Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus 1D MKIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Focus 1D MKIII

Rob Galbraith heeft weer een update gegeven over de 1D MKIII alsmede de 1Ds MKIII over de vermeende focus problemen. Tevens wordt de 40D nog even aangehaald in de test als sportcamera.

Voor de liefhebber: http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9357
    Canonvijfdeemarkdrie

Re: Focus 1D MKIII

Vind niets terug over de 40D?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Re: Focus 1D MKIII

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Vind niets terug over de 40D?
      Kijk in de derde pagina van die update, de tracking-AF van de 40D zou het bij continu-opnamen nog slechter doen dan de 1D MKIII.

Blijkbaar wordt vooral de Canon 1D MKIII getest op de tracking-AF bij continu-opnamen. Ik heb hier ergens iets gelezen over een vergelijkende test tussen de D3 en de 1D MKIII, en als je op die test mag voortgaan doet de Canon het ongeveer even goed als de Nikon. (Ik heb even gezocht, maar dat topic heb ik niet direkt teruggevonden.)

Ik maak zelden grote series continu-opnamen, en daarom kan ik er ook niet veel over zeggen. De Servo-AF gebruik ik wel heel veel, en als ik dan telkens 1 opname maak, dan zijn de foto's scherper dan vroeger bij de 20D.
      Daar komt nog bij dat ik voor wielerfoto's tegenwoordig eerder op f4 werk dan op f5,6 vroeger met de 20D.
      De Servo-AF van de 40D is dus werkelijk beter (en duidelijk sneller) dan die van de 20D, maar een foto van een stilstaand object is gewoonlijk wel scherper.
      Vandaag heb ik bij de triatlon wel op de hogere iso-waarden moeten werken, vorig jaar stond de 20D op iso 100, nu moest ik naar iso 640 om toch nog een aanvaardbare sluitertijd te krijgen, en dan is het normaal dat de foto's wat softer worden. Maar de foto's van de stratenloop een paar weken geleden waren wel degelijk scherper, en het percentage bruikbare foto's lag ook hoger.

Bij de continu-opnames moet er scherpgesteld worden terwijl de spiegel tussen de opnames even terugklapt, en dat moet dan bij die grote aantallen foto's per seconde ook verschrikkelijk snel gebeuren, en daar is het dus dat de problemen zitten.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X