Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

agfa isolette 2 (nog te gebruiken??)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• agfa isolette 2 (nog te gebruiken??)

Vorige week heb ik op de rommelmarkt een agfa isolette 2 gekocht vor slechts €3
    het toestel zag er leuk uit, wel heel bestoft maar ik heb het toch maar meegenomen.
    Toen ik het toestel thuis heb zuiver gemaakt bleek er nog een "nieuw" fotorolletje in te zitten. Op het eerste zicht werkt het toestel ook nog
    Nu mijn vraag is: Is dit nog te gebruiken en waar kan ik deze filmpjes nog laten ontwikkelen.
    Het moet natuurlijk niet maar het zou wel leuk zijn

1
    2

Met vriendelijke groeten
    Jerry
    Last edited by de foterry; 31 juli 2008, 22:04.
    stay within compass and you will be shure, to avoid troubles that other endure

Re: agfa isolette 2

Yep - is nog te ontwikkelen (alleen is het toestel hopelijk niet open geweest terwijl het filmpje erin zat - en dat papiertje errond moet je eigenlijk mooi aanspannen, even aan likken en toeplakken om te zorgen dat er geen licht op de film valt...)

En dat kan je idd nog gebruiken - gewoon rolfilm gaan kopen.

Comment

Re: agfa isolette 2 (nog te gebruiken??)

Een mogelijk probleem dat niet altijd duidelijk is tot je een rolletje hebt geschoten is dat er gaatjes in de balg zitten die licht doorlaten. Lees ook deze site.
      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Opgepast ! Ik denk dat je rolletje reeds belicht is (niet dat het er veel zal toe doen, waarschijnlijk te oud om er nog iets op te onderscheiden...).
        Greetz, Kariboe

P.S. Mooie produktfotografie - netjes en verzorgd
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

P.S. Mooie produktfotografie - netjes en verzorgd [/QUOTE]

bedankt voor het complimentje
          stay within compass and you will be shure, to avoid troubles that other endure

Comment

Daar kan je allicht nog veel plezier aan beleven! Belichten kan je met de Sunny 16 regel (of een lichtmeter). Voor een appel en een ei koop je een ontwikkeltank en -zak en wat chemicaliën, dan heb je de negatieven. Wat ik dan doe, is deze inscannen met een Epson vlakbedscanner. Dat levert meer dan OK files op en effectjes waar je in PhotoShop véél werk aan hebt .
            Kris

Comment

gewoon gebruiken dat ding , ik heb een Yashica Mat TLR en gebruik die bijna zoveel als mijn digi , een betaalbare scanner die 120/220 film aankan is de cannon 8800 voor 165eur gekocht bij Fnac en filmpje ontwikkelen kost tussen de 2,5 en 3,5 eur
              Nikon digi en analoog + Yashica Mat
              http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

Working...
              X