, dit is geen overzicht)

Of gaat iedereen hier resoluut voor een 5D II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Of gaat iedereen hier resoluut voor een 5D II
        Vanmiddag een 50D in afwachting van de 5DII...
        (maar vraag nog niet naar foto's - voorlopig nog geen tijd om ermee te spelen helaas...)

Comment

Citaat:
          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL IN DE 5D II topic
          mwoah... zo hard heb ik dat filmen ook niet nodig. Ik heb ook een mini DV camera en die gebruik ik ook al bijna nooit . En mijn 40D is nog steeds beter dan ikzelf ben dus wat dat betreft... En als tweede body erbij (volgend jaar?) lijkt een 50D me ook prima geschikt

Om niet of-topic te gaan bij de XD-ers:

ik vraag me zelfs af of een 50D al niet een beetje overkill is voor een amateur zoals ik
          Over de IQ van mijn 400D in combinatie met mijn lenzen heb ik absoluut niet te klagen, een 450D was weer een stuk beter
          Als Canon voortgaat om met lagere reeksen de voorgaande van de hogere reeks te evenaren of te overtroeven moet je de 50D NU kopen en geen half jaar wachten

Tussen de XXXD en de XXD is er maar grofweg 500 EUR verschil, dat is weinig in vergelijking met zelfs een amateurlenzenset, maar de amateurs die het laatste jaar een 1Ds III gekocht hebben voor de hoge resolutie kijken nu op een enorm veel grotere meeruitgave aan tegenover de 5D II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Citaat:
            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL IN DE 5D II topic
            mwoah... zo hard heb ik dat filmen ook niet nodig. Ik heb ook een mini DV camera en die gebruik ik ook al bijna nooit . En mijn 40D is nog steeds beter dan ikzelf ben dus wat dat betreft... En als tweede body erbij (volgend jaar?) lijkt een 50D me ook prima geschikt

Om niet of-topic te gaan bij de XD-ers:

ik vraag me zelfs af of een 50D al niet een beetje overkill is voor een amateur zoals ik
            Over de IQ van mijn 400D in combinatie met mijn lenzen heb ik absoluut niet te klagen, een 450D was weer een stuk beter
            Als Canon voortgaat om met lagere reeksen de voorgaande van de hogere reeks te evenaren of te overtroeven moet je de 50D NU kopen en geen half jaar wachten

Tussen de XXXD en de XXD is er maar grofweg 500 EUR verschil, dat is weinig in vergelijking met zelfs een amateurlenzenset, maar de amateurs die het laatste jaar een 1Ds III gekocht hebben voor de hoge resolutie kijken nu op een enorm veel grotere meeruitgave aan tegenover de 5D II
            Bedankt voor het " overplaatsen" Da's idd handiger

Tja, ik zou met een 450D net zulke goede/ slechte foto's maken als ik nu doe met de 40D. Maar er is natuurlijk meer dan alleen maar image quality. Er is ook nog gebruiksgemak. Een tweede display bovenop de camera, meer bedieningsknoppen dus minder in menu's knoeien, etc. Dan is er nog de betere bouw (betere materialen, betere afdichtingen tegen water etc) Of dit zaken zijn waar je als amateur zonder kunt, hangt natuurlijk van jezelf af en waar je de camera veel gebruikt. Ik zou de bouw en de gebruiksgemak van de 40D in ieder geval voor geen geld willen ruilen voor die van een 450D....

Canon is momenteel wel steeds bezig om met de lagere reeksen de hogere reeksen te evenaren maar steeds wel alleen m.b.t. image quality. Maar wat betreft al die andere zaken blijven de XXXD's , XXD's en XD's toch duidelijk verschillen...
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Maar er is natuurlijk meer dan alleen maar image quality
              t'is waar, misschien wordt het tijd een stapje hoger te gaan dan de 400D en een 50D te nemen
              zo heb ik een heleboel verbeteringen ineens

een mens leeft tenslotte maar één keer

maar ik doe m'n 400D niet weg

terug serieus:

de hele discussie die in de 5D en 1D topics wordt gevoerd over de zin van hogere pixeldichtheid en de "outresolving" van de lenzen is des te belangrijker bij de 50D

de kans is bv reëel dat mijn EF100-400 (en veel andere zoomlenzen) op of over de grens gaat zitten en ik er niet meer detail ga uithalen
              maar hopelijk zal ISO 800 dezelfde ruis geven dan ISO 400 op de 400D, vandaar kortere sluitertijden of nog werken bij minder licht
              de AF kan toch niet anders dan beter zijn, en ook met 6 ipv 3 fps zullen BIF's beter lukken

positioneerde Canon de 50D niet als "sport and wildlife" camera ?

Comment

Heb nog niet veel tijd gehad (heb hem nog maar een paar uur) om een paar tests te doen met de canon 50D maar mijn eerste bevindingen zijn zeker positief!

Ik weet nu niet wat jullie willen zien, maar heb een foto gemaakt op statief, f/ 16 iso 2500 & 3200 en geen ruis te bespeuren! Foto's genomen in jpeg en niet gecropt of verscherpt.
                Indien jullie die willen zien post ik ze .
                Groetjes Hendrika

Comment

Ik weet nu niet wat jullie willen zien, maar heb een foto gemaakt op statief, f/ 16 iso 2500 & 3200 en geen ruis te bespeuren! Foto's genomen in jpeg en niet gecropt of verscherpt.
                  Indien jullie die willen zien post ik ze .
                  Wij zouden ze ook graag zien maar dan zonder RD
                  Misschien nog wat fotokes op iso800 en iso1600.
                  Franske
                  Fuji + glas.

Comment

Hier zijn ze dan: niet verscherpt en geen ruis uitgehaald!
                    Wil geen commentaar op de foto's zelf, het was mij enkel om de ruis te doen!
                    Foto's zijn binnen genomen zonder flits.

Alle gegevens zitten nog in de foto's.

ISO 2500

ISO 3200
                    Groetjes Hendrika

Comment

Ik zie ze niet ,enkel een kruisje.
                      Franske
                      Fuji + glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                        Ik zie ze niet ,enkel een kruisje.
                        Versta er niks van, ik zie ze wel
                        Heb PM gestuurd.
                        Groetjes Hendrika

Comment

Ziet er goed uit
                          Kun je een 100% crop posten?

Comment

Foto's zijn gewoon zichtbaar, en O wat weinig ruis

Peter
                            www.dpix.nl event photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Ziet er goed uit
                              Kun je een 100% crop posten?
                              Ben nog een leek hoor Wat bedoel je met 100% crop?
                              Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                                Ben nog een leek hoor Wat bedoel je met 100% crop?
                                Gewoon op je originele foto van 15MP een stukje uitknippen van bv 600x600 pixels en dat posten.
                                Of je kan ook een link zetten naar de originele 15MP foto, zodat degene die willen zelf kunnen pixelpiepen.
                                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                                X