Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog? Nikon F90 of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Analoog? Nikon F90 of niet?

Hallo,

ik ben een studentje van 17jaar en ben al een hele tijd geintresseerd in fotografie.
    Nadat ik op het 50jaar huwelijksfeest van mijn grootouders heb foto's getrokken, en zeer goede reacties had gekregen over mijn foto's ben ik dan toch misschien van plan om zelf een aan te schaffen met het verjaardagsgeld dat ik ga krijgen (miss ook zelf wat bijleggen).

Maar ik zag ik mijn plaatselijke fotografie winkel dat er een 2de handse
    Nikon F90 body van 130,00 euro staat. Het is dan wel analoog maar het is wel goedkoop.
    Wat vinden jullie zelf eigenlijk van analoge fotografie, of vinden jullie dit echt niet goed.
    Kun je deze ook zelf ontwikkelen? Zoja heb je daar veel voor nodig?

Want als je digitaal wilt gaan dacht ik aan een Nikon D60 maar dan komt je prijskaartje direct aan de 600euro wat toch een helehoop geld is.

Wat vinden jullie nu eigenlijk?

Gr Forever91

Re: Analoog? Nikon F90 of niet?

analoog fotograferen is een heel dure hobby, kosten van je filmrolletjes en de aanschaf van een doka kan ook aardig in de papieren lopen.
    alles bij elkaar opgeteld, ben je uiteindelijk veel goedkoper uit met digitaal hoor.
    en tis een stuk gezonder.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

digitaal is volgens mij 1000x beter om bij te leren dan analoog, omdat je veel minder lang moet wachten op het resultaat, zodat je veel beter weet wat je verkeerd of goed hebt gedaan!

Ik zou zelfs zover durven om te zeggen dat je meer zal bijleren met een digitale compact (er bestaan compacts met manuele instellingen) dan met een analoge reflex.