Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-1 Digital SLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-1 Digital SLR

    Op Dpreview...

    Ik zal het eens gaan lezen...
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

  • #2
    ...waarmee het 4/3 systeem ineens officieel is gelanceerd!

    Ziet er mij een bangelijk toestel uit. Oly gaat weer meespelen op DSLR vlak. Maar twee dingen zinnen me niet:

    1) Slechts 5Mp. Ik weet dat Mp's niet alles zijn, maar we zitten meestal al aan 6Mp, Sony komt met een 8Mp en er zijn er zelfs al hoger...

    2) De prijs. 2199$ in US. Zijn ze gek? Ik dacht dat het 4/3 systeem de DSLR's betaalbaarder ging maken. Niet alleen in bodies, maar ook in lenzen (minder glas nodig...).

    Ach, het is nog te vroeg om écht een oordeel te vellen. Ik wacht op échte prijsgegevens, en minstens even belangrijk: échte testresultaten.


    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by rkonings
      Op Dpreview...

      Ik zal het eens gaan lezen...
      Hier is het blad met alle specificaties
      http://www.digitalkamera.de/Kameras/OlympusE-1.asp
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Als die prijzen zouden kloppen... dan gaan ze er niet veel van verkopen... veeeel te duuuur....
        Met vriendelijke groeten,
        Ronald
        www.konings.biz

        Comment


        • #5
          wel nep die 2 x vergroting
          www.racefotografie.nl
          D60 50-500, 28-80

          Comment


          • #6
            Ik was niet eerder van plan een DSLR te kopen voordat de body alleen rond de 1000 euro zit...
            En nu komt Olympus met iets nieuws van 2000 haha
            Die hebben het ook niet helemaal begrepen..
            Met vriendelijke groeten,
            Ronald
            www.konings.biz

            Comment


            • #7
              Woooow, dat is het.... Alleen die prijs??? Als de prijs nog wat omlaag gaat wordt dit een hit.
              Ik zie dat ze niet veel aan de body verandert hebben.. nog maar goed.. Want de body's van de E-10 & E-20 zijn gewoon fantastisch.
              De reden ook waarom ik een E-20 gekocht heb... als je dat ding vastpakt.... mmmm, ik ben nog geen enkele tegen gekomen met dezelfde feeling.
              Als ze vlot leverbaar worden , denk ik dat dit misschien mijn volgende cam zal zijn. Maar dan moet ik ook weer zo'n dure lens erbij nemen...

              Een fevente Oly fan.

              Comment


              • #8
                Mensen mensen, informeer voor je afbreekt.
                Dit 'zou' de pro versie van deze cam moeten zijn.
                Er zou nog een prosumer versie komen later dit jaar.

                @Jochen: die prijs is een voorgestelde prijs. Reken maar dat daar nog wat af gaat. Wat die 5MP betreft, ik zie daar geen problemen in hoor.
                Je moet eerder het totaalbeeld van die 5MP zien.

                @Mic : deel volledig je mening. Er waren maar 2 nadelen aan de E10/E20 nl geen verwisselbare lenzen en, naar mijn bescheiden mening, traaaaaaaag. (qua wegschrijven)

                Comment


                • #9
                  idd Tom en met deze Oly zou het wegschrijven supersnel gaan... en een zeer grote buffer. mmmm ... ik zal maar beginnen te sparen zekers???

                  Comment


                  • #10

                    Waar ik ook zeer benieuwd naar ben is hun 'Supersonic Wave Filter' om de CCD clean te houden. Is de eerste fabrikant die ook actief iets poogt te doen aan het DSLR pijnpunt nummer 1. Dit is op zijn minst lovenswaardig, zeker gezien het feit dat Nikon (en wellicht ook de andere merken) het probleem altijd wat doodgezwegen hebben en zich ervan af maken met een nutteloze disclaimer in hun manuals.

                    Henk

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by henkvw

                      Waar ik ook zeer benieuwd naar ben is hun 'Supersonic Wave Filter' om de CCD clean te houden.
                      Henk
                      Hallo, als dit maar niet zoiets wordt als "automatic headcleaning" in videorecorders ?
                      Doen meer kwaad dan goed........

                      mvg,
                      Z900
                      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                      Comment


                      • #12
                        enneh, wat is nou zo speciaal aan die 4/3 chip ?

                        Voordelen ?

                        mvg,
                        Z900
                        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Z900
                          enneh, wat is nou zo speciaal aan die 4/3 chip ?

                          Voordelen ?

                          mvg,
                          Lichtere lenzen zeker ?

                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Ik meen dat het voordeel te vindne is in het feit dat deze cam volledig rond het digitale is opgebouwd maw dat de lenzen (zoals de E10/E20) speciaal voor dit systeem zijn gemaakt en voorzien.

                            Deze lijkt mij idd ook een winner. Denk dat ik met Mic ga meedoen en ook ga sparen. Kwas eerst van plan om een SD9 aan te schaffen, maar ik ben altijd zeer tevreden geweest van Olympus.

                            Comment


                            • #15
                              Er staat een artikel over op ZDnet
                              --> http://www.zdnet.be/news.cfm?id=28296

                              De E-1 is een 5-megapixel camera die ergens rond de 2.000 euro (exclusief BTW) zal kosten
                              Tom
                              --Canon PS A40--
                              --BD0180BE--

                              Comment

                              Working...
                              X