Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

    Mannekes toch...

    Waar gaat dit topic over? Er zijn genoeg mensen die deze µFT wel interessant zullen vinden. De prijs/kwaliteit verhouding bij Olympus is zeer degelijk.
    Elk toestel heeft voor- en nadelen. Zolang je je bewust bent van deze zaken, is er geen probleem. Het draait tenslotte om het maken van foto's.

    Kijk maar eens op myfourthirds. Daar zijn genoeg pareltjes te vinden.

    Stop dus met het Olympus-bashen. Als je zelf liever FF hebt, koop jezelf dan een FF. Het is niet nodig om dan te verkondigen hoe inferieur de rest wel is.
    Get a life & take some pictures.
    Canon 450D

    Comment


    • #32
      Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

      Oorspronkelijk geplaatst door Don Martini Bekijk bericht
      Mannekes toch...

      Waar gaat dit topic over? Er zijn genoeg mensen die deze µFT wel interessant zullen vinden. De prijs/kwaliteit verhouding bij Olympus is zeer degelijk.
      Elk toestel heeft voor- en nadelen. Zolang je je bewust bent van deze zaken, is er geen probleem. Het draait tenslotte om het maken van foto's.

      Kijk maar eens op myfourthirds. Daar zijn genoeg pareltjes te vinden.

      Stop dus met het Olympus-bashen. Als je zelf liever FF hebt, koop jezelf dan een FF. Het is niet nodig om dan te verkondigen hoe inferieur de rest wel is.
      Get a life & take some pictures.
      Amai amai, rap op uw tenen getrapt zeker? Wie is er hier aan het bashen? Mag er niet meer gediscussieerd worden? Wat voor een reactie is dat nu

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #33
        Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

        Het wordt dus een grote compact, met een redelijk grote sensor, en je kan lenzen wisselen.


        Fuji heeft pas een grote compact gemaakt met een redelijk grote sensor (S100FS), en een heel groot zoombereik, waardoor het voor de meeste gebruikers helemaal niet meer nodig is om lenzen te kunnen wisselen.

        Wat is dan het grote voordeel van die "Micro Four Thirds"?
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #34
          Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

          Een sensor van 18×13,5 mm in plaats van 8,8x6,6 mm misschien?

          Comment


          • #35
            Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Amai amai, rap op uw tenen getrapt zeker? Wie is er hier aan het bashen? Mag er niet meer gediscussieerd worden? Wat voor een reactie is dat nu

            Dave
            Tja... Hoe omschrijf je dan uitspraken als "4/3 zal altijd marginaal blijven"?

            Zolang FF niet voor iedereen betaalbaar is, heeft het geen nut om te blijven zeggen dat FF per definitie beter is.
            Er zijn op dit forum duidelijk hoofdzakelijk Canon/Nikon aanhangers. Sony is ook al wat beter vertegenwoordigd. Feit is dat er vaak neerbuigend gedaan wordt over Olympus/Panasonic omdat de cropfactor 2 is.
            Wacht af... Hopelijk kunnen ze met µFT nu echt lichtsterke en compacte lenzen maken. De kwaliteit van de huidige lenzen is zeker dik in orde. Of je het dan nog DSLR mag noemen, is op zich niet belangrijk. Als de beeldkwaliteit maar goed zit.

            Ik zit al lang te kijken naar de E3, maar ik vind dit toestel veel te zwaar. En ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel graag een compacte body en een aantal compacte lichtsterke lenzen zouden willen.
            Canon 450D

            Comment


            • #36
              Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Ondertussen lees ik in de geruchtenmolen dat de andere merken ook al even bezig zijn met de ontwikkeling van een APS-C compact Dus valt nog af te wachten welke producent daadwerkelijk eerst zo'n compacte camera in de winkelrekken heeft liggen...

              Dat zou dan op termijn toch kunnen betekenen:de algemene ontwikkeling van ook "dikke" DSLR's met electronische zoekers,een evolutie,die ik geneigd ben toe te juichen.
              Afwachten wat de kwaliteit van het EVF op de Oly inhoudt,en wat dat doet met de AF snelheid.
              Eergisteren nog heb ik in een kerkje in het Brusselse een man,die diep in gebed verzonken was,duidelijk geïrriteerd met mijn gedoe.Het geklikklak moet ophouden.



              Walter




              Walter
              D850

              Comment


              • #37
                Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door Don Martini Bekijk bericht
                Feit is dat er vaak neerbuigend gedaan wordt over Olympus/Panasonic omdat de cropfactor 2 is.
                Misschien dat je dit zelf zo ervaart, omdat je Olympus of Panasonic aanhanger bent?

