Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 40D error 99 it's death...

Hierbij in het kort even de afloop van een error 99-verhaal. Na tot het besluit gekomen te zijn dat een reparatie nodig was naar Nederweert gereden (DSP, Hulsenweg 4 zie website). Eerst bellen. Binnengedaan op woensdag, donderdag een prijsraming : 250€ (vervanging sluiter, algehele reiniging en functiecontrole), 180 loon, 20 € materiaal, rest BTW.
    Deze week dinsdag (dus na 6 dagen) bericht dat hij klaar is. Eén jaar garantie op dat onderdeel. Nu afwachten. Zeer tevreden van service. Tot heden een aanrader.
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Goed dat je nog even laat weten hoe het afloopt.
      Altijd leerzaam voor de anderen.
      Zo krijg ik de indruk dat de sluiter vaak de boosdoener is van de error 99 bij de 40D.
      Ook is er in een topic hier ergens op BD te lezen dat sommige al weken op hun reparatie wachten.
      Dus jouw berichtje kan ook op dat punt (snelle service van DSP) voordelig zijn voor anderen.

Comment

Ik heb sinds gisteren ook het probleem.
        Ik heb mijn camera bij konijnenberg gekocht. Spijtig genoeg is die winkel nogal ver, ik woon tussen gent & kortrijk en beschik niet over een auto. Vermits ik geen zin heb in 6u treinen & de post niet altijd betrouw vraag ik mij af om ik van mijn garantie kan profiteren in een winkel te gent? Of moet die echt bij de winkel van aankoop binnengebracht worden?
        Ik ben niet zo ervaren met die dingen, ik weet dus niet of garantie winkel of fabrikantafhankelijk is.
        Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon- Bekijk bericht
          Ik heb sinds gisteren ook het probleem.
          Ik heb mijn camera bij konijnenberg gekocht. Spijtig genoeg is die winkel nogal ver, ik woon tussen gent & kortrijk en beschik niet over een auto. Vermits ik geen zin heb in 6u treinen & de post niet altijd betrouw vraag ik mij af om ik van mijn garantie kan profiteren in een winkel te gent? Of moet die echt bij de winkel van aankoop binnengebracht worden?
          Ik ben niet zo ervaren met die dingen, ik weet dus niet of garantie winkel of fabrikantafhankelijk is.
          Tja, die winkel lag even ver toen je de camera kocht he.
          Als je het goed aanbrengt dan lukt het misschien bij Art&Craft in Gent.
          Natuurlijk niet plezierig voor die winkel: de verkoop gaat aan hun neus voorbij, maar voor de garantie mogen ze eventueel komen opdraven....
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Die winkel lag (relatief) dichtbij omdat ik studeer in antwerpen. Nu is't congé, wat alles dus een beetje moeilijker maakt. Enfin, ik zie nog wa'k doe.
            Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Een paar keer err99 gehad door een defecte 18-55mm lens erop te schroeven, erafgedraaid en geen probleem meer.
              Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Nadat mijn camera op een erg slecht moment ook de error99 kreeg heb ik deze vandaag afgeleverd bij DSP in Nederweert. Bij mij ligt het waarschijnlijk aan de sluiter, omdat de camera nog maar 13.500 clicks heeft, maar al wel uit 2007 is en dus buiten garantie, vragen ze mogelijk om coulance bij Canon vanwege het lage aantal clicks als het inderdaad de sluiter blijkt te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

Edit: offerte ontvangen, kosten € 185 (incl. btw) voor vervanging sluiter en er zal coulance bij Canon aangevraagd worden.
                Last edited by Rimshaker; 15 oktober 2010, 14:53.
                Als ik de groeten wil doen stuur ik wel een kaartje!

Comment

Bron

......
                  a message from Canon USA. It may help some of you isolate the problem before you post a comment/question. To isolate the cause of the issue, we suggest that you do the following:
                  1. Turn off the camera.
                  2. Remove the lens, battery, and CF card.
                  3. Allow the camera to sit without power for approximately 20 minutes.
                  4. Insert a fully charged battery, and turn on the camera.
                  5. Depress the shutter button as you would to take a picture.
                  Does the “ERR 99″ message appear? If it does, then the camera should be
                  serviced. If it does not, then please proceed to the next set of steps:
                  1. Turn off the camera.
                  2. Insert the CF card.
                  3. Turn on the camera.
                  4. Format the CF card in the camera.
                  Does the “ERR 99″ message appear? If so, then the CF card is the most
                  likely source of the issue. Try using a different card.
                  If the message does not appear, please complete the following steps:
                  1. Turn off the camera.
                  2. Clean the lens contacts by gently rubbing them with a pencil eraser
                  or soft cloth. Be careful that you do not let any debris fall into the
                  camera body.
                  3. Reattach your lens.
                  4. Turn on the camera.
                  If the “ERR 99″ message only appears when one particular lens is attached, then that lens should be examined by a service technician.
                  If you see the “ERR 99″ with a different Canon lens attached, then the camera should be serviced.
                  Update #3
                  Thanks to Alyssa for this tip from Canon tech support.
                  If you have a later model Canon DSLR that has Automatic Sensor Cleaning try turning that feature off to see if it stops the error. If it does, test to see if manual sensor cleaning still works. If it does you’re all set. If it doesn’t you should probably have your camera serviced to have it fixed, although you can shoot without this feature if you don’t change lenses much.
                  You’ll find the control of that feature in the camera’s menu system.

