Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 40D error 99 it's death...

Mijn zoon heeft ook prijs met de 40D, error 99 , met alle lenzen ook van canon, zelfs pas nieuwe 100-400mm en 100mm macro.
    Die 40D is natuurlijk al enkele maanden uit garantie .
    Vind het wel overdreven van een camera, dat die na 13000 kliks de geest geeft.
    Zeker als er al zoveel mensen mee te maken krijgen.
    Dan zijn dit gewoon geen goede materialen in de camera, ze mogen er dan al veel van verkopen, toch moeten ze meer dan enkele jaren meegaan.
    Al decenia lang canon hier, mijn schoonbroer net het andere, de nikon familie, wij al 3 kapotte camera's, zij met nikon geen enkele.
    Canon veegt er gewoon zijn broek aan...
    In de autobranche roepen ze de auto's terug, hier gebaart canon van kromme haas.
    Jammer, was altijd tevreden van canon, buiten de pannes.
    De volgende zou weer een canon geworden zijn, daar kom ik nu op terug, trop is teveel.
    Imac en Canon... de max

Comment

Mijn 40d heeft ondertussen al 60.000 of meer getrokken, nog niks last mee.

Comment

Ik zit wat na te denken "ueber den Scheiss". Waarom hebben die die nog geen 99 gehad hebben dat nog nie gehad?

Oorspronkelijk geplaatst door minipolis Bekijk bericht
        Mijn 40d heeft ondertussen al 60.000 of meer getrokken, nog niks last mee.
        Kan het zijn dat jij slechts zelden of zelfs helemaal niet van lens verandert, werk jij met de afstandsbediening?

Djienbe
        Last edited by djienbe; 16 juni 2010, 14:22. Reden: niet toegestaan gekend Engels woord

Comment

tot heden met mijn 350D ook 1 maal dit probleem gehad , op het internet een lijste met testen gevonden van een "err99 slachtoffer" en deze eens afgelopen.

de kitlens 18-55 bleek gewoon een defect te hebben.

contact met de helpdesk van canon leerde me dat herstelling meer ging kosten als een nieuwe 18-55 met IS bij digicamshop.

de keus was dus snel gemaakt

nieuwe lens en de 350D is weer op volle toeren weg.deze heeft al op veel plaatsen meegeweest en presteert steeds zeer goed zeker als je de prijsklasse bekijkt.

ik dacht me ook nog een 7D aan te schaffen , maar na wat ik hier lees hoor ik toch graag wat ervaringen met de 7D en err99??

grtz

yoeri

Comment

nog geen "err 99 " ervaringen met de 7D zo te zien ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
              nog geen "err 99 " ervaringen met de 7D zo te zien ??
              Ik denk dat je voor die vraag beter een aparte post start. De vraag blijft echter of je het Canon eigenlijk nog wil gunnen ooit aan jou nog een cent te verdienen. De kans dat ik mijn 40D, die overigens nog niet terug is, vervang door een 7D is kleiner dan dat ik naar Nikon overstap.

Djienbe

Comment

tjah ik weet niet of je met nikon minder kans hebt op beter materiaal/ service.

ik merk bij elke firma tegenwoordig wel slechte service, tot zelfs autobouwers toe (kost wat meer als een canon)

tot op heden heeft de 350D me maar 1 maal laten staan , en dat was de lens dan nog.

vandaar dat ik de 7D toch een kans wil geven , als er natuurlijk niet te veel klachten van zijn

maar daar het hier al over err99 ging dacht ik even de vraag hier te stellen.
                ik zal ze dan straks nog even elders posten, mijn excuses.

Comment

• Re: Canon 40D error 99 it's deaD

Hier ook een nieuw lid van de ERR-99 club

Zaterdag camera uitgehaald 2 foto's genomen, bij de 3de foto JACKPOT

Alles overlopen wat op het internet te vinden is , maar niets helpt.

Volgens mij is het de sluiter die mij parten speelt.
                  CF card = OK, Lens = OK, dus daar ligt het niet aan.

Enkel Live View werkt nog, maar je ziet duidelijk dat bij elke foto in Live View de onderste band (onderste lamel van de sluiter denk ik) volledig wit blijft.

Vandaag gaat hij binnen, natuurlijk paar maanden buiten garantie

Benieuwd wat dit gaat kosten
                  -=_-__________________________________________________ __-_=-
                  Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG

Comment

• Re: Canon 40D error 99 it's deaD

Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
                    Volgens mij is het de sluiter die mij parten speelt.
                    Ik heb de mijne sinds vrijdag terug en daarmee ben ik hem dan van 12 juni tot 16 juli kwijt geweest.

