Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering fotomateriaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verzekering fotomateriaal

hallo, ik heb in een ander topic gelezen dat er mensen hun materiaal verzekeren. Waartegen dan? Enkel diefstal of een soort omnium?
    En kan dit ook voor gewone particulieren of enkel voor vaklui?
    Kan je ook oudere spullen verzekeren? Ik heb bijvoorbeeld een 35/70 2.8 en een 80/200 2.8 van nikon voor bij mijn D300 ,die zijn wat ouder maar nog steeds heel goed en duur om te vervangen, voor mijn beurs althans.

alvast bedankt

Jos
    D800 en een goed glasservies

Re: verzekering fotomateriaal

Ik heb het eens gevraagd aan mijn verzekeringsmakelaar en die wist me te vertellen dat dit zonder probleem kan (dus als particulier) en kan vermeldt worden in je brandverzekering (als je een goeie hebt) met een clausule van welk materiaal je hebt. Ik moet dan nog een lijstje maken met welk materiaal er tot de uitrusting behoort incl serienummer en het aankoopbedrag.

Comment

ik zoek nog altijd een verzekeringsmaatschappij die mijn volledige verzameling kan verzekeren, al verschillende van de grote namen benaderd (ook als reeds bestaande klant) en tot nu toe noppes.

Dus ik volg dit draadje op de voet

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Voor een particulier is dat "echt" niet te doen!
        Laat u niet vangen!!

Zorg goed op en voor je spullen
        In hotels hoofdkluis, enz!
        en een beetje opletten en goede straps koen.

Groetjes
        vero
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Ik heb al mijn materiaal laten verzekeren bij DVV - polis alle risico's.
          Ben fotograaf in bijberoep, maar weet niet vanbuiten of al dan niet particulier gebruik iets uitmaakt voor de verzekeringsmaatschappij.
          Groeten
          Peter
          zoeker met hart en ziel

Comment

Probeer eens bij KBC, heb daar net mijn materiaal full omnium verzekerd via de brandverzekering. En inderdaad er zijn enkele beperkingen, niet zichtbaar in de auto laten liggen, niet tussen 22u en 8u s'morgens in de wagen, enz ... braak in een hotelkamer of vakantieverblijf is dan wel weer gedekt.
            Je hebt een aankoopbewijs nodig en een foto van je materiaal.
            De supplementaire premie is ook zeer goedkoop( +/- 100 euro/jr).Had vroeger een all risk polis via de Lloyds en betaalde daar meer dan 600euro op jaarbasis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
              Laat u niet vangen!!

Groetjes
              vero
              Hoezo?

Mijn D300 + 17-55 zijn verzekerd voor 105€/jaar (all-risk) dus waarom zou dit niet te doen zijn?
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Hoezo?

Mijn D300 + 17-55 zijn verzekerd voor 105€/jaar (all-risk) dus waarom zou dit niet te doen zijn?
                Bij welke verzekeringsmaatschappij?
                Ben wel geïnteresseerd.
                Mvg Tim

Comment

Materiaal verzekerd voor een bedrag van 5000 euro.
                  Jaarlijkse premie 167 euro.
                  www.eak.be
                  Ook 1 van de goedkoper op gebied van autoverzekeringen.
                  Zeg maar dat Hans je gestuurd heeft dan krijg je misschien nog een korting.

Mvg,

Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

ja ee kan je foto spullen verzekeren, tik in Google maar eens: foto materiaal verzekeren in en je wordt er mee d... gegooid.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Bij welke verzekeringsmaatschappij?
                      Ben wel geïnteresseerd.
                      P&V

Brandverzekering, plus autoverzekering van de vrouw zitten daar ook, maar leek me een algemene formule.

De eerste 2 jaar krijg je de nieuwwaarde van je toestel terug in geval van defect die niet binnen de normale garantie vallen.
                      3-4de jaar krijg je 80% van de nieuwwaarde terug
                      5-6de jaar 60%
                      ...
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Laat u niet vangen!!

