Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
...waarmee het 4/3 systeem ineens officieel is gelanceerd!
Ziet er mij een bangelijk toestel uit. Oly gaat weer meespelen op DSLR vlak. Maar twee dingen zinnen me niet:
1) Slechts 5Mp. Ik weet dat Mp's niet alles zijn, maar we zitten meestal al aan 6Mp, Sony komt met een 8Mp en er zijn er zelfs al hoger...
2) De prijs. 2199$ in US. Zijn ze gek? Ik dacht dat het 4/3 systeem de DSLR's betaalbaarder ging maken. Niet alleen in bodies, maar ook in lenzen (minder glas nodig...).
Ach, het is nog te vroeg om écht een oordeel te vellen. Ik wacht op échte prijsgegevens, en minstens even belangrijk: échte testresultaten.
Ik was niet eerder van plan een DSLR te kopen voordat de body alleen rond de 1000 euro zit...
En nu komt Olympus met iets nieuws van 2000 haha
Die hebben het ook niet helemaal begrepen..
Woooow, dat is het.... Alleen die prijs??? Als de prijs nog wat omlaag gaat wordt dit een hit.
Ik zie dat ze niet veel aan de body verandert hebben.. nog maar goed.. Want de body's van de E-10 & E-20 zijn gewoon fantastisch.
De reden ook waarom ik een E-20 gekocht heb... als je dat ding vastpakt.... mmmm, ik ben nog geen enkele tegen gekomen met dezelfde feeling.
Als ze vlot leverbaar worden , denk ik dat dit misschien mijn volgende cam zal zijn. Maar dan moet ik ook weer zo'n dure lens erbij nemen...
Mensen mensen, informeer voor je afbreekt.
Dit 'zou' de pro versie van deze cam moeten zijn.
Er zou nog een prosumer versie komen later dit jaar.
@Jochen: die prijs is een voorgestelde prijs. Reken maar dat daar nog wat af gaat. Wat die 5MP betreft, ik zie daar geen problemen in hoor.
Je moet eerder het totaalbeeld van die 5MP zien.
@Mic : deel volledig je mening. Er waren maar 2 nadelen aan de E10/E20 nl geen verwisselbare lenzen en, naar mijn bescheiden mening, traaaaaaaag. (qua wegschrijven)
Waar ik ook zeer benieuwd naar ben is hun 'Supersonic Wave Filter' om de CCD clean te houden. Is de eerste fabrikant die ook actief iets poogt te doen aan het DSLR pijnpunt nummer 1. Dit is op zijn minst lovenswaardig, zeker gezien het feit dat Nikon (en wellicht ook de andere merken) het probleem altijd wat doodgezwegen hebben en zich ervan af maken met een nutteloze disclaimer in hun manuals.
Ik meen dat het voordeel te vindne is in het feit dat deze cam volledig rond het digitale is opgebouwd maw dat de lenzen (zoals de E10/E20) speciaal voor dit systeem zijn gemaakt en voorzien.
Deze lijkt mij idd ook een winner. Denk dat ik met Mic ga meedoen en ook ga sparen. Kwas eerst van plan om een SD9 aan te schaffen, maar ik ben altijd zeer tevreden geweest van Olympus.
Comment