Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D error 99 it's death...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 40D error 99 it's death...

Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
    Ik sta ontsteld hoeveel leden er hier problemen hebben met dit toestel. Moet je rekenen, dat BD wel een beetje representatief is voor de hele markt.

Heb het aantal niet geteld die zijn camera heeft moeten terugsturen en weet ook niet hoeveel er hier een 40D hebben, maar bij juiste berekening zou het percentage wel eens redelijk hoog kunnen liggen.
    Maar dat is het ook hè. Er zijn enorm veel 40D's verkocht en al die mensen die geen problemen ondervinden zul je ook niet horen. Er is tenslotte niemand die hier een draadje start in de zin van "Ik heb mijn 40D al een jaar en heb nog nooit problemen ermee gehad" Zou je een percentage willen berekenen dan zou je bijv. hier op BD een poll moeten starten.

Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
    Dan spreek ik nog niet over de schandalige lange hersteltermijn.
    Dit ben ik volledig mee je eens. Áls er dan een probleem optreedt met je camera (maakt natuurlijk niet uit welk type het betreft) dan zou dit mijns inziens binnen 2 tot hooguit 3 weken afgehandeld moeten zijn. Zéker als het een probleem is wat zich vaker voordoet.

Ik ben mij er ook steeds wel bewust van dat mijn 40D ook problemen zou kunnen gaan geven. En dan heb ik ook pech gehad. Zeker nú aangezien de garantie op mijn 40D inmiddels is verlopen. (Nederland hè, slechts één jaar officieel garantie en daarna wordt het een juridisch gevecht om iets onder garantie hersteld te krijgen)
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Voeg mezelf ook maar aan het lijstje. Toestel op 16/02/08 gekocht en vandaag de betreffende error gekregen. Ik ga later deze avond als batterij weer volledig is opgeladen de beschreven testen van p. 1 eens uitvoeren, maar als dat geen oplossing biedt, zal het ook binnenbrengen worden.
      Heb nog wel een 350D als backup.

Ik was net aan het overwegen om een 300 f2.8 te kopen, maar zal maar even wachten of er eerst geen andere kosten moeten gemaakt worden.

Comment

Ik behoor ook tot de pechvogels. Mijn 40d is pas een 6-tal maanden oud (gekocht op 20/12/2008) en heeft nog geen 4000 shots. Hetzelfde Error 99 probleem. Alle procedures toegepast die ik heb gevonden op het internet, maar niks mocht baten. In mijn geval is het precies het sluitergordijn die niet open wil. de spiegel zelf klapt wel nog open. In de Liveview functie is het dan ook gewoon zwart beeld. Toestel is besteld via Kamera Express.nl. Mag al om te beginnen 20€ verzendingskosten meesturen, bovenop de kosten die ik nu al moet maken op toestel op te sturen. Naar ginder rijden lijkt me toch iets te ver...

Comment

Mijn 40D heeft eind vorig jaar ook wat kuren gehad, is dan binnen geweest voor nazicht, en ze hebben er niets verkeerd aan gevonden.

Ondertussen heb ik er nog een paar 1000 foto's mee gemaakt (op Mano Mundo had ik alleen de 40D bij, tijdens de eerste communie heb ik die samen met de 1D MKIII gebruikt...), en die camera heeft geen enkele foutmelding meer gegeven...

Op dit ogenblik werkt die nu dus probleemloos.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barthi Bekijk bericht
            Ik behoor ook tot de pechvogels. Mijn 40d is pas een 6-tal maanden oud (gekocht op 20/12/2008) en heeft nog geen 4000 shots. Hetzelfde Error 99 probleem. Alle procedures toegepast die ik heb gevonden op het internet, maar niks mocht baten. In mijn geval is het precies het sluitergordijn die niet open wil. de spiegel zelf klapt wel nog open. In de Liveview functie is het dan ook gewoon zwart beeld. Toestel is besteld via Kamera Express.nl. Mag al om te beginnen 20€ verzendingskosten meesturen, bovenop de kosten die ik nu al moet maken op toestel op te sturen. Naar ginder rijden lijkt me toch iets te ver...
            NIET DOEN!

Gewoon naar een fotozaak in de buurt rijden en binnen brengen die brok ellende. Je hebt 2 jaar internationale garantie. Als de fotozaak niet moeilijk doet, versturen zij dat met hun leverancier naar Canon. Zo is dat bij mij ook gegaan. EN ik had mijn body op 4 weken terug, ze hadden bij het reeds ter ziele gegaan ETB niet veel werk precies. Misschien daarom dat ze den dieperik in gegaan zijn...
            Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Ook ik behoor tot de pechvogels.

Na iets meer dan een jaar en 14.000 shots heb ook ik een error99 gekregen, uiteraard gebeurd dit op momenten dat je het niet kan gebruiken Daar stond ik dan in Italie....

