Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering fotomateriaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verzekering fotomateriaal

Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
    ik laat me graag vangen hoor

voor d300, 17-55 70-200 28-75 10-20 rugzak 50 1.8 d40x 18-200 canon 950 sony video camera betaal ik full omnium 132 euro per jaar.
    ze momegen hem wel niet uit de wagen pikken want dan krijg ik maar 1100 euro terug
    maar voor de rest krijg ik het terug zenne.
    Bij welke verzekeraar is dit?
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Voor de Nederlanders hier op dit forum:

Centraal Beheer kent een Kostbaarheden buitenshuisverzekering.....

Ik heb zo'n verzekering bij CB. Ik heb de polisvoorwaarden eens nageplozen (ben zelf ook werkzaam in de assurantiebranche) en ben erachter gekomen dat de polis geen dekking biedt wanneer de voorwerpen worden achtergelaten in een vakantiewoning of hotelkamer. Op vakantie dus niet echt handig.

CB geeft wel dekking als er "sporen van braak" op de je hotelkamer zijn. Jammer genoeg heb je ook geen dekking als de apparatuur bij je thuis wordt "meegenomen" zonder braak.

Comment

fortis

Comment

Ik heb sinds 2006 al mijn fotomateriaal verzekerd bij ethias.
          Is tegen diefstal en schade verzekerd.Ook als ik hem zelf op de grond laat vallen.Enkel diefstal uit wagen is niet verzekerd.Betaal 102 euro per jaar voor mijn body 3 lenzen en rugzak kaartjes filters enz...

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prof. kapotzi Bekijk bericht
            CB geeft wel dekking als er "sporen van braak" op de je hotelkamer zijn. Jammer genoeg heb je ook geen dekking als de apparatuur bij je thuis wordt "meegenomen" zonder braak.
            Toch niet.... Hieronder het mailcontact dat ik vorige week heb gehad met CB:

---------------------------------------------------------------------------
            Geachte heer L*****,

In reactie op uw bericht:

Goedemorgen

Ik heb een vraag over Artikel 2 van de Bijzondere voorwaarden
            Kostbaarheden Buitenshuis.

In dit artikel wordt aangegeven dat verzekerde voorwerpen zich ten
            tijde van het schadevoorval buiten de woning van de verzekerden dient te
            bevinden. Onder woning wordt tevens verstaan, een (gedeelte van een
            gebouw) stacaravan die in eigendom is, door verzekerde wordt gehuurd of
            anderzins bij hen duurzaam in gebruik is.

Nu is mijn vraag; Als ik (in het buitenland) voor bijvoorbeeld 2 weken een
            vakantiewoning of stacaravan/ chalet huur en mijn verzekerde
            voorwerpen (overdag) achterlaat in de woning/ caravan tijdens bijvoorbeeld een bezoek aan het strand, is dit dan uitgesloten van de dekking?

Met vriendelijke groet,

Mark

Informeren wij u graag als volgt:

Diefstal uit appartement / hotel / woning tijdens vakantie is niet
            verzekerd onder de Kostbaarheden Buitenshuisverzekering.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Centraal Beheer Achmea
            Internet Contact Centrum

--------------------------------------------------------------------------

Dit lijkt me toch een duidelijk antwoord, hoe kort deze ook is

Er geldt op de kostbaarheden buitenshuisverzekering inderdaad geen dekking als de voorwerpen uit je eigen huis wordt gestolen. Maar dat geeft ook niks. De Kostbaarheden Buitenshuis is namelijk een onderdeel van een Woongarantverzekering. In dit pakket kun je een inboedelverzekering afsluiten, eventueel met all risksdekking. Wanneer je apparatuur uit eigen woning wordt gestolen valt dit dus onder de inboedelverzekering.

