Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slr, dslr, aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: slr, dslr, aankoop?

Oorspronkelijk geplaatst door BartZ Bekijk bericht
    ...Je zegt ook dat de scherptediepte minder goed te regelen is, hoe bedoel je dat precies...er zit op die panasonic toch ook een diafragma voorkeuze, of kun je gewoon niet zoveel scherptediepte bereiken door die ccd ?...
    qua scherptediepte probeer je vooral de DOF (depth of field, onze standaardafkorting voor scherptediepte) te verkleinen om het onderwerp los te maken van zijn omgeving. Hoe groter de sensor, hoe kleiner je DOF voor één zelfde diafragma. Een bridge heeft een kleinere sensor dan een DSLR dus een grotere DOF.
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Re: slr, dslr, aankoop?

Tja, die Panasonics zijn zó goed dat je na verloop van tijd toch een DSLR koopt, 3 tot 5 maal zoveel uitgeeft en dan constateert dat je een heel klein beetje beter af bent.....
      Wil je een kwaliteit die véél beter is dan een bridge dan moet je al semi professioneel gaan met peperdure lenzen en zit je gemakkelijk aan een budget van 4 à 5000 euro.
      Ik zit met een budget van 1500 euro beter dan bij mijn FZ18, maar eigenlijk valt het kwaliteitsverschil een beetje tegen. Moest ik het herdoen ik zou sterk twijfelen. En ik heb dan toch al twee lenzen die een heel stuk beter zouden moeten zijn dan de kitlenzen.
      Ik moet ongetwijfeld nog veel leren om het maximum uit mijn Pentax te halen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
      X