Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpstelprobleem 350D canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• scherpstelprobleem 350D canon

Sinds kort heb ik een 28-135 IS lens gekocht voor op mijn canon 350 D
    Na de reis kom ik thuis en bekijk de foto's, en moet ik zeggen dat er nogal wat onscherpe foto's tussen zitten.Een beetje teleurgesteld, het is toch verondersteld een "betere" lens te zijn ( dan mijn 18-55ke toch), ben ik beginnen zoeken naar een oorzaak en stel het volgende vast tijdens het scherpstellen met AF aan:
    Ik neen een vast object in goede normale lichtomstandigheden op ca 3 m afstand en stel scherp op 28 mm brandpunt.op de focusring komt altijd een getal groter dan de werkelijke afstand. (in dit geval meestal ergens rond de 5m, soms zelfs ver erover richting 10m)

Neem ik de foto op 50,75,100,of 135 dan blijft de waarde op de focusring steeds dezelfde (ongeveer 3m in dit geval)

Nu deze week in mediamarkt toevallig staat daar een 450d met jawel een 28-135 IS erop.vaneigens eens getest en wat bleek, daar doet hij dat niet, ongeacht het brandpunt, steeds dezelfde waarde op de focusring.

Is dit een probleem in de camera of lens ef helemaal geen probleem??

Re: scherpstelprobleem 350D canon

hup zal nog eens boven zetten

Comment

Huuh? Als je nu focust op 3 meter zal dat met een f/28-35-50-enz zal dat altijd 3 meter blijven
      Dit nog; een FF objectief heeft niet de juiste afstand weer op een crop camera.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Dit nog; een FF objectief heeft niet de juiste afstand weer op een crop camera.

Grtz, RF
        Als dat zo is dan zouden de fabrikanten eigenlijk 2 schalen moeten maken, 1 voor een full frame en 1 voor een crop camera

Comment

Wat verandert op de ingestelde afstand als ik later een rasnd van de foto afknip? Niks, dus als dat afknipppen al in de camera gebeurd, verandert er ook niks met de ingestelde afstand.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

terug mee naar de winkel en omruiling vragen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Als dat zo is dan zouden de fabrikanten eigenlijk 2 schalen moeten maken, 1 voor een full frame en 1 voor een crop camera
              Ze maken toch twee soorten objectieven. Bij Canon is dat EF en EF-S.
              Een EF objectief kan je gebruiken op elke camera, een EF-S objectief kan je echter niet gebruikt worden op een FF camera.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ze maken toch twee soorten objectieven. Bij Canon is dat EF en EF-S.
                Een EF objectief kan je gebruiken op elke camera, een EF-S objectief kan je echter niet gebruikt worden op een FF camera.

Grtz, RF

Klopt, minder glaswerk, minder kosten dus goedkoper en minder gewicht.
                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

Comment

Dus kort samengevat,
                  1 De lens doet wat hij moet doen
                  2 de camera miskijkt zich in het scherpstellen ergens en mag binnen voor onderzoekske

Comment

Voor ge die binnen doet, lees nog eens heel goed de handleiding van de 350D.
                    Volgens mij doe jij iets fout, niet de camera!

Grtz, RF

Comment

Working...
                    X