Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Kan ook zijn dat er stof op je lens aanwezig was/ is. Dit was het geval bij mij (had wel last van meerdere bollekes op een blauwe hemel) waarbij ik dacht dat er stof aanwezig was op de sensor. Kontroleer eerst eens goed je lens zou ik zeggen.
dat donker blauw bolleke recht boven,, weet iemand hoe je dat wegkrijgt ?
Zoek eens op sensor cleaning, en blijf vooral kalm en voorzichtig.
Algemeen zijn er drie methodes :
1. wet : met swabs en eclipse
2. dry : met brush of arctic buterfly
3. scotch tape
Zelf prefereer ik 2. (arctic butterfly mee op vakantie, ging perfect) maar dat is een persoonlijke keuze en hangt af van waar je je goed bij voelt. De dag dat et vuil te hardnekkig wordt zal ik wel naar 1. moeten overschakelen.
Ik had bij thuiskomst ook op elke foto zo een plekje.
Met de blaaspeer eens op de sensor gespoten en vlekje weg.Sensor kuisen zou ik pas doen als het echt niet anders kan.
Ik heb overigens nog een van het oudere type (wel een 724) maar zonder LED ingebouwd. Moet zeggen dat me zo'n ingebouwd lampje wel verdraaid handig lijkt. (maar overigens niet zoveel dat ik die van mij ga vervangen )
Comment