Groetjes
                        vero

Dan moet je dringend een andere makelaar zoeken

Als partikulier is dat perfect te doen, bij de meeste maatschapijen zal het er op neer komen dat 35 euro/1000 euro premie op jaarbasis zal zijn.
                        Ik heb een polis voor al m'n body's en lenzen met een all risk binnen Europa en die kost 265 euro op jaarbasis voor ongeveer 12.000 euro materiaal.
                        Ikzelf heb van via m’n makelaar het zo kunnen regelen dat ik op 22.5euro/1000 kan werken omwille van het feit dat ik behoorlijk veel polissen allerhande ook heb bij hem ( voor de zaak dan ) dus praten kan helpen.
                        Er zijn enkele voorwaarden aan verbonden , vrijstelling is 250 euro, indien de spullen in de auto liggen dan moeten deze in de koffer afgeschemd liggen, tussen 22u en 6 u moet de wagen in een afgesloten parking staan.
                        Indien je naar landen buiten de EU gaat kun je voor die tijdelijke periode een kleine meerprijs betalen.
                        Zoiezo moet je ook wat je gezond verstand laten werken, thuis bewaar ik m’n spullen ook aardig opgeborgen bvb, ze zullen toch van goeden huize moeten zijn om ze te bemachtigen denk ik. Ook een goed alarmsysteem zou ik niet kunnen missen.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

U kunt altijd deze persoon eens contacteren:

André Gotlieb
                          AFAB nv
                          Flamingolaan 29
                          2610 Wilrijk
                          tel. 03.449.17.13
                          fax 03.449.39.89
                          e-mail: andre@afab.be
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Voor de Nederlanders hier op dit forum:

Centraal Beheer kent een Kostbaarheden buitenshuisverzekering. Deze is af te sluiten voor kostbaarheden zoals fotoapparatuur (geen laptops helaas) voor een max van 1000, 3000 of 5000 euro. (of nog hoger tegen een toeslag per 1000,- verz bedrag) De nieuwwaarde van de voorwerpen dient minimaal 200,- te zijn. De premie voor een dekking van max. 5000,- kost iets van € 60,- per jaar. Deze verzekering is dacht ik alleen te sluiten in combinatie met een woongarantverzekering.

Ik heb zo'n verzekering bij CB. Ik heb de polisvoorwaarden eens nageplozen (ben zelf ook werkzaam in de assurantiebranche) en ben erachter gekomen dat de polis geen dekking biedt wanneer de voorwerpen worden achtergelaten in een vakantiewoning of hotelkamer. Op vakantie dus niet echt handig.

Nu ga ik over 1 1/2 week naar Normandië en we zitten vlak bij zee. Wanneer 't heel mooi weer is en we aan het strand zitten was ik niet van plan om al mijn apparatuur mee te slepen (da's overigens wel grappig, want als 't apparatuur zich buiten bevindt is het wel gedekt op de polis van CB ). Ik ben nu dus op zoek naar een verzekeraar die dit risico wel verzekert. Via een andere (Nederlands) forum ben ik nu terechtgekomen bij de afdeling assurantien van NPO (Nederlandse Publieke Omroep) (voorheen de NOS verzekering). Ik heb een offerte gehad en moet zeggen, de premie en voorwaarden staan mij op zich wel aan... alleen het eigen risico van € 200,- (en 250,- bij val en stootschade) vind ik vrij fors. Toch zit ik erover te dubben om een polis hier af te sluiten. 'k Heb er ergens meer vertrouwen in dan in een algemene polis van CB...

Iemand hier ervaringen met een NOS verzekering/ NPO verzekering?
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Laat u niet vangen!!

Groetjes
                              vero
                              ik laat me graag vangen hoor

voor d300, 17-55 70-200 28-75 10-20 rugzak 50 1.8 d40x 18-200 canon 950 sony video camera betaal ik full omnium 132 euro per jaar.
                              ze momegen hem wel niet uit de wagen pikken want dan krijg ik maar 1100 euro terug
                              maar voor de rest krijg ik het terug zenne.

Comment

Working...
                              X