Anyway, ik heb besloten om mijn fotoapparatuur inclusief mijn laptop (die bij CB was uitgesloten van de dekking van de Kostbaarheden buitenshuis) te verzekeren bij de NPO Assurantiën en het verzekerde bedrag van polis bij CB te verlagen.(niet volledig beëindigd, ik heb ook nog andere kostbare voorwerpen zoals een nogal duur horloge, sieraden etc). Bij NPO is diefstal uit hotel/ appartement/ stacaravan etc wel gedekt mits er sporen zijn van braak.
            De kosten bij NPO vallen ook nog wel mee. Namelijk 1,6% van het verzekerde bedrag voor All Risks dekking binnen geheel Europa. 'k Vind alleen het eigen risico best fors (200,- algemeen en 250,- bij val en stootschade) Maar ach, mocht mijn tas gestolen worden waar meer dan 5500,- aan apparatuur in zit, dan neem ik die 200,- wel voor lief... En mocht ik bijvoorbeeld één objectief laten vallen dan valt deze ook nog wel onder de dekking bij CB, met een maximale eigen risico van 100,- en bij de eerste schade zelfs 0,-. (want die polis kent immers geen met naam genoemde verzekerde voorwerpen, dus elk voorwerp met een nieuwwaarde >200,- valt hieronder tenzij uitgesloten, zoals laptops)
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik begrijp niet waarom het bijna altijd over diefstal gaat als het over verzekeren van fotoapparatuur gaat
              Ik kan een heleboel situaties bedenken waarbij een goede verzekering erg handig kan zijn.
              -Je glijd uit tijdens het fotgraveren en dondert met je camera in het water.
              De ellende wordt nog groter als je op dat moment ook nog je rugtas om hebt. Geloof me, dit is echt gebeurd.
              -Je laat per ongeluk je dure camera of objectief uit je handen vallen.
              -Beroving op straat.

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik heb mijn spullen, eigenlijk de nieuwwaarde, verzekerd bij de NOS (http://assurantien.omroep.nl). Deze heeft het ondergebracht bij NPO
              Assurantiën. Mijn verzekerd bedrag is op dit moment 3000 euro en ik betaal 70 euro per jaar voor een wereldwijde dekking. In de clausule staat eigenlijk maar 1 regel dat diefstal uit de auto niet gedekt word. Voor de rest alles, ook laat ik mijn camera uit mijn handen stuiteren, in dit geval geldt een eigen risico van 250 euro).
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht
                Ik begrijp niet waarom het bijna altijd over diefstal gaat als het over verzekeren van fotoapparatuur gaat
                Ik kan een heleboel situaties bedenken waarbij een goede verzekering erg handig kan zijn.
                -Je glijd uit tijdens het fotgraveren en dondert met je camera in het water.
                De ellende wordt nog groter als je op dat moment ook nog je rugtas om hebt. Geloof me, dit is echt gebeurd.
                -Je laat per ongeluk je dure camera of objectief uit je handen vallen.
                -Beroving op straat.

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik heb mijn spullen, eigenlijk de nieuwwaarde, verzekerd bij de NOS (http://assurantien.omroep.nl). Deze heeft het ondergebracht bij NPO
                Assurantiën. Mijn verzekerd bedrag is op dit moment 3000 euro en ik betaal 70 euro per jaar voor een wereldwijde dekking. In de clausule staat eigenlijk maar 1 regel dat diefstal uit de auto niet gedekt word. Voor de rest alles, ook laat ik mijn camera uit mijn handen stuiteren, in dit geval geldt een eigen risico van 250 euro).
                Tja, het diefstalrisico is best nogal groot hè voor zaken met een dergelijke hoge attractieve waarde . Bovendien geeft diefstal meestal het grootste risico op totaalverlies. Veel mensen zullen wellicht het financiële verlies van bijvoorbeeld één objectief nog wel kunnen/ willen dragen (hangt wel van de nieuwwaarde van het objectief af natuurlijk) maar het financiële verlies als de gehele tas met fotogerief wordt gestolen is voor veel mensen echt te groot.

Maar op zich heb je volledig gelijk hoor. Er bestaat veel meer dan alleen maar het diefstalrisico.
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Voor buitenshuis heb ik de "Buitendedeur" verzekering van Interpolis. Dit dekt tegen ontzettend veel vormen van opgelopen schade BUITEN DE DEUR. Zo was ik een keer met de hond aan het wandelen. Ik had mijn compact camera bij me. Wilde de hond fotograferen, lette niet op waar ik liep. Struikelde over een boomwortel en liet de camera uit mijn handen vallen. Binnen enkele werkdagen werd de camera vervangen door een nieuwe. Zonder te veel moeilijk gedoe. Dus ik heb hier positieve ervaringen mee. Ik weet niet of Interpolis ook buiten Nederland werkt.

Bart

Comment

Zo was ik een keer met de hond aan het wandelen. Ik had mijn compact camera bij me. Wilde de hond fotograferen, lette niet op waar ik liep. Struikelde over een boomwortel en liet de camera uit mijn handen vallen.
                    Damn .. hier heb je zeker geen opname van ??
                    Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
                    http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Working...
                    X