Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 - d700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D3 - d700

    D700 omwille van de prijs De evolutie en devaluatie van de body's gaat nu al zo snel, dus geef ik liever mijn geld uit aan de betere objectieven

    De dubbele CF van de D3 vind ik overigens wel fantastisch!
    Last edited by frank207be; 16 augustus 2008, 04:52. Reden: Commentaar bijgevoegd

    Comment


    • #17
      Re: D3 - d700

      Niemand dat klaagt over het frame dat bij de D700 maar 95% is? Dit lijkt mij storend bij het maken van composities.
      Hoe moet ik dit interpreteren: zie ik in de zoeker 100% en is mijn foto slechts 95% of andersom? Andersom valt natuurlijk mee te leven
      Is die grip noodzakelijk?

      Beide cameras zijn veel geld en sparen moet ik zoeizo, spaar ik dan wat meer voor de D3 of toch niet?
      Ik ben geen pro sportfotograaf en ook geen journalist, puur hobby dus
      Voor mijn belangrijk: goede beeldkwaliteit, ook bij weinig licht (landschappen, architectuur, concert, modelfotografie en urbex)

      Graag nog wat advies van de nokians

      thx
      Nikon D300s

      Comment


      • #18
        Re: D3 - d700

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Technisch zijn ze behalve de zoeker gelijk
        De gelijke technische verschillen
        1 flits
        2 trilsensor
        3 andere sluiter
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: D3 - d700

          Oorspronkelijk geplaatst door Zim Bekijk bericht
          Niemand dat klaagt over het frame dat bij de D700 maar 95% is?
          Hoe moet ik dit interpreteren: zie ik in de zoeker 100% en is mijn foto slechts 95% of andersom?
          Idem als bij je D50, andersom dus.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #20
            Re: D3 - d700

            Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Idem als bij je D50, andersom dus.
            Okido
            Nikon D300s

            Comment


            • #21
              Re: D3 - d700

              Er is volgens mij ook een serieus verschil tussen D700 en D3 als het op herstellen van de body gaat.

              Bij de D700 zit alles dichter bij elkaar en zal de herstelkost hoger liggen.
              Bij de D3 is alles voorzien op een eenvoudige demontage van de onderdelen.
              Waardoor de herstelling minder lang duurt, en de prijs voor een gelijkaardig probleem minder zal zijn bij D3 dan bij D700.

              Kwa beeldkwaliteit is er geen verschil tussen de 2.
              Als je professionele sportfotograaf bent, kan je de degelijkheid, snelheid, .. wel gebruiken.
              Of dit de prijs rechtvaardigt is een andere vraag.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #22
                Re: D3 - d700

                ik kom van D70 en was de 95% dus al gewoon
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #23
                  Re: D3 - d700

                  Ik heb de D3 en wil geen andere camera mee, ja de D3x zou ik er nog wel bij willen hebben, maar dan moet ik een bank gaan beroven en daar heb ik geen zin in. Was al blij dat ik vorig jaar de D3 van mijn man kreeg.

                  Comment


                  • #24
                    Re: D3 - d700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                    ik kom van D70 en was de 95% dus al gewoon
                    Is ook maar een nulleke verschil
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #25
                      Re: D3 - d700

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Is ook maar een nulleke verschil
                      en wa voor een nulleke

                      dienen D700 is de max ! (maar k hou mijn D70 zenne als reis- en backuptoestel)
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #26
                        Re: D3 - d700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                        en wa voor een nulleke

                        dienen D700 is de max ! (maar k hou mijn D70 zenne als reis- en backuptoestel)
                        Beter nog: een klassieker in wording

                        Comment

                        Working...
                        X