Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 op ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300 op ebay

Beste forumgangers

Met mijn eerste post wil ik meteen jullie raad/ervaringen vragen.
    Ik heb namelijk gisteren in een impulsieve bui via ebay een digitale reflex gekocht.
    de titel luidde: "neuf Nikon D300 18-70 mm Lens+4GB 120x CF", afkomstig uit Wallonië.

Nu is die veiling afgelopen voor <500€, terwijl ik op konijnenberg zie dat dit toestel met die lens >1500€ kost.

Ik ben nu zoiezo al van plan om het toestel af te halen, maar als de verkoper met goede argumenten afkomt, en jullie dit ook vertrouwen, kan ik misschien toch overwegen om het te laten verzenden (verkoper had het over TNT, is dit betrouwbaar?)

Ook zie ik vandaag dat hij nog identiek zo'n aanbieding staan heeft, die ook al niet voor veel geld lijkt weg te gaan.
    De verkoper zelf heeft al redelijk wat feedback (>60) en >96% positief, maar ik heb op dit forum al gelezen hoe men (eventuele oplichters) aan die positieve feedback kan komen.

Wat denken jullie hiervan?

Groetjes

Re: Nikon D300 op ebay

Als het te mooi om waar te zijn is, is het meestal opletten geblazen.

Een nieuwe D300 met 18-70mm + 4 GB CF kaart voor minder dan 500 euro als de marktwaarde daarvan toch meer dan 1500 euro is, is ....

Mijn gedacht: of het is fake of het zijn gestolen goederen of de verkoper is een gek.

Dus: opletten !!!
    Stel hem voor dat je de camera bij hem ophaalt en dan betaalt.
    Hij is blijkbaar van Wellin, België maar zit nu samen met zijn camera's in Spanje...

Opmerking:
    bekijk zijn aanbod eens goed (van de camera die er nu nog staat): titel spreekt over de 18-70 mm lens en zijn beschrijving en foto spreekt over de AFS DX 18-200 lens !!!!
    Last edited by timefreezer; 1 augustus 2008, 09:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
      Opmerking:
      bekijk zijn aanbod eens goed: titel spreekt over de 18-70 mm lens en zijn beschrijving spreekt over de AFS DX 18-200 lens !!!!
      Ja daar had een andere ebaygebruiker die de veiling ook gevolgd had, mij ook op gewezen, hier ga ik de verkoper eerst ook eens op wijzen.

Haast is nooit een goede raadgever, maar ik zou eigenlijk een/de degelijke camera woensdag eerstkomende al willen kunnen gebruiken, aangezien mijn broer vrijdag gaat trouwen en ik wel wat oefen-tijd ga kunnen gebruiken.

Comment

Alleen afhalen en betalen bij afhalen, de enige manier voor een tweedehands digitale en dan best ook iemand meenemen die zijn vak kent ... maar het is 100% zeker bedrog , dus je zal niet kunnen afhalen, dus doorgeven aan ebay.
        Ik heb gisteren nog een verzopen D300 ( letterlijk, lekkende onderwaterbehuizing ) gezien ... wanneer die na drogen ooit terug normaal zou worden, is deze ook te mijden als de pest ... en daaraan zie je na mooi poetsen ook niks meer aan ... maar de condens stond gisteren nog op de binnenkant van het displayvenster ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          Alleen afhalen en betalen bij afhalen, de enige manier voor een tweedehands digitale en dan best ook iemand meenemen die zijn vak kent ...
          Lijkt me inderdaad de beste manier van handelen, enkel die vakkennis gaat probleempje worden. Mijn familie-vrienden-kring wonen allen in de kempen, zelf woon/werk ik in Leuven, en om daar iemand te vinden die mee op avontuur wil naar Wellin ...

Comment

Hier in Duitsland wordt regelmatig gewaarschuwd voor deze duistere praktijken.
            Er zijn er al vele ingetuind. Geld weg en geen camera.
            Nikon blokkeert alle serienummers van gestolen goederen.
            Bij revisie/reparatie ben je de pineut.

Geloof niet in sprookjes.

Als je over het Internet koopt koop dan bij een gerenomeerd bedrijf.
            Ik koop zelf ook veel over het internet echter een camera en objectief wil ik toch zelf eerst in de hand hebben.
            Goed je bent dan wat duurder uit, maar bij problemen ben je ook verzekerd van goede service.
            mvg
            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeArt Bekijk bericht
              Lijkt me inderdaad de beste manier van handelen, enkel die vakkennis gaat probleempje worden. Mijn familie-vrienden-kring wonen allen in de kempen, zelf woon/werk ik in Leuven, en om daar iemand te vinden die mee op avontuur wil naar Wellin ...
              Volgens mij heb je een kat in een zak gekocht. Contacteer de verkoper en probeer van de verkoop af te geraken.

