Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen bij Sony DSC-W170

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vragen bij Sony DSC-W170

Ik ben sinds 2004 in bezit van een Sony DSC-P10. Altijd zeer tevreden geweest over het compactje. Echt makkelijk in gebruik. Goeie resultaten geboekt, meestal in vol-automatische stand, 'Point & Shoot'! Reeds meerdere personen schaften zich een Sony aan op mijn aanraden, en ook zij zijn zeer tevreden.

Een dikke week geleden heb ik een Sony DSC-W170 aangeschaft. Volgens meerdere gelezen reviews een prachtig toestel. Op vlak van systeemkenmerken en kwaliteiten staat de P10 in de schaduw van de W170, maar qua resultaten vind ik het jammer genoeg net andersom. Ik ben echt niet tevreden van de prestatie's. Ik heb reeds van alles en nog wat geprobeerd omdat ik dacht dat het aan de instellingen zou liggen, maar totnogtoe geen beterschap gevonden.

Ik post hieronder 2 afbeeldingen genomen op hetzelfde tijdstip met de 2 toestellen. Dit in volautomatische stand.

Is er echt iets mis mee, of doe ik iets verkeerd? Graag jullie mening.

Foto 1: DSC-W170

Foto 2: DSC-P10

Last edited by SeaEagle; 16 juli 2008, 21:12.
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Re: Vragen bij Sony DSC-W170

Echt niemand die hier raad mee weet? Of mensen die ook toevallig dit toestelletje hebben aangeschaft? Graag jullie mening.

Al geef je nog maar je commentaar wat je van de afbeelding vind. Let vooral op detail thv bomen.
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Wat verschil zie jezelf tussen beide foto's.
      Zelf vind ik dat de Sony W170 mooiere kleuren weer geeft.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

Comment

natuurlijk is er verschil, kijk alleen maar eens naar de exif
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De foto is bij de Sony W170 wat softer en toont hierdoor wat minder detail in de bomen.
          De foto is bij de Sony W170 breder genomen met diafragma f8 waardoor de onderwerpen verder liggen en bij inzoomen dan ook iets minder detail laten zien.

Het lijkt me dat de lens v/d Sony W170 wat softer is.
          Neem eens een paar testshots om je focus te meten met bv Focustestchart
          Last edited by Moris; 16 juli 2008, 07:58.
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
            Wat verschil zie jezelf tussen beide foto's.
            Zelf vind ik dat de Sony W170 mooiere kleuren weer geeft.
            Misschien heb je wel een punt dat de kleuren van de W170 wat natuurlijker zijn. Maar ik stoor me vooral aan het feit dat ik regelmatig in één en dezelfde foto met onder- als overbelichting te maken heb. Hier niet echt het geval.

Wel duidelijk vind ik dat er in de bladeren vd bomen minder detail is.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            natuurlijk is er verschil, kijk alleen maar eens naar de exif
            grt,bouk.
            Uiteraard is er verschil als je de exif bekijkt. Alleen, ik stel me daarbij de vraag waarom het éne toestel een aanzienlijk groter diafragma kiest met een sluitertijd die slechts de helft is van het andere toestel.

Misschien had ik bij het éne toestel ietwat moeten inzoomen zodat de brandpuntsafstand van beiden gelijk was bij het nemen vd foto's. Nu zijn beiden genomen met max. breedhoek.

De foto is bij de Sony W170 wat softer en toont hierdoor wat minder detail in de bomen.
            De foto is bij de Sony W170 breder genomen met diafragma f8 waardoor de onderwerpen verder liggen en bij inzoomen dan ook iets minder detail laten zien.

Het lijkt me dat de lens v/d Sony W170 wat softer is.
            Wat vinden jullie trouwens van het eindresultaat? Welke vinden jullie het beste? Misschien ben ik de resultaten vd P10 zodanig gewend dat ik daardoor het andere resultaat minder vind.

Neem eens een paar testshots om je focus te meten met bv Focustestchart
            Da's me niet meteen duidelijk. Ik ga er denk ik wat tijd voor nodig hebben. Mijn engels is ook niet in die mate dat ik het zo meteen even vlotjes ga lezen. Kan men dit niet hier of daar terugvinden in het nederlands?

Toch bedankt!

Comment

Heb er ook een aangeschaft, Heb dezelfde problemen

de Canon ixus 70 van een kennis is beter

Comment

Working...
              X