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #38
                  Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Dat zou dan op termijn toch kunnen betekenen:de algemene ontwikkeling van ook "dikke" DSLR's met electronische zoekers,een evolutie,die ik geneigd ben toe te juichen.
                  Afwachten wat de kwaliteit van het EVF op de Oly inhoudt,en wat dat doet met de AF snelheid.
                  Eergisteren nog heb ik in een kerkje in het Brusselse een man,die diep in gebed verzonken was,duidelijk geïrriteerd met mijn gedoe.Het geklikklak moet ophouden.



                  Walter




                  Walter
                  Geen spiegel, geen SLR, zo simpel is dat.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #39
                    Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Geen spiegel, geen SLR, zo simpel is dat.

                    Dave
                    Nee het is dan een DSL,digital single lens,maar die naam maakt niets uit hé.


                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #40
                      Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      Als je mij daarvoor wilt verschonen
                      Bij deze...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      Ik bedoel geen meetzoeker, geen slr. Ik zie het probleem niet om zoiets te produceren
                      Ik zie wel een probleem: als je noch een meetzoeker noch een reflexzoeker wil, maar wél een zoeker, wat wil je dan wel...? Als je mij dat eens kunt uitleggen? TTH: de zoekers in compacts zijn ook meetzoekers. Dus...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      En dat is dus een meetzoeker
                      Zoals ik al zei: als je wil dat ik je een camera geef zonder zoeker: dat kan ik niet...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      Verkeerde inschatting van de markt ja. Net zoals het 4/3 systeem
                      Larie en apekool. Of neem je al je wensen voor werkelijkheid?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      Het ligt dus aan het formaat van de film. Niet aan de kwalitiet. De relatiefe kwaliteit van halfkleinbeeld tov kleinbeeld is gelijk gebleven. Dus snap je argument nog steeds niet dat die halfkleinbeeldcamera’s geen succes werden vanwege de slechte kwaliteit film.
                      Yep, maar toen spraken we over film: digitaal is een ander verhaal. Ik denk dat je hard zal moeten zoeken om veel verschil te vinden in beeldkwaliteit tussen zegge een E3 en een K20. Hell: de E3 doet het zelfs beter kwa beeldkwaliteit dan de A200 en A300, en ik ben zeker geen Sony basher... En zelfs de beeldkwaliteit tussen een S100 en een D60 is zeker niet zo groot dat het spectaculair is.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      Dat heb ik nooit gezegd. Het micro 4/3 systeem is geen SLR. Das wat anders. Ik vind dat je tot nog toe het succes van kleinere formaten maar matig hebt kunnen onderbouwen.
                      Nee micro 4/3 is geen SLR, en wat is je punt nu? Voor de rest: ieder toestel dat ik aanhaalde uit de geschiedenis heb je neergesabeld met het is te dit of het is te dat, denk je dat ik nog veel moeite zal doen, dan? Als laatste poging, de Sigma DP1 is dan misschien geen commercieel succes, maar de aandacht dat dit toestel kreeg bewijst dat er wel degelijk een markt is voor iets compacts (zolang de rest -beeldkwaliteit, flexibiliteit, snelheid- maar mee wil...)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      Tsja hierin herken ik de Pentax bezitter. De nikon aanhanger moest ook niks van ff hebben totdat de d3 kwam. Kleinbeeld is het meest succesvolle formaat tot vandaag de dag. Niet bepaald een niche. FF is het zelfde formaat. Jij zegt dat het 4/3 systeem succesvol is, dat Olympus meer DSLR’s verkoopt dan Pentax en Sony tezamen. Ik heb bronnen voorgelegd die dat betwijfelen. Ik wacht nog steeds op jouw bronnen.
                      Wat doet je vermoeden dat ik een Pentax bezitter ben? Kijk er voor de rest mijn geschiedenis op na op dit forum: ik heb hier al meermaals neergepend dat ff meer nadelen dan voordelen heeft. Misschien wordt het effectief een commercieel succes (zoals jij hoopt), maar feit blijft dat het een fantastische marketingzet is van de fabrikanten om ons hetzelfde te verkopen, maar dan duurder (véél duurder.) Dat jij daar met open armen wil inlopen is je goed recht, maar zeggen dat het een succesvol formaat is, terwijl het geeneens instaat voor 3% (of zo) van de DSLR markt en dan 4/3's afdoen als een commerciële flop is een serieus potje armworstelen met de waarheid...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #41
                        Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht


                        Ik zie wel een probleem: als je noch een meetzoeker noch een reflexzoeker wil, maar wél een zoeker, wat wil je dan wel...? Als je mij dat eens kunt uitleggen? TTH: de zoekers in compacts zijn ook meetzoekers. Dus...
                        Zoals ik al zei: als je wil dat ik je een camera geef zonder zoeker: dat kan ik niet..
                        Je begrijpt dus niet eens wat een meetzoeker eigenlijk is. Ik zal het eens uitleggen.
                        Met de term meetzoeker wordt aangegeven dat je door de zoeker de afstand kunt meten. Dat is dus geen scherpstelhulp, dat was juist het wezen van een meetzoeker. Range = afstand, finder = (in dit verband ongeveer) bepaler. Door het draaien aan het wieltje voor de afstandsinstelling of aan de betreffende ring op het objectief bedien je ook de meetzoeker, als je scherp hebt gesteld vallen twee deelbeeldjes exact over elkaar. En ja dat kun je met alle compactcamera’s die geen spiegelreflexsysteem hebben. Daar is nog maar 1 die dat gelooft.