Als het toestel 100% OK is, zal hij daar waarschijnlijk geen probleem overmaken want met 500 Eur heeft hij geen goede zaak gedaan.
              Last edited by JePe; 1 augustus 2008, 09:44.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

En niet meteen de grond van de zaak, maar buiten het feit dat dit te vertrouwen valt of niet, denk ik niet dat ik met de d300 het gebruiksvriendelijkst toestel zou kopen dat geschikt is voor beginnende fotografie-liefhebbers (op nikon site staat d300 geklasseerd onder professionals in tegenstelling tot de d40 en consoorten die bij consumer staan).

Ik ga er nog eens goed over nadenken, maar met wat ik hier hoor/lees ben ik toch al meer geneigd om de verkoop niet te laten doorgaan. Alleen zoals hierboven vermeld eventueel met afhalen + iemand erbij die er kennis van heeft.

In elk geval allemaal al bedankt voor de snelle reacties, ik ga mijn zoektocht naar een goed (mag wat duurder) toestel onmiddelijk verderzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeArt Bekijk bericht
                  En niet meteen de grond van de zaak, maar buiten het feit dat dit te vertrouwen valt of niet, denk ik niet dat ik met de d300 het gebruiksvriendelijkst toestel zou kopen dat geschikt is voor beginnende fotografie-liefhebbers (op nikon site staat d300 geklasseerd onder professionals in tegenstelling tot de d40 en consoorten die bij consumer staan).

Ik ga er nog eens goed over nadenken, maar met wat ik hier hoor/lees ben ik toch al meer geneigd om de verkoop niet te laten doorgaan. Alleen zoals hierboven vermeld eventueel met afhalen + iemand erbij die er kennis van heeft.

In elk geval allemaal al bedankt voor de snelle reacties, ik ga mijn zoektocht naar een goed (mag wat duurder) toestel onmiddelijk verderzetten.
                  Voordat je verder gaat met je zoektocht.
                  Zorg eerst dat je van deze koop af komt.
                  Ik denk dat je daar nog wel eens een verrassing kunt verwachten al hoop ik dat niet voor je.
                  mvg
                  Antoine

Comment

Een goede referentie op ebay betekent niet dat hij daarom een eerlijke verkoper is. Er worden vaak Ebay accounts gehacked om dan via dergelijke praktijken mensen te belazeren. Ik zou de camera gewoon gaan oppikken, na duidelijke afspraak of je staat er voor niets. Dan kan er weinig verkeerd lopen, tenzij ze je daar dan opwachten met een groepje stevige kerels...
                    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Twee woorden- niet doen. Echt waar niet.
                      (There's no such a thing as free lunch)
                      http://lerrante.be/etoile/

Comment

Een klein jaar geleden verkocht iemand met goede feedback score verscheidene nieuwe Nikon D200's met 18-200VR met nu kopen voor 600 euro. Die figuur woonde niet al te ver bij mij uit de buurt.

Ik deed dat bod en mailde dat ik de camera op wou halen. Kreeg een engelstalige mail met het verzoek het geld over te maken op een bank rekeningnummer in Hong Kong. En dat was geen Hong Sien.
                        Ophalen kon pas als ik het geld daar had overgemaakt

Ik heb contact gevonden met de echte persoon die daar woonde. Bleek dat zijn account overgenomen was. Deze persoon wist van niks.

Is mij trouwens ook al eens gebeurt. Bleek ik opeens allemaal dure notebooks voor een prikje te verkopen
                        Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Nog enkele aanwijzigingen dat het hier inderdaad om een gestolen account gaat:

- de vorige verkopen van deze account hebben niets met camera's te maken
                          - nu duidelijk alleen te betalen via overschrijving terwijl de echte verkoper PayPal prefereert
                          - verkoper is van België (dat is de echte) maar beweert nu met zijn camera's in Spanje te zitten (dat is de valse)
                          - foto's zijn niet van het toestel in verkoop zelf, maar zijn standaard foto's
                          - beschrijving + foto's en titel stemmen niet overeen
                          - prijs te mooi om waar te zijn
                          - bieding duurt maar 1 dag

Comment

Hello BeArt,heb deze veiling ook gevolgd op ebay,heb alsook meerdere mails gestuurd daar ik niet wou hebben dat het toestel zou verzonden worden.
                            Nu mijn eerste indruk na den tweede mail,het toestel bevindt zich in Spanje en had gevraagd of ik deze mocht afhalen bij zijn terugkomst waardoor hij antwoordde dat hij niet meer terugkwaam,dat hij definitief het land had verlaten om zich te vestigen in Spanje.
                            Dat zegt dus genoeg,voor mij hoefde het dan ook niet meer,trouwens aan zijn mails te zien is hij ook geen belg,waarschijnlijk een vreemdeling,indien gewenst stuur ik de mails door.
                            Mvg,
                            supermarcopol

Comment

niet doen, heb onlangs ook een D3 vr 500 euro gekocht
                              ebay ingelicht en was idd een oplichter die een gebruikersnaam had gehackt, trouwens ook éne uit wallonië !
                              Photography helps people to see
                              -Berenice Abbott-
                              BD1050BE

Comment

Working...
                              X