Reparatie viel onder garantie en dat vond ik al geweldig want ik was gewaarschuwd dat dat ondanks nog "onder garantie", niet noodzakelijk was. Op de herstellingsbon stond dat een printplaat en de sluiter vervangen werden. Daarbij heb ik aan de sluiter nooit wat gemerkt.
                    Verder ook de vermelding dat de een software update gedaan werd, staat nu op versie 1.1.1 Hoe is dat bij de anderen, aan welke versie zitten jullie zoal?

Belangrijke tegenstelling toch, in de winkel hadden ze er geen weet van dat wie eenmaal 99 gehad heeft, het ook terug krijgt. In deze topic staat anders wat anders te lezen.

Djienbe
                    Last edited by djienbe; 19 juli 2010, 13:46.

Comment

En het verdict is gevallen:

Buiten garantie

en om en bij de 300€ kosten

voor een body die bijna 3 jaar oud is en waar de kans bestaat dat hij opnieuw gaat hervallen

Ik vind het veel geld , en voor nog eens zoveel geld erbij heb je een nieuwe 50D

Ben altijd super tevreden geweest van Canon, maar ik vind dat ze hier de mensen wel in de steek laten want dit is toch blijkbaar wel een veel voorkomend en gekend probleem bij hen
                      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG

Comment

• CANON 40D error 99

Error 99 op mijn canon 40D dus............baaaaaaaaalen ! Ik ben nu op zoek naar een gouden tip. Wat zou ik doen ?

Momenteel denk ik aan herstelling in Bergen op Zoom (ned), dat is wel 120 km van bij mij thuis. Ik heb de camera zelf tweedehands gekocht Nu al overweeg ik aankoop van 7D of een andere ff. (spaarpot moet hiervoor wel leeg). Mijn 40D laten herstellen en ...weg ermee, na het betalen van misschien 300 € herstelkosten?? De garantie is afgelopen.
                        Ter zake : via google kunnen vaststellen dat het geen probleem v batterij , geheugenkaart is. Software is versie 1.1.1.1.Via BD heb ik nog één slachtoffer van error 99 kunnen vinden (mijn deelneming)

Help me please

Ondertussen heb ik de gemerkt dat er al een lange discussie bezig is over dit onderwerp met 190 reacties. Gouden tips mogen onder die thread geplaatst worden
                        Last edited by Medussa; 25 juli 2010, 16:01.
                        canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Ben sinds gisteren ook lid vd club
                          Ik ben een discussie gestart over error 99 bij Canon 40D, zonder deze gezien te hebben , excuses.

[Mod-LesC]Daarom heb ik jouw draadje ook aan de grote Err.99 draad toegevoegd. [/Mod]

Ik kan nog even de truuk met het verwijderen vd batterijen (alle twee) uitproberen. Indien dat niet lukt uitkijken naar een lening voor een nieuw toesel

Een dringende vraag hierbij is : waar vind ik het knoopbatterijtje( type lithium cr2016) in mijn toestel ?? Degene die mij kan antwoorden zend ik mijn oprechte dank
                          Last edited by LesC; 25 juli 2010, 18:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
                            Een dringende vraag hierbij is : waar vind ik het knoopbatterijtje( type lithium cr2016) in mijn toestel ?? Degene die mij kan antwoorden zend ik mijn oprechte dank
                            Naast die grote batterij.
                            Hier kun je het instructieboekje van de EOS 40D (Engels) gratis en legaal downloaden mocht je daar behoefte aan hebben.
                            Op bladzijde 171 staat hoe je de knoopcel moet vervangen.
                            Succes, ik hoop voor je dat je straks verlost bent van de foutmelding.

Comment

Hartelijk dank voor uw info. Ik had inderdaad het boekje iets beter moeten lezen om het knoopbatterijtje te vinden. De vraag of het iets uitgehaald heeft moet ik negatief beantwoorden. Ik zit in de s.......t.
                              300 € gaan betalen voor een herstelling waarvan je niet weet of ze gaat blijven duren ? Ik vind dat ruim duur voor een toestel waar je 550 voor betaald hebt. Verkopen, .....aan wie, en.......mijn geweten moet toch een beetje in orde blijven.
                              Fotografische dip dus !
                              Mss nog een gedeelte vd oplossing : die firma uit Nederland Rofarepair, is die een beetje te vertrouwen ? IK veronderstel van wel en ms is het voor mij dan het beste mijn camera daar maar naar op te sturen en af te wachten wat de onkosten kunnen zijn.
                              Alvast bedankt voor degenen die me hebben willen helpen. Gouden tips zijn nog altijd MEER dan welkom.

Comment

Rofa repair heeft een goede reputatie.
                                Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee moet ik zeggen maar die indruk heb ik gekregen van een Nederlands fotoforum, eosdigitaal.nl.

Succes er mee.

Laat voor je eventuele opvolgers nog eens weten hoe het is afgelopen.
                                Dat mis ik in dit topic een beetje terwijl ik dat juist zo graag zou willen weten.

Comment

Working...
                                X