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Larie en apekool. Of neem je al je wensen voor werkelijkheid?
                        Kenmerkende uitspraken voor iemand die met argumenten niet kan overtuigen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Yep, maar toen spraken we over film: digitaal is een ander verhaal. Ik denk dat je hard zal moeten zoeken om veel verschil te vinden in beeldkwaliteit tussen zegge een E3 en een K20. Hell: de E3 doet het zelfs beter kwa beeldkwaliteit dan de A200 en A300, en ik ben zeker geen Sony basher... En zelfs de beeldkwaliteit tussen een S100 en een D60 is zeker niet zo groot dat het spectaculair is.
                        Dat komt omdat de sensor kwalitatief beter is. Dat is net zoiets als kodachrome kleiner formaat met een mindere film vergelijken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Nee micro 4/3 is geen SLR, en wat is je punt nu? Voor de rest: ieder toestel dat ik aanhaalde uit de geschiedenis heb je neergesabeld met het is te dit of het is te dat, denk je dat ik nog veel moeite zal doen, dan? Als laatste poging, de Sigma DP1 is dan misschien geen commercieel succes, maar de aandacht dat dit toestel kreeg bewijst dat er wel degelijk een markt is voor iets compacts (zolang de rest -beeldkwaliteit, flexibiliteit, snelheid- maar mee wil...)
                        Omheen gedraai..De sigma DP1 heeft een kleinbeeld formaat sensor. Het gaat mij om de grote van de sensor.
                        Deze laatste zin klopt dus niet!!


                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Wat doet je vermoeden dat ik een Pentax bezitter ben? Kijk er voor de rest mijn geschiedenis op na op dit forum: ik heb hier al meermaals neergepend dat ff meer nadelen dan voordelen heeft. Misschien wordt het effectief een commercieel succes (zoals jij hoopt), maar feit blijft dat het een fantastische marketingzet is van de fabrikanten om ons hetzelfde te verkopen, maar dan duurder (véél duurder.) Dat jij daar met open armen wil inlopen is je goed recht, maar zeggen dat het een succesvol formaat is, terwijl het geeneens instaat voor 3% (of zo) van de DSLR markt en dan 4/3's afdoen als een commerciële flop is een serieus potje armworstelen met de waarheid...
                        Eigenlijk intereseert het mij ook niet wat voor camera je hebt. Je onderschrift suggereert dat tenminste. Kom jij nu maar eens met die bron waaruit blijkt dat Olympus meer SLR’s verkoopt dan Sony en Pentax tezamen. Ik ben tenminste met bronnen gekomen waaruit blijkt dat het 4/3 systeem qua marktaandee nog geen overtuigend succes is. Een flop heb ik niet gezegd. Maar dat zijn woorden die jij me in de mond probeert te leggen.
                        Last edited by Kiekvogel; 7 augustus 2008, 13:34.
                        Ik ben op zoek naar een MB-20.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                          Omheen gedraai..De sigma DP1 heeft een kleinbeeld formaat sensor. Het gaat mij om de grote van de sensor.
                          Sinds wanneer is 20.7 x 13.8 mm kleinbeeld?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Sinds wanneer is 20.7 x 13.8 mm kleinbeeld?
                            Ok foutje van mijn kant. Sorry.
                            Ik ben op zoek naar een MB-20.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Nee het is dan een DSL,digital single lens,maar die naam maakt niets uit hé.


                              Walter
                              Die prul in mijn GSM is ook een DSL

                              Een DSLR heeft voordelen: aparte sensor voor AF, optische zoeker door de lens, enz... Er zijn al verschillende sites die dit micro-fourthirds bestempelen als DSLR, wat in weze verkeerd is. Ne mens zou bijna gaan geloven dat ge'r dezelfde foto's mee kunt trekken als met een echte DSLR.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #45
                                Re: Olympus/Panasonic kondigen micro Four-Thirds aan.

                                een forum, in juli/augustus.

                                Je kan toch merken dat al de onderwijzers in verlof zijn hé....

                                R
                                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                                Comment

                                Working...
                                X