Comment

Voor degenen die het zich afvragen (er zijn er wel wat): de periode van herstelling stuit de garantieperiode.
                    M.a.w.: uw camera is een jaar oud als hij binnengebracht wordt voor herstelling, wordt hersteld en is daarbij 2 maanden weg: de garantie loopt door tot 2 jaar en twee maanden na de aanvankelijke levering.
                    Gedateerd bewijs bij inlevering en ontvangst na herstelling is dus ZEER belangrijk!
                    Uit ervaring: geef nooit apparatuur af zonder omstandig ontvangstbewijs. Het gebeurt weinig, maar soms gaat er al eens iets verloren...

Comment

Ik heb mijn 30D 2 jaren en heb er slechts een 5-tal keren last van gehad.

Vorige week de sensor laten kuisen bij een fotospeciaalzaak en nu ik de camera vandaag terug wilde gebruiken had ik zeer vaak Error99. De lens heb ik al losgedraaid en contacten schoon gewreven.
                      Soms volstaat het de camera aan en uit te schakelen. Soms blijft de camera aan, zelf met de schakelaar op OFF en moet je de batterij vervangen.
                      Zeer irritant als je soms maar 1 foto kan maken en dan alles uit elkaar moet halen.

Comment

Twee weken nadat ik mijn camera heb weggebracht naar DSP werd ik vandaag al gebeld dat deze gemaakt is. Canon heeft coulance verleend vanwege het lage aantal clicks waardoor ik hier niets voor verschuldigd ben. Dat is dus nog een meevaller omdat de camera al een jaar buiten garantie is.
                        Als ik de groeten wil doen stuur ik wel een kaartje!

Comment

Na alle horror verhalen mag er ook wel eens iets goeds gemeld worden......

Comment

Heyy Allemaall..
                            İk heb ook het zelfde probleem Canon 40D error 99 .. met mijn 40D...
                            de vraag is er in Belgie een repair dienst van foto toestellen..
                            waar ik ze zelf kan brengen want de rest duurt allemaal heel lang.
                            www.photochacra.com
                            Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

Comment

Hallo,
                              Ik zat zelf ook met een error99 foutmelding, en wel steeds als ik mijn tamron 200mm gebruikte. Mijn fotograaf wist mij te vertellen, toen hij mijn lens zag, dat ik deze hoogstwaarschijnlijk al een aantal jaren had. Ja al bij mijn analoge canons gebruikt. Welnu vertelde hij mij, tamron en sigma lenzen die voor analoge toestellen zijn gekocht zijn niet compatibel met de digitale apparaten.
                              Klinkt logisch vooral omdat in mijn geval die error 99 altijd opduikt als ik de tamron vastmaakte.
                              James0029

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door james0029 Bekijk bericht
                                Hallo,
                                Ik zat zelf ook met een error99 foutmelding, en wel steeds als ik mijn tamron 200mm gebruikte. Mijn fotograaf wist mij te vertellen, toen hij mijn lens zag, dat ik deze hoogstwaarschijnlijk al een aantal jaren had. Ja al bij mijn analoge canons gebruikt. Welnu vertelde hij mij, tamron en sigma lenzen die voor analoge toestellen zijn gekocht zijn niet compatibel met de digitale apparaten.
                                Klinkt logisch vooral omdat in mijn geval die error 99 altijd opduikt als ik de tamron vastmaakte.
                                James0029
                                Ik ben er echt niet zo van overtuigd dat je het bij de lens moet gaan zoeken. Ik heb heel deze discussie van dichtbij gevolgd en had op een gegeven moment ook prijs met mijn 40D. Ik was toen met de draadontspanner aan het spelen. Als je echter alles zo'n beetje samen vat komt een third party lens er volgens mij echt niet als oorzaak uit.

Djienbe

Comment

Working...
                                X