Maar goed, naar Konijnenberg gereden, wisten al dat het de sluiter moest zijn, boel op gestuurd en na 3,5 week kreeg ik hem netjes terug gestuurd. KB had netjes aangeboden om een huur camera uit te lenen wanneer ik echt een camera nodig had maar ik heb geen gebruik van dat aanbod hoeven maken.

15 a 20 foto's verder......opnieuw error99! Morgen weer naar KB, die willen hem opnieuw opsturen. En dus weer 3 a 4 weken wachten

Tip: mocht je een belangrijke shoot hebben, neem een reserve body mee, je oude camera is nog altijd beter dan geen camera.

Peter
              http://www.digi-shape.nl/

Comment

Dag pechvogels,

Ook ik mag bij deze groep aansluiten.

Om zot te worden dat uw toestel ineens niets meer wil trekken. Een week eerder is mijn 55-200lens stuk gegaan (iets in verschoven of weet ik veel wat).

Komt er nog bij dat hij een maand buiten garantie valt en dat Canon nederland mij zegt dat alle fototoestellen 3 jaar garantie heeft tenzij hij van de Aldi (???) komt. Die hebben slechts 2 jaar. En toch is de fabrieksgarantie slechts 2 jaar. Wie kan mij daarbij helpen om het verschil tussen 2 en 3 jaar te helpen verstaan?

Ik weet eerlijkgezegd niet wat te ondernemen. De technische dienst van Canon is ook rond de pot aan het draaien, service bij Fnac Leuven is ondermaats en ze zijn nog niet vriendelijk en behulpzaam ook!!! Vervantoestel heb ik helaas niet. Zou wel een andere willen kopen maar dan vraag ik mij nu wel af of ik niet beter een Nikon zou moeten aanschaffen en moeten leren mee werken?! Iemand van jullie ervaring met beide merken?

Laat verdere coments maar komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                  Dit verbinden met de 40D is echter niet juist. error 99 kan voorkomen bij alle toestellen.
                  Ik ken ontzettend veel types waarbij het nooit voorkomt en zal komen.....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik ken ontzettend veel types waarbij het nooit voorkomt en zal komen.....
                    bij nikon hebben ze idd geen ERR99.. maar daar hebben ze weer andere codes in geval het fout gaat..

RO6, E r r, error code 138, error code r12, errorcode r03, of CHA error code..

alles waar elektronica in zit kan een foutmelding geven..ongeacht welk merk of type..maar zegt niets over de kwaliteit van het desbetreffende toestel..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                      alles waar elektronica in zit kan een foutmelding geven..ongeacht welk merk of type..maar zegt niets over de kwaliteit van het desbetreffende toestel..
                      In mijn ogen geldt: hoe minder fouten en foutmeldingen, hoe beter.
                      Zegt in ieder geval iets over de samenwerking van hard- en firmware, vind ik zeker wel kwaliteit.

Mijn 10D gaf 1 keer ERR 99, de lens was kapot.
                      M'n 20D gaf nog nimmer een foutmelding, heel aangenaam.

Comment

ik heb slechts 1x een foutmelding gehad op mijn sony a200, en dat gebeurde icm een hele ouwe 24mm 2.8 sigma prime tijdens nachtopnames en hele lange sluitertijden.. (het bleek dat de contacten van dat overigens zeer goede lensje wat uitgesleten waren..)

de code kan ik me helaas niet meer herinneren, maar het was op dat moment wel ENORM balen!! heb toen de camera ff uitgezet, de accu's uit de grip gehaald, ff wachten, teruggestopt, en vervolgens kon ik gelukkig weer doorgaan..

de sigma 24mm 2.8 heb ik inmiddels verkocht, niet vanwege dit, maar meer omdat ik hem steeds minder ging gebruiken..

Comment

Pffff...ik relativeer me suf maar vind het evensgoed een horrorstory dit.
                          Ik heb een 10D die ook regelmatig een error 99 melding geeft. Om de +/- 5 foto's is het raak...aan uit zetten en ik kan er weer 5 maken. Het maakt niet uitof ik flits of welke lens ik er op heb ...de Canon/sigma of tamron. Ik gebruik de originele Canonbatterijen.
                          Ik was juist van plan om eens serieus naar een 40D te kijken. Ik wacht nog even

Comment

Jupla ook prijs err 99 Daar stond ik dan langs de Nürburgring Alle geluk had ik nog mijn oude Sony H1 om mij uit de nood te helpen
                            Nu eens kijken hoe de service van pixmania is ? volgens canon moet hij binnen bij Techrepair. iemand ervaring ?
                            www.ferrari-world.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Putje Bekijk bericht
                              volgens canon moet hij binnen bij Techrepair. iemand ervaring ?
                              Ik zou toch voor Digital Service Point gaan. Ik wacht al bijna 2 maanden op een herstelling van een lens bij techrepair.

Comment

Ik zou geen Canon meer willen hebben na zoveel elende.
                                Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